Στην τελική ευθεία μπαίνει η προσπάθεια διάσωσης της Alitalia από την κυβέρνηση της Ιταλίας, που θα κρίνει το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα της χώρας. Η Ρώμη ζητά πλέον να υποβληθούν έως τις 5 Ιουνίου προσφορές για την εταιρεία ή κομμάτια αυτής. Οι προσφορές μπορούν να είναι από μεμονωμένους ενδιαφερομένους ή από κοινοπραξίες και να αφορούν είτε όλο τον όμιλο, είτε συγκεκριμένα στοιχεία ενεργητικού του.

Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν την επιλογή να αγοράσουν την εταιρεία ως έχει ή να την αναδιαρθρώσουν.

Πηγή μάλιστα που επικαλείται το Ρόιτερ ανέφερε ότι ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας Ματέο Ρέντσι χρησιμοποιεί τις διεθνείς επαφές του στην προσπάθεια να βρεθεί αγοραστής για την αεροπορική εταιρεία. Η διαδικασία περιπλέκεται από τους κανονισμούς που αναφέρουν ότι εάν μια εταιρεία δεν έχει έδρα την ΕΕ μπορεί να αποκτήσει ποσοστό έως 49% σε ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία.

Ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας Γκρατσιάνο Ντέλριο έχει αναφέρει ότι το όριο αυτό δεν είναι ρεαλιστικό και ότι πραγματοποιούνται συνομιλίες για να ξεπεραστεί ο συγκεκριμένος σκόπελος. Δεν είναι σίγουρο όμως κατά πόσο οι προσπάθειες της Ιταλίας θα οδηγήσουν τελικά σε αλλαγή των σχετικών ευρωπαϊκών κανονισμών.

Η κυβέρνηση έχει ορίσει τρεις διαχειριστές για την αεροπορική εταιρεία, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους έως έξι μήνες να αποφασίσουν εάν αυτή θα αναδιαρθρωθεί για να συνεχίσει να λειτουργεί ή θα ρευστοποιηθεί.

Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία η Ρώμη έχει παράσχει δάνειο γέφυρα ύψους 600 εκατ. ευρώ.

Η ιταλική κυβέρνηση έχει αρνηθεί να επανακρατικοποιήσει την Alitalia. Με βάση τα στοιχεία του Φεβρουαρίου η αεροπορική εταιρεία έχει χρέη που ανέρχονται σε 3 δισ. ευρώ, άλλες υποχρεώσεις ύψους 2,3 δισ. ευρώ και περιουσιακά στοιχεία 920 εκατ. ευρώ.