Από τις 8 Αυγούστου θα τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τον εξωδικαστικό μηχανισμό επίλυσης διαφορών.
Αυτό ανέφερε ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης, σε εκδήλωση του Οικονομικού Επιμελητηρίου, προσθέτοντας ότι «πολλά σημεία είναι αυτοματοποιημένα προκειμένου να γίνονται οι διαδικασίες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και συντεταγμένα».
Τα πλεονεκτήματα και τα εργαλεία που παρέχει ο θεσμός της Διαμεσολάβησης στην εξωδικαστική επίλυση διαφορών και οι βασικές ρυθμίσεις του νόμου για τον εξωδικαστικό μηχανισμό παρουσιάστηκαν σε ημερίδα που πραγματοποίησε το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας σε συνεργασία με τον ΟΠΕΜΕΔ.
Στην ημερίδα, ο κ. Κουρμούσης ενημέρωσε για τις ρυθμίσεις του εξωδικαστικού μηχανισμού. Οπως είπε:
– Ο νέος νόμος, ρυθμίζει χρέη προς τράπεζες, εφορία, ασφαλιστικά ταμεία και ιδιώτες. Είναι μια καινοτομία για την Ελλάδα, μια διαδικασία εκτός δικαστηρίων. Κάθονται όλοι σ’ ένα τραπέζι και συζητούν πώς θα σωθεί μια επιχείρηση. Αυτό γίνεται στη βάση μελέτης βιωσιμότητας με την οποία η επιχείρηση αποδεικνύει ότι είναι βιώσιμη και ρυθμίζονται τα χρέη της με στόχο να συνεχίσει να συνεισφέρει στην αγορά και να παρέχει εργασία.
Τα πλεονεκτήματα
– Για να ενταχθεί επιχείρηση σε όλη αυτήν τη διαδικασία πρέπει να αποδείξει ότι είναι βιώσιμη και ότι τα συνολικά της χρέη είναι πάνω από 20.000 ευρώ.
– Η διαδικασία διενεργείται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής πλατφόρμας, που θα τεθεί σε λειτουργία στις 8 Αυγούστου. Πολλά σημεία είναι αυτοματοποιημένα προκειμένου να γίνονται οι διαδικασίες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και συντεταγμένα.
Προϋπόθεση που πρέπει να πληροί κάποια επιχείρηση για να ενταχθεί στον εξωδικαστικό μηχανισμό είναι ότι θα πρέπει να έχει μια θετική χρήση μέσα στα τελευταία τρία χρόνια κάτι που σημαίνει ότι τα λειτουργικά της έξοδα, αφαιρουμένων των εσόδων της, έχουν θετικό πρόσημο.
Στα πλεονεκτήματα της διαμεσολάβησης για τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες περιλαμβάνονται:
– Σύντομη διαδικασία
– Αποφυγή σημαντικών εξόδων της δικαστικής διαδικασίας
– Οι ίδιοι οι εμπλεκόμενοι ελέγχουν τη διαδικασία
– Διαχείριση των εντάσεων με τρόπο που θα οδηγήσει σε λύση.