Η έδρα της είναι στη Μύκονο, αλλά οι δράσεις της δεν έχουν μόνιμο χώρο. Αποτελεί μια ευέλικτη πλατφόρμα ικανή να μεταμορφώνεται για να εμπλακεί με την καθημερινότητα του εκάστοτε τόπου. Κάπως έτσι τα «Δύο χωριά», η πολιτιστική πλατφόρμα με τις ελληνικές ρίζες και τις διεθνείς αναφορές, εγκαινιάζουν τον τρίτο χρόνο λειτουργίας τους μετατρέποντας τους χώρους τους σε ένα μεγάλο γήπεδο μπάσκετ. Αιτία, η έκθεση «Jump ball» που θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Ιουνίου και παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο οι καλλιτέχνες παίρνουν θέση στα ζητήματα της καθημερινότητας, έχοντας στο επίκεντρο της έρευνας το μπάσκετ ως ένα φαινόμενο με κοινωνικές, πολιτικές αλλά και πολιτισμικές επεκτάσεις. Καλλιτέχνες όπως οι Ολγα Μηλιαρέση – Φωκά, Πάνος Τσαγκάρης, Ντάνιελ Αρσαμ και Τζόνας Γουντ επιστρατεύουν τους παραλληλισμούς μεταξύ τέχνης και μπάσκετ και μιλούν για τη στρατηγική, την παρουσία του υποκειμένου και τη συμμετοχή στην ομάδα.

Στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος φιλοξενίας, η Ούλντα Γκουσμάν παρουσιάζει την ατομική της έκθεση, βάζοντας στις συνθέσεις της την αίσθηση του χώρου, είτε αυτός είναι υπαίθριος είτε εσωτερικός. Παράλληλα, τοποθετεί και χαρακτήρες σε κοινωνικές συνευρέσεις αλλά και πιο ιδιωτικές στιγμές, σχολιάζοντας τις κοινωνικές συνθήκες και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Την ίδια περίοδο (23/6-24/7), το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά την έκθεση «Heartburner» της Μαλβίνας Παναγιωτίδη. Η εικαστικός, αντλώντας έμπνευση από το έργο του γάλλου βοτανολόγου Ζοζέφ Πίτον ντε Τουρνεφόρτ «Relation d’ un voyage du Levant» όπου παρουσιάζονται η εκταφή και η εξαγωγή της καρδιάς ενός υποτιθέμενου βρικόλακα στη Μύκονο, φτιάχνει με τη σειρά της μια σειρά κέρινων γλυπτών.

Στην ομαδική έκθεση «Build your own house» (28/7-22/8), σε επιμέλεια Γιάννη Βαρελά και Σταματίας Δημητρακοπούλου, οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες ερευνούν κατά πόσο τα έργα τέχνης μπορούν να μπουν στο προσκήνιο και να επαναχρησιμοποιήσουν τον χώρο. Πρόκειται για μια ιδέα που προέρχεται από τους εσωτερικούς χώρους της αθηναϊκής μεσοαστικής τάξης. Παράλληλα, θα τρέχει και η διπλή ατομική έκθεση των Ντέιβιντ Αντάμο και Μαργαρίτας Μυρογιάννη στο πλαίσιο του προγράμματος φιλοξενίας της πλατφόρμας. Από τη μια, τα γλυπτά του αμερικανού μεταλλάσσουν τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένα αποκαλύπτοντας έναν γοητευτικό σουρεαλισμό. Από την άλλη, το έργο της Μυρογιάννη απαρτίζεται από σκηνοθετημένες φωτογραφίες νεκρής φύσης που υπονοούν μεγάλη κίνηση και δράση.

ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ. Στο πλαίσιο του προγράμματος φιλοξενίας θα εγκαινιάσει την ατομική έκθεσή της και η Αουρέλ Σμιντ όπου μέσα από τη σχεδιογραφία της δοκιμάζει να αμφισβητήσει κοινωνικά στερεότυπα που έχουν να κάνουν με την ομορφιά, την αρρενωπότητα και τις κοινωνικές συμβάσεις. Το πρόγραμμα φιλοξενίας κλείνει με την έκθεση του Ραούλ ντε Νιέβες που απαρτίζεται από μεγάλης κλίμακας γλυπτά, αφηγηματική ζωγραφική, διακοσμημένα παπούτσια ή ενδύματα, περφόρμανς και ζωντανή μουσική. Τα αντικείμενα χαρακτηρίζονται συνήθως από πλαστικές χάντρες, μια αναφορά στη μεξικανική του κουλτούρα. Το φετινό καλλιτεχνικό πρόγραμμα των «Δύο χωριών» ολοκληρώνεται με την έκθεση του Αλεξάνταρ Τοντόροβιτς (25/8-30/9). Ο Σέρβος χρησιμοποιεί στις δημιουργίες του αναπαραστάσεις από την πολιτική, την κοινωνία και την τέχνη, μπολιάζοντας την ποπ κουλτούρα με τα κόμικς και τα video games.

Info

Η κεντρική έκθεση της πολιτιστικής πλατφόρμας στο νησί εμπνέεται από το δημοφιλές άθλημα, για να θίξει στη συνέχεια ζητήματα της καθημερινότητας