Διακόσιες δεκατρείς χώρες, εκατόν πενήντα εκατομμύρια τηλεθεατές, συμφωνίες και ομάδες που κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ! Το βέβαιο είναι ότι το Φάιναλ Φορ της Κωνσταντινούπολης, στο οποίο συμμετέχει ο Ολυμπιακός, αποτελεί το σπουδαιότερο αθλητικό event σε επίπεδο συλλόγων στο μπάσκετ. Και η Ευρωλίγκα όμως, όπου συμμετέχουν με δεκαετή συμβόλαια ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός, όχι απλώς προοδεύει αλλά γιγαντώνεται με στόχο να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική. Με περισσότερες από 16 ομάδες –όχι από τη σεζόν 2017-18, αλλά από τη μεθεπόμενη -, άρα και περισσότερες από τριάντα αγωνιστικές κανονικής περιόδου, που σημαίνει μεγαλύτερα νούμερα, περισσότερο σασπένς, πολλαπλάσια έσοδα για τις ομάδες.
«Οι αλλαγές που κάναμε φέτος ενθουσίασαν το κοινό, το οποίο ανταποκρίθηκε με τον καλύτερο τρόπο και αυτό φαίνεται από τα νούμερα. Σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 15% στις πωλήσεις εισιτηρίων. Ο αριθμός των τηλεθεατών αυξήθηκε κατά 30% και η έκρηξη στα social media, facebook, twitter και Instagram, που έφτασε μέχρι και το 500%, αποδεικνύει ότι η διοργάνωση κερδίζει ολοένα και περισσότερους φίλους. Στόχος μας είναι η αύξηση των ομάδων από 16 σε 18 και αργότερα σε 20, όχι όμως από την επόμενη σεζόν, στην οποία ο αριθμός συμμετεχόντων δεν θα αλλάξει. Το καλαντάρι θα είναι ένα ζήτημα, αλλά το μεγάλο όραμα της Εuroleague είναι η μετεξέλιξη σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή λίγκα και για αυτό εργαζόμαστε πυρετωδώς, όπως βέβαια και για το Eurocup» δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος και εκτελεστικός διευθυντής Τζόρντι Μπερτομέου.
Σε επίπεδο επιχειρηματικότητας, μόνο τις προηγούμενες ημέρες πριν από το επίσημο τζάμπολ του 30ού Φάιναλ Φορ, ο «ιθύνων νους» της Euroleague ανακοίνωσε τις συμφωνίες με 5-6 μεγάλα brands, όπως η εταιρεία ηλεκτρισμού Endesa, η τουρκική γαλακτοβιομηχανία Sek, η εταιρεία αθλητικού λογισμικού STATS SportVU, η τουρκική τράπεζα Odeabank και η εταιρεία λευκών ειδών Turkish Towels, ενώ από τον Νοέμβριο του 2015 τρέχει το δεκαετές συμβόλαιο με την εταιρεία -κολοσσό IMG. Βάσει αυτής της συμφωνίας, αυξάνονται για πρώτη φορά τα κέρδη των τεσσάρων φιναλίστ του Φάιναλ Φορ, καθώς ο νικητής θα βάλει στα ταμεία του 1 εκατ. ευρώ, ο φιναλίστ 500.000, η τρίτη ομάδα 300.000 και η ομάδα που θα πάρει την τέταρτη θέση 150.000 ευρώ.
Η έρευνα των «ΝΕΩΝ» οδήγησε σε ένα ακόμη ενδιαφέρον συμπέρασμα όσον αφορά το ετήσιο μπάτζετ (φόροι, μάνατζερ, λειτουργικά έξοδα κ.ά.) των τεσσάρων φιναλίστ. Ο ετήσιος προϋπολογισμός της ΤΣΣΚΑ Μόσχας φτάνει τα 42 εκατ. ευρώ, ακολουθούν οι Ρεάλ Μαδρίτης και Φενέρμπαχτσε, που κοστίζουν 30 εκατ. και 28 εκατ. ευρώ αντιστοίχως, ενώ ο Ολυμπιακός στοιχίζει 18 εκατ. ευρώ. Ακόμη πιο χαώδης είναι η διαφορά στο λεγόμενο αγωνιστικό μπάτζετ, που αφορά τις καθαρές αποδοχές των παικτών: ΤΣΣΚΑ 26 εκατ., Φενέρμπαχτσε 20 εκατ., Ρεάλ 18 εκατ., Ολυμπιακός 8 εκατ. ευρώ.