Ο Τζέρεμι Κόρμπιν είναι σίγουρος: το μανιφέστο των Εργατικών θα αλλάξει τη ζωή των Βρετανών. Οπως το έθεσε ο ίδιος ο ηγέτης του Εργατικού Κόμματος στο τέλος της συνεδρίασης που ενέκρινε τη δημοσιοποίησή του, αυτό το πρόγραμμα «δεν αγνοεί κανέναν, δεν ξεχνάει κανέναν, δεν αφήνει πίσω κανέναν». Και μάλλον βρίσκει πολλούς σύμφωνους στα κομματικά ηγετικά κλιμάκια, αφού το μανιφέστο εγκρίθηκε ομόφωνα από το σκιώδες υπουργικό συμβούλιο και την εθνική εκτελεστική επιτροπή. Οι λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές τις επόμενες ημέρες όταν θα δοθεί στη δημοσιότητα ενόψει των εκλογών του ερχόμενου Ιουνίου. Από το προσχέδιο που διέρρευσε σε δυο βρετανικές εφημερίδες προκύπτει ότι ο πρωθυπουργός Κόρμπιν θα υιοθετήσει ένα ευρύ πρόγραμμα εθνικοποιήσεων που θα περιλαμβάνει τους σιδηρόδρομους, τα ταχυδρομεία και μέρος του τομέα ενέργειας.

Οι Τόρις δεν περίμεναν το επίσημο μανιφέστο για να αντιδράσουν. Η σημερινή πρωθυπουργός και ηγέτιδα του Συντηρητικού Κόμματος σήκωσε αυτοπροσώπως το γάντι δηλώνοντας ότι οι Εργατικοί «θέλουν να γυρίσουν πίσω στο παρελθόν» τη Βρετανία. Ο Κόρμπιν επιμένει πάντως ότι οι προτάσεις του θα αποδειχθούν πολύ λαοφιλείς: «Είναι μια προσφορά που θα μεταμορφώσει τις ζωές πολλών ανθρώπων στην κοινωνία μας και θα διασφαλίσει ότι θα έχουμε μια κυβέρνηση στη Βρετανία στις 8 Ιουνίου που θα εργαστεί όχι για τους λίγους αλλά για τους πολλούς και θα δώσει στον καθέναν στην κοινωνία μας μια αξιοπρεπή ευκαιρία» προσέθεσε ο Τζέρεμι Κόρμπιν.

Εκτός από εθνικοποιήσεις σημαντικών τομέων της οικονομίας, το πρόγραμμα των Εργατικών προβλέπει επίσης την κατάργηση των διδάκτρων στα πανεπιστήμια. Το μέτρο αυτό θα ικανοποιήσει χωρίς αμφιβολία τον φοιτητικό κόσμο, ο οποίος κλήθηκε να πληρώσει ακόμη περισσότερα από την κυβέρνηση του Ντέιβιντ Κάμερον, γεγονός που είχε προκαλέσει σειρά διαδηλώσεων κυρίως στο Λονδίνο. Σύμφωνη φαίνεται να είναι η κοινή γνώμη και στο θέμα της εθνικοποίησης των σιδηροδρόμων. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι είκοσι χρόνια από την ιδιωτικοποίησή τους, το 60% των Βρετανών συμφωνεί με την επιστροφή τους στο κράτος. Ακόμη πιο ένθερμοι είναι οι Βρετανοί στην ιδέα της εθνικοποίησης των βασιλικών ταχυδρομείων –το 67% από αυτούς τάσσεται υπέρ, ενώ τα συνδικάτα υποστηρίζουν ότι η πραγματική τους αξία είναι 10 δισ. στερλίνες και όχι 3 δισ. που είχαν πουληθεί πριν από τέσσερα χρόνια.

Το κλιμακωτό σύστημα διδάκτρων στην ανώτατη εκπαίδευση υιοθετήθηκε το 2006 από τους Εργατικούς του Τόνι Μπλερ. Το κόστος εκτοξεύθηκε στις 9.000 στερλίνες πριν από τρία χρόνια. Η πλήρης κατάργησή τους, σημειώνει ο «Γκάρντιαν», θα επιβαρύνει τα κρατικά ταμεία με 8 δισ. στερλίνες. Το κόστος του προγράμματος αναμένεται να βρεθεί και στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης ανάμεσα στα δύο κόμματα, ενώ αυτό που μένει να φανεί είναι εάν θα βοηθήσει για να κλείσει η ψαλίδα των 18 μονάδων που χωρίζει τους Συντηρητικούς από τους Εργατικούς και μέχρι στιγμής κάνει τις εκλογές να μοιάζουν με περίπατο για την Τερίζα Μέι.