Η Σώτη Τριανταφύλλου παραπέμπεται σε δίκη για παράβαση του αντιρατσιστικού νόμου.

Σε κάποιο άρθρο της χρησιμοποίησε μια ρήση για τους μουσουλμάνους που αποδόθηκε στον Μάρκο Πόλο. Η ρήση ενόχλησε τον εκπρόσωπο μιας αντιρατσιστικής οργάνωσης. Ο οποίος με τη σειρά του έκανε αναφορά στον εισαγγελέα ρατσιστικών εγκλημάτων.

Και η Σώτη βρέθηκε αυτεπαγγέλτως στο εδώλιο!

Παρατήρηση πρώτη –προκαταρκτική. Ο αντιρατσισμός είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αφήνουμε στους αντιρατσιστές.

Πάμε παρακάτω.

Παρατήρηση δεύτερη. Η δίωξη αφορά μια ρήση του Μάρκο Πόλο που αμφισβητείται ότι είναι δική του. Προσωπικά δεν έχω ιδέα αν είναι ή δεν είναι.

Υποθέτω ότι θα κληθεί ο Μάρκο στο δικαστήριο να το διευκρινίσει.

Παρατήρηση τρίτη. Η επίμαχη ρήση για την οποία διώκεται η Σώτη και αποδίδεται στον Μάρκο λέει (περίπου) ότι δεν υπάρχουν «μετριοπαθείς μουσουλμάνοι».

Ευτυχώς ο νόμος ψηφίστηκε με μερικές δεκαετίες καθυστέρηση. Διαφορετικά χιλιάδες έλληνες φοιτητές της δεκαετίας του ’70 θα είχαν προσαχθεί στη Δικαιοσύνη επειδή διακινούσαν ανέκδοτα ότι δεν υπάρχουν «έξυπνοι κνίτες».

Ασφαλώς υπήρχαν έξυπνοι και πανέξυπνοι κνίτες. Ενδεχομένως υπάρχουν και μετριοπαθείς μουσουλμάνοι. Αλλά υποθέτω ούτε το ένα, ούτε το άλλο αποτελεί αντικείμενο της ποινικής δικονομίας.

Εκεί η υπόθεση αρχίζει να αγγίζει τη γελοιότητα.

Να δεχτώ ότι η Σώτη βαθιά μέσα της πιστεύει πως δεν υπάρχουν μετριοπαθείς μουσουλμάνοι. Οπως μπορεί να πιστεύει ότι δεν υπάρχουν έξυπνοι κνίτες ή καλοί βάζελοι.

Αλλά από πού κι ώς πού αυτό αποτελεί κήρυγμα ρατσιστικού μίσους κι όχι μια άποψη ή έστω μια άστοχη γενίκευση; Πώς θα βρούμε αν έχει άδικο; Θα τους μετρήσουμε;

Να θυμίσω παρεμπιπτόντως ότι τα τελευταία χρόνια μερικές εκατοντάδες φανατικοί θρησκόληπτοι έχουν εξοντώσει χιλιάδες άσχετους ανθρώπους μόνο και μόνο επειδή είναι «άπιστοι».

«Σκοτώστε τους απίστους όπου τους βρείτε» λέει (κατά σύμπτωση) το Κοράνι (2:191). Και προσθέτει ευγενικά: «Τσακίστε τους λαιμούς τους και σακατέψτε τα ακροδάκτυλά τους» (8:12).

Εμένα αυτό δεν μου ακούγεται για επαγγελία αγάπης και θρησκευτικής πραότητας. Αν το παρατηρήσω κάνω κήρυγμα ρατσιστικού μίσους;

Βεβαίως μπορεί να υπάρχουν μετριοπαθείς μουσουλμάνοι, παρ’ όλο που το Ισλάμ δεν είναι ακριβώς μια θρησκεία μετριοπάθειας.

Υποθέτω άλλωστε πως σε όλες τις θρησκείες υπάρχουν φανατικοί και μετριοπαθείς.

Αλλά, δυστυχώς, οι τύποι που καθαρίζουν ανυποψίαστους ανθρώπους στο Παρίσι, τις Βρυξέλλες, το Λονδίνο ή τη Νίκαια συμβαίνει να μην είναι ούτε βουδιστές ούτε ταοϊστές. Και σίγουρα δεν είναι μετριοπαθείς.

Ισλαμιστές είναι, μας έχουν βάλει στο σημάδι και δεν το βρίσκω ούτε συμπτωματικό, ούτε αδιάφορο.

Αν αυτό ήθελε να πει η Σώτη, μια χαρά το είπε –με ή χωρίς τον Μάρκο!