Πολύωρη ταλαιπωρία για εκατοντάδες τουρίστες που έμειναν εγκλωβισμένοι το βράδυ της Δευτέρας σε ναυλωμένο ταχύπλοο πλοίο της ακτοπλοΐας στο λιμάνι του Πειραιά καθώς λόγω προβλήματος στη σύνθεση του πληρώματος το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή δεν επέτρεπε τον απόπλου με προορισμό την Σαντορίνη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι επιβάτες (που δεν μπορούσαν να αντιληφθούν για ποιο λόγο υπήρχε αυτή η αναστάτωση) βρίσκονταν στο λιμάνι από το απόγευμα περιμένοντας να γίνει το έκτακτο δρομολόγιο του πλοίου “Champion Jet” το οποίο τελικά παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι – ακολουθούσε και η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ – και σύμφωνα με πληροφορίες οι επιβάτες επρόκειτο να αποζημιωθούν για την ακύρωση του ταξιδιού με μέριμνα της ακτοπλοϊκής εταιρείας.
ΠΕΝΕΝ: Τριτοκοσμικές συνθήκες
Σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού κάνει λόγο για «τριτοκοσμικές σκηνές απείρου κάλους εξελίχθηκαν το βράδυ της Δευτέρας (15/5/2017) στο λιμάνι του Πειραιά που επιβεβαιώνουν και δικαιώνουν πλήρως τις καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ στις οποίες έχει προβεί κατά διαστήματα, για τις συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν οι έλληνες ναυτεργάτες σε διάφορες κατηγορίες πλοίων».
Όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ η διοίκησή της «στα πλαίσια μιας πανελλαδικής αγωνιστικής δράσης η οποία είναι σε πλήρη εξέλιξη, σε συνεννόηση με τις αρμόδιες Λιμενικές αρχές και την ηγεσία του Λιμενικού Σώματος πραγματοποίησαν αιφνιδιαστικό έλεγχο με την άφιξη του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά. Είχε προηγηθεί τεκμηριωμένη καταγγελία της ΠΕΝΕΝ προς τις αρχές του Υπουργείου Ναυτιλίας ενώ μέλος της Ένωσης ταξίδευε ως επιβάτης στην διάρκεια του δρομολογίου του πλοίου συλλέγοντας όλα τα αναγκαία στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη εταιρεία συστηματικά ποδοπατούσε την ισχύουσα νομοθεσία τόσο σε ό,τι αφορά την υπερεργασία και τις ώρες ανάπαυσης αλλά και την εφαρμογή της ΣΣΕ».
20 ώρες συνεχούς εργασίας
Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει στην ανακοίνωσή της ότι «το πλοίο είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7 π.μ (το πλήρωμα είχε προσέλθει για εργασία μια ώρα πριν) εκτέλεσε δρομολόγια στις Κυκλάδες και επέστρεψε στον Πειραιά στις 9 μ.μ αφού το πλήρωμα είχε συμπληρώσει 15 ώρες εργασίας. Το σχέδιο της εταιρείας, όπως είχε γίνει και πριν λίγες ημέρες, προέβλεπε ότι με το ίδιο πλήρωμα θα συνέχιζε το νέο δρομολόγιο έως την Μύκονο με πιθανή ώρα άφιξης στις 2 π.μ. Με τον τρόπο αυτό το πλήρωμα θα συμπλήρωνε 20 ώρες συνεχούς εργασίας. Η εταιρεία προκειμένου να παραπλανήσει τις Αρχές είχε εικονικά κάνει εγγραφή στην Μύκονο ότι είχε αντικατασταθεί το πρώτο πλήρωμα και το πλοίο θα ταξιδεύσει για το υπόλοιπο δρομολόγιο με νέο πλήρωμα, όπως προβλέπεται από την ίδια νομοθεσία».
Και προσθέτει ότι τα στοιχεία που είχε η Ένωση τα παρουσίασε ο πρόεδρός της σε σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας και «σχεδιάστηκε η επιχείρηση για τον έλεγχο και την εξακρίβωση της καταγγελίας της ΠΕΝΕΝ. Με τον κατάπλου του πλοίου στον Πειραιά (το πλοίο είχε καθυστέρηση περίπου 3 ώρες από την αναμενόμενη ώρα άφιξης) κλιμάκιο του ΥΕΝ του Κ.Λ. Πειραιά, μαζί με εκπροσώπους της ΠΕΝΕΝ, στο έλεγχο που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν και επιβεβαίωσαν πλήρως τα καταγγελλόμενα της Ένωσής μας. Στο πλαίσιο της έρευνας και του ελέγχου διαπιστώθηκαν και καταγράφηκαν πολλές ακόμη παραβιάσεις της νομοθεσίας αλλά και της ΣΣΕ».
Το πλήρωμα δούλευε σε άλλο πλοίο
Στην ίδια ανακοίνωση η ΠΕΝΕΝ σημειώνει ότι «πάνω από τέσσερις ώρες οι 450 επιβάτες ανέμεναν το πλοίο και την ολοκλήρωση του ελέγχου ενώ αλγεινή εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι ουδείς υπεύθυνος της εταιρείας προσήλθε έστω να ενημερώσει τους επιβάτες που στο τέλος τους ανακοίνωσαν ότι λόγω απεργίας του πληρώματος θα ματαιωθεί το ταξίδι του πλοίου! Στο μεταξύ άλλο κλιμάκιο της ΠΕΝΕΝ είχε ενημερώσει τους επιβάτες ότι στο πλοίο διεξάγεται έλεγχος για σοβαρές παραβιάσεις στον χρόνο εργασίας και ανάπαυσης του πληρώματος καθώς και της ΣΣΕ. Στο ίδιο διάστημα αναζητήθηκε το δεύτερο πλήρωμα του πλοίου το οποίο ουδέποτε βρέθηκε και όπως διαπίστωσε η ΠΕΝΕΝ τα φερόμενα ως μέλη του δεύτερου πληρώματος ήταν ναυτολογημένα σε άλλα πλοία της εταιρείας, κυρίως επισκευαζόμενα!»
Η ανακοίνωση του Λιμενικού
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού «για παραβίαση των διατάξεων του Π.Δ. 381/01 (ΦΕΚ 252 Α΄) «Κύρωση Κανονισμού περί μέγιστου χρόνου απασχόλησης πληρωμάτων Ε/Γ-Ο/Γ-Ταχύπλοων πλοίων», συνελήφθη βραδινές ώρες της Δευτέρας ο Πλοίαρχος του Ε/Γ-Ο/Γ-Ταχύπλοου ”ΤΣΑΜΠΙΟΝ ΤΖΕΤ 1” σημαίας Κύπρου, κατόπιν ελέγχου που διενεργήθηκε από στελέχη της Λιμενικής Αρχής Πειραιά, κατά τον κατάπλου του στο λιμένα Πειραιά, προερχόμενο από τους λιμένες Θήρα – Νάξο – Μύκονο. Δικογραφία για το περιστατικό σχηματίζεται από το Α΄ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ενώ ο συλληφθείς Πλοίαρχος αφέθηκε ελεύθερος, κατόπιν προφορικής εντολής Εισαγγελέα».