Αυτή τη φορά έπεσε απλώς το σύστημα. Και αυτή η πτώση το Σάββατο ήταν αρκετή για να ακυρωθεί τουλάχιστον το ένα τρίτο των πτήσεων της British Airways και να προκληθεί χάος στα αεροδρόμια, ενώ οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η κατάσταση δεν πρόκειται να ομαλοποιηθεί πριν περάσουν αρκετές ημέρες. Οι βρετανικές αερογραμμές δήλωναν χθες από την πλευρά τους ότι η κατάσταση στο αεροδρόμιο του Γκάτγουικ ήταν «σχεδόν κανονική» και ότι οι «περισσότερες» πτήσεις από το Χίθροου έγιναν όπως είχε προγραμματιστεί. Παράλληλα διαβεβαίωνε ότι το προσωπικό της συνέχιζε να εργάζεται σκληρά για την αποκατάσταση της βλάβης σε όλα τα συστήματα, ενώ τη νύχτα του Σαββάτου προς την Κυριακή επαναπρογραμμάτισε όσο το δυνατόν περισσότερες πτήσεις.

Η εικόνα στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Βρετανίας και ένα από τα πιο πολυσύχναστα στον κόσμο ήταν πάντως διαφορετική. Οι πτήσεις που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν χθες το πρωί με προορισμό τη Βαρκελώνη, τη Μαδρίτη και τη Βιέννη ακυρώθηκαν, ενώ χιλιάδες επιβάτες αναζητούσαν πληροφορίες για την τύχη των δικών τους πτήσεων. Το Χίθροου είχε πλημμυρίσει από έναν κόσμο που αγνοούσε αν και πότε και ταξιδέψει, ενώ οι ΒΑ ζητούσαν από τις επιβάτες να προσέρχονται στο αεροδρόμιο μόνο εφόσον απέμεναν 90 λεπτά μέχρι την πτήση τους. Αυτή η οδηγία, σημειώνουν οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς», υποχρέωσε πολλούς επιβάτες να περιμένουν έξω από τους τερματικούς σταθμούς. «Υπάρχουν πολλές ουρές παντού» θα δήλωνε ένας επιβάτης που περίμενε να ταξιδέψει για την Ιαπωνία. «Περιμένουν στην ουρά επιβάτες που έχουν ακυρωθεί οι πτήσεις τους, σε μια άλλη ουρά εκείνοι που έχουν χάσει τις βαλίτσες τους και σε άλλες επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν».

Σε μια προσπάθεια να διαχειριστούν το χάος, οι διοικήσεις του Χίθροου και των Βρετανικών Αερογραμμών κάλεσαν από κοινού τους επιβάτες που δεν είχαν προλάβει να αλλάξουν τα εισιτήριά τους για άλλες πτήσεις μετά το κρασάρισμα του Σαββάτου να μην πηγαίνουν στο αεροδρόμιο. Συγχρόνως το αεροδρόμιο διαβεβαίωνε ότι είχε επιστρατεύει επιπλέον προσωπικό για την αντιμετώπιση της κατάστασης, ενώ στους ταλαιπωρημένους επιβάτες διατέθηκαν δωρεάν νερό και σνακ. «Λυπούμαστε πολύ για την τεράστια αναστάτωση που υφίστανται οι επιβάτες από το Σάββατο και κατανοούμε πόσο ενοχλητική μπορεί να ήταν γι’ αυτούς αυτή η εμπειρία» ανακοίνωσε από την πλευρά της η British Airways. «Αναλαμβάνουμε τα έξοδα και τις κρατήσεις των εισιτηρίων για τους επιβάτες των οποίων ακυρώθηκαν οι πτήσεις προκειμένου να προωθηθούν στον προορισμό τους το συντομότερο δυνατό» σημειωνόταν ακόμη στην ίδια ανακοίνωση.

Για το συνδικάτο GMB, το πρόβλημα που δημιουργήθηκε προκαλώντας αυτήν την τεράστια αναστάτωση έχει αιτία. Και αυτή βρίσκεται στην απόφαση των Βρετανικών Αερογραμμών να μεταφέρουν μέρος των υπηρεσιών του συστήματος στην Ινδία προκειμένου να μειώσουν το εργατικό κόστος. «Ολα αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν η ΒΑ δεν είχαν προβεί σε αυτή την ενέργεια» ανέφερε στέλεχος του συνδικάτου. Οπως αναμενόταν, η British Airways αρνήθηκε τον συσχετισμό.