Σε όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς, στο Μετρό, το Τραμ, και τον Ηλεκτρικό επιτρέπεται η επιβίβαση με ποδήλατο. Το ποδήλατο επιτρέπεται. ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ. Να το ξέρετε.
Δυστυχώς μετά από τόσα χρόνια ακατανόητων απαγορεύσεων που ίσχυαν για το ποδήλατο στα μέσα σταθερής τροχιάς – λες και ήταν κάποιο «κακό» – σε πολύ κόσμο έχει περάσει η λάθος εντύπωση πως ακόμη και σήμερα η είσοδος του μέσα στα βαγόνια δεν επιτρέπεται. Ή πως επιτρέπεται κάποιες ώρες. Ε, λοιπόν το επαναλαμβάνουμε για να γίνει σαφές. Η μεταφορά ποδηλάτου στα τρένα ε π ι τ ρ έ π ε τ α ι. Όλες τις ώρες. Όλες τις ημέρες. Πιο κάτω θα εξηγήσουμε ποιος είναι ο μοναδικός περιορισμός.
Σημειώνεται πως η μετακίνηση με ποδήλατο και Μετρό είναι ένας συνδυασμός ωφέλιμος για την πόλη. Πάρα πολλές ευρωπαϊκές πόλεις προτρέπουν τους πολίτες να κινούνται μ’ αυτόν τρόπο. Αλλά δυστυχώς τα ελληνικά μέσα σταθερής τροχιάς δεν ενθαρρύνουν τους πολίτες να κάνουν το ίδιο…
Χαρακτηριστικό αυτής της νοοτροπίας είναι ότι οι υπεύθυνοι των μέσων σταθερής τροχιάς, στις ανακοινώσεις τους στους σταθμούς, όταν αναφέρονται στους ανθρώπους που μεταφέρουν ποδήλατο χρησιμοποιούν τη λέξη «ποδηλατιστές» (!). Άραγε πώς τους ήρθε αυτή η λέξη; Ποδηλατιστής είναι ο αθλητής που παίρνει μέρος σε αγώνες ταχύτητας με ποδήλατο. Οι άνθρωποι που επιβιβάζονται στο Μετρό ή τον ηλεκτρικό με το ποδήλατό τους είναι, στην πλειονότητά τους, απλοί πολίτες, όχι αθλητές. Μπορεί να είναι εργαζόμενοι ή φοιτητές που έχουν επιλέξει να συνδυάζουν το Μετρό και το πετάλι για τις μετακινήσεις τους. Ή οικογενειάρχες που κάνουν τη βόλτα τους με τα παιδιά τους μαζί με τα ποδήλατά τους. Πάντως δεν είναι UFO…
Τι ισχύει για τη μεταφορά ποδηλάτου σε Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ
-Επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων, έως δύο (2) ανά συρμό, στο τελευταίο βαγόνι. Οι ποδηλατιστές (είπαμε έτσι χαρακτηρίζονται από την ΣΤΑΣΥ οι πολίτες που χρησιμοποιούν ποδήλατο) οφείλουν, κατά τη μετακίνησή τους στις αποβάθρες και γενικότερα σε όλους τους χώρους των σταθμών, να κυκλοφορούν πεζοί, να μη χρησιμοποιούν τις κυλιόμενες κλίμακες των σταθμών ενώ δύνανται να κάνουν χρήση των ανελκυστήρων. Η είσοδος των ποδηλάτων στο συρμό γίνεται από την τελευταία θύρα.
Και τα…«κουφά» (όσα αναφέρουν οι κανόνες της ΣΤΑΣΥ)
*Εάν οι συνθήκες μεταφοράς εντός του οχήματος/συρμού δεν το επιτρέπουν, ο οδηγός δύναται όπως αρνηθεί την επιβίβαση ενός ποδηλάτη με ποδήλατο.
*Κατά τις ημέρες και ώρες διεξαγωγής αθλητικών και άλλων εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα πλησίον των γραμμών του Μετρό, του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου και του Τραμ δεν επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων λόγω της μεγάλης επιβατικής κίνησης στους συρμούς και τις αποβάθρες.
Σε κάθε περίπτωση, οι κάτοχοι των μεταφερόμενων ποδηλάτων (αναδιπλούμενων και μη) οφείλουν:
• Να βρίσκονται πλησίον αυτών και να μεριμνούν για τη μη πρόκληση τραυματισμού ή όχλησης άλλων επιβατών.
• Να τα τοποθετούν στους ελεύθερους χώρους των οχημάτων/συρμών, εκτός των διαδρόμων, των σημείων εισόδου-εξόδου των επιβατών και επικύρωσης των εισιτηρίων ούτως ώστε να μη διακυβεύεται η ασφαλής μετακίνηση των υπόλοιπων επιβατών.
• Να δίνουν προτεραιότητα στα ΑμεΑ και στα άτομα με μειωμένη κινητικότητα, στους ηλικιωμένους κ.λπ. και να μην παρεμποδίζουν την πρόσβαση αυτών στους σταθμούς και στους συρμούς.
Oι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ» πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: