Η Πόπη Τσαπανίδου, αν δεν ήταν αυτό που είναι, θα μπορούσε να είναι αυτό που είναι στην κινηματογραφική του όμως εκδοχή. Δηλαδή, μια ηθοποιός που θα υποδυόταν τη γοητευτική και δυναμική δημοσιογράφο σε κάποια ταινία ή σίριαλ τύπου «House of Cards» (καμία σχέση με τον χαρακτήρα που υποδυόταν η Κέιτ Μάρα και, σίγουρα, πιο γοητευτική). Αν και η πετυχημένη δημοσιογράφος έχει φτάσει μέχρι το επίσημο διαγωνιστικό του κινηματογραφικού φεστιβάλ του Βερολίνου υποδυόμενη στην εξαιρετική ταινία του Γιάννη Οικονομίδη «Το μικρό ψάρι» τη σύζυγο ενός μαφιόζου. Οχι με συμβολικό «πέρασμα» αλλά με ρόλο, τον οποίο έφερε άψογα εις πέρας όπως της αναγνωρίζουν ακόμη και οι πιο δύσκολοι κριτικοί.
Στα τηλεοπτικά πάνελ που ασχολούνται με σελέμπριτι και στα περιοδικά ανάλογου ύφους την αποκαλούν «κυρία της δημοσιογραφίας» προσδιορίζοντας με αυτόν τον όρο μία κατηγορία γυναικών δημοσιογράφων που η τηλεοπτική τους καριέρα τούς έδωσε χροιά σταρ. Στις ιδιωτικές συζητήσεις όμως, ακόμη και αυτοί που την ξέρουν από λίγο έως καθόλου, την αποκαλούν «Ποπάρα». Γιατί, σε αντίθεση με άλλες κυρίες οι οποίες στην απόσταση την οποία καλλιεργούν ανάμεσα σε αυτές και στον τηλεθεατή επενδύουν τη δημοσιογραφική τους σοβαρότητα, η Τσαπανίδου έχει τον παράγοντα Χ, αυτό το αδιευκρίνιστο επικοινωνιακό χαρακτηριστικό που σπάει το γυαλί. Το κάτι που σου υπαγορεύει να λες όχι ότι έχει καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη αλλά ότι είναι «Σαλονικιά». Αυτό ακριβώς που κάνει τις γυναίκες να μην τη βλέπουν ανταγωνιστικά.
Πίσω όμως από τον ευτυχή συνδυασμό λάμψης και εγγύτητας, η ζωή της έχει πολλά γεγονότα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το υλικό μιας δραματικής ταινίας. Γεννήθηκε, λίγες ώρες πριν από το πραξικόπημα των συνταγματαρχών, στις 20 Απριλίου του 1967. Στα δεκαπέντε της έζησε την πιο σκληρή απώλεια για ένα κορίτσι σε αυτήν την ηλικία. Η κατά ενάμιση χρόνο μικρότερη αδελφή της με την οποία ήταν πολύ συνδεδεμένη, πέθανε από εγκεφαλικό. Στα δεκαεννιά της γνώρισε τον Ευτύχη Μανωλαράκη, στα είκοσι τον παντρεύτηκε και τον επόμενο χρόνο απέκτησαν την πρώτη κόρη τους, την Εύα. Σε λίγο καιρό, και ενώ είχαν ήδη μετακομίσει στην Αθήνα όπου ο σύζυγός της είχε τις επαγγελματικές του δραστηριότητες, το υπερηχογράφημα έδειξε δεύτερη εγκυμοσύνη. Αυτή τη φορά με δίδυμα. Μία εβδομάδα μετά, και ενώ εκείνος δουλεύει στον υπό κατασκευή χώρο όπου θα έστηνε την επιχείρησή του, μένει στον τόπο από ηλεκτροπληξία. Ετσι, η Πόπη Τσαπανίδου τα μάζεψε και επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη. Να έχει κοντά της τουλάχιστον τους γονείς της όταν θα γεννούσε. Και να μπορεί να αφήνει κάπου τα μωρά της όταν θα επέστρεφε στη δουλειά της. Για να ξεχάσει ό,τι της συνέβη αλλά και για να επιβιώσει οικονομικά. Και αν σήμερα αναφέρεται σε αυτά είναι για να βοηθήσει γυναίκες που βρίσκονται σε ανάλογη θέση. Γι’ αυτό ετοιμάζει μία Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση για να προτρέψει τις γυναίκες αυτές να μοιραστούν τις ιστορίες τους, να εμπνεύσουν τις πιο αδύναμες και να βρουν στήριξη από ομάδες ειδικών που θα τις βοηθήσουν να ξανασταθούν στα πόδια τους. Σύντομα θα είναι έτοιμη και μια πλατφόρμα online στήριξης και ενίσχυσης των γυναικών που έχουν χάσει τον σύζυγό τους και έμειναν μόνες με μικρά παιδιά.
