Τουλάχιστον δύο συσκευές, εκ των οποίων η μία είναι έξυπνο κινητό τηλέφωνο (smartphone), χρησιμοποιούν πλέον οι έλληνες χρήστες του Ιντερνετ για το καθημερινό σερφάρισμά τους στο Διαδίκτυο.

Μπορεί ο μέσος όρος του αριθμού των συνδεδεμένων με το Ιντερνετ συσκευών ανά χρήστη πέρυσι να παρέμεινε ίδιος με αυτόν του 2015, ωστόσο αυτό που σύμφωνα με τα στοιχεία του Consumer Barometer της Google έχει αλλάξει είναι η συχνότητα της χρήσης τους.

Ειδικότερα, το ποσοστό των online ελλήνων χρηστών που χρησιμοποιούν εξίσου το smartphone και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους για την πρόσβαση στο Ιντερνετ έφθασε στο 52% στο τέλος του 2016, από 42% που ήταν το 2015 (έκανε άλμα 10 ποσοστιαίων μονάδων)!

Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, το Consumer Barometer της Google έδειξε ότι ο αριθμός των καταναλωτών που χρησιμοποιούν μόνο μία οθόνη (smartphone ή tablet ή υπολογιστή) μειώνεται συνεχώς, φθάνοντας το 2016 στο 21%. Αντίθετα, ανοδικά κινείται το ποσοστό εκείνων των χρηστών που χρησιμοποιούν είτε δύο είτε τρεις οθόνες. Συγκεκριμένα, δύο οθόνες (ηλεκτρονικός υπολογιστής και smartphone ή tablet) χρησιμοποιεί πλέον το 35% του συνόλου των καταναλωτών, ενώ οι χρήστες και των τριών οθονών έχουν ανέβει στο 20%.

Από την ίδια έρευνα της Google προέκυψε ακόμα ότι η διείσδυση των smartphones στην καταναλωτική βάση παρουσιάζει τάσεις ανόδου, φθάνοντας στο 58% στο τέλος του 2016 και πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο το ποσοστό των Ελλήνων που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή (65%). Επίσης, ανοδικά κινήθηκαν και οι χρήστες των tablets, χωρίς ωστόσο να εμφανίζουν την ίδια δυναμική σε σχέση με το παρελθόν (27%).

Ακόμα, με βάση τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων παρουσίασε πέρυσι και το συνολικό ποσοστό των καταναλωτών που χρησιμοποιούν το Ιντερνετ, το οποίο ανέβηκε στο 72%. Αντίστοιχη ήταν η αύξηση και των χρηστών που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σε καθημερινή βάση, φθάνοντας στο τέλος του 2016 στο 60%, από 53% το 2015.

Πτώση στην αγορά. Πάντως, σε ό,τι αφορά την αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, το 2017 άρχισε με πτώση, με τους Ελληνες να περιορίζουν τις αγορές κινητών τηλεφώνων, υπολογιστών και τηλεοράσεων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax, η ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, κατά το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, διαμορφώθηκε στα 428 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας πτώση 5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις τηλεπικοινωνιακών προϊόντων παρουσίασαν πτώση 12,6% (δαπανήθηκαν συνολικά 129 εκατ. ευρώ), καθώς μειώθηκαν κυρίως οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων. Ανοδο εμφάνισαν μόνο οι πωλήσεις ακουστικών και wearables.