Την αντίθεσή τους στις προωθούμενες, μέσω του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εκφράζουν φοιτητές του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙ-Θ), οι οποίοι προχώρησαν την Πέμπτη σε κατάληψη του Ιδρύματος και σχεδιάζουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων ενόψει της σχετικής συζήτησης στη Βουλή.
«Σήμερα είναι η αρχή των κινητοποιήσεων μας για το νομοσχέδιο Γαβρόγλου. Σε ελάχιστο χρόνο προωθούνται, χωρίς καμιά ουσιαστική ενημέρωση, μέσα από μία διαβούλευση που αποτελεί “λόγια του αέρα”, τα πιο σημαντικά θεματικά θέματα για το πολύπαθο ίδρυμα μας, το οποίο και με το σχέδιο “Αθηνά” είχε βρεθεί στο στόχαστρο», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Σπουδαστικών Συλλόγων ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Ζεχερλής, γνωστοποιώντας ότι η κατάληψη θα λήξει αύριο και θα αποφασιστούν, μέσα από συνελεύσεις των Συλλόγων, οι τρόποι κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.
«Τα προγράμματα διετούς κύκλου σπουδών, που ο υπουργός παρουσιάζει ως κάτι καινούριο, δεδομένης και της χρηματοδότησης και υποστελέχωσης των ΤΕΙ, μας προϊδεάζουν ότι πάνε να μας μετατρέψουν σε κομμάτια των ΙΕΚ