Υπάρχει κάποιο θεατρικό έργο (αδύνατον να θυμηθώ ποιο) που βασίζεται στη συνθήκη ότι η ζωή σού τα φέρνει μία η άλλη. Για κάθε χτύπημα που σου δίνει, σου επιφυλάσσει μια ευεργεσία. Και στην Πόπη Τσαπανίδου έκλεισε συνωμοτικά το μάτι τουλάχιστον στα επαγγελματικά. Η δημοσιογραφία ήταν γι’ αυτήν μονόδρομος από τότε που, σε ηλικία μόλις 12 ετών, έστειλε ένα κείμενο σε διαγωνισμό για ενηλίκους του «Ελληνικού Βορρά». Στα 16 της εντάχθηκε επίσημα στην εφημερίδα, στο team του Λευτέρη Κογκαλίδη και από τότε δεν σταμάτησε να δουλεύει. Οταν επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη δούλεψε στο ραδιόφωνο του ΑΝΤ1 και αργότερα, έκανε τις καθημερινές ανταποκρίσεις από τη Θεσσαλονίκη στο τηλεοπτικό δελτίο του σταθμού. Η πολυετής κάλυψη του Εμφυλίου στη Γιουγκοσλαβία την κάνει αναγνωρίσιμη και της δίνει δημοσιογραφικό φύλλο πορείας για την Αθήνα. Αναλαμβάνει την πρωινή ειδησεογραφική εκπομπή του Mega, μετακομίζει στην κρατική τηλεόραση και όταν το 2010 αναλαμβάνει την ενημερωτική εκπομπή του ΣΚΑΪ «ΣΚΑΪ τώρα» είναι ήδη τηλεοπτική σταρ. Με τους παπαράτσι να την κυνηγούν προσπαθώντας να κλέψουν στιγμιότυπα από την προσωπική της ζωή. Από το 2013 επιμελείται και παρουσιάζει το «Live U» στο Star.
Η Πόπη Τσαπανίδου ανήκει στο είδος των γυναικών που ομορφαίνουν μεγαλώνοντας. Ή συμφιλιώνονται με τη θηλυκότητά τους. Συνάδελφοί της από τη Θεσσαλονίκη τη θυμούνται ως ένα όμορφο, μελαχρινό κορίτσι με έντονα χαρακτηριστικά που όμως κρυβόταν πίσω από αδιάφορα ρούχα και αδιάφορα μαλλιά. Ακόμη και τα πρώτα χρόνια στην Αθήνα, η μαμαδίστικη κουπ στα μαλλιά της έδινε ένα στυλ πληκτικής σοβαρότητας. Μέχρι που σιγά σιγά τα μαλλιά μάκρυναν, τα φορέματα στένεψαν, τα τακούνια ψήλωσαν για να αναδείξουν τις ωραιότερες γάμπες της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας. Μια εικόνα που η ίδια φαίνεται να απολαμβάνει και να διαχειρίζεται με άνεση αν και κάποιος μπορεί, σε δεύτερο επίπεδο, να διακρίνει την αμηχανία της όταν χρειάζεται να διασχίσει το στούντιο. Σήμερα, στα 50 της, είναι πιο γοητευτική από ποτέ. Απολαμβάνει τη σχέση με τις κόρες της (η Εύα έχει αναλάβει το site της iPop, η Μαρίνα ζει στο εξωτερικό και η Ευτυχία είναι ψυχολόγος στη Θεσσαλονίκη) και αποδεικνύει ότι το «Καλό θα νικήσει» που είναι το σλόγκαν της εκπομπής της, το έχει κάνει και δόγμα ζωής.