«Πλήρη διάλυση του κλάδου των φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως» μέσω του πολυνομοσχεδίου που συζητείται ήδη στη Βουλή, καταγγέλλουν οι ιδιοκτήτες τους.
Η διοίκηση της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΦΑΕ) σε χτεσινή επιστολή της προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, κάνει λόγο για «πρωτοφανή επιχείρηση πλήρους άλωσης της μεταφορικής αγοράς από τα μεγάλα τραστ των διαμεταφορικών εταιρειών».
Η ΟΦΑΕ βάλλει συγκεκριμένα κατά του άρθρου 104 του πολυνομοσχεδίου, μέσω του οποίου όπως τονίζει:
«Ολοκληρώνεται η μνημονιακή επέλαση στο χώρο των αυτοκινητιστών, διαμορφώνονται συνθήκες άλωσης της μεταφορικής αγοράς από μεγάλα τραστ διαμεταφορικών, εμπορικών και άλλων επιχειρήσεων και καταργούνται οι τελευταίες δικλίδες κατοχύρωσης της επαγγελματικής και οικονομικής αυτοτέλειας του Έλληνα αυτοκινητιστή, ρίχνοντάς τον βορά στον αθέμιτο ανταγωνισμό και στα μεγάλα συμφέροντα».
Ειδικότερα, οι κυριότερες από τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το άρθρο 104, προβλέπουν:
– Την κατάργηση κάθε ορίου μικτού βάρους (σήμερα είναι οι 3,5 τόνοι) στα φορτηγά Δ.Χ. αυτοκίνητα, που διενεργούν διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Σημειώνεται, ότι για τα οχήματα κάτω των 3,5 τόνων δεν ισχύουν οι κανονισμοί και οδηγίες της ΕΕ για τη μεταφορά προϊόντων από τη μια χώρα στην άλλη, καθώς δεν μπορούν να ελέγχονται αφού δεν φέρουν ψηφιακό ή αναλογικό ταχογράφο.
– Καταργείται η υποχρέωση εκτέλεσης των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα.,
– Επιτρέπεται απεριόριστα η διενέργεια εμπορικών μεταφορών με Φ.Ι.Χ, τα οποία εκμισθώνονται χωρίς όρους και προϋποθέσεις, όσον αφορά το μικτό βάρος, το κόμιστρο και τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών.,
– Καταργείται ο περιορισμός στον αριθμό των ρυμουλκουμένων και ημι-ρυμουλκουμένων, που μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε φορτηγό. Ως τώρα ίσχυε ο περιορισμός των δύο ρυμουλκουμένων ανά ρυμουλκό όχημα.
«Η δήθεν απελευθέρωση, για της οποίας την ολοκλήρωση θριαμβολογεί η αιτιολογική έκθεση του νομοθετήματος, δεν πρόκειται να επιφέρει την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων», τονίζει η ΟΦΑΕ και προσθέτει:
«Απεναντίας θα συμβάλει στη διάλυση των μεταφορικών επιχειρήσεων και την υποταγή τους στον πολλαπλό αθέμιτο ανταγωνισμό, τον οποίο υφίστανται τόσο από ορισμένα συμφέροντα διαμεταφορικών, μεταφορικών και εμπορικών εταιριών, όσο και από τα Φ.Δ.Χ. τρίτων χωρών που δραστηριοποιούνται νόμιμα ή παράνομα στην Ελλάδα, ρίχνοντας τις τιμές σε βάρος των ελλήνων μεταφορέων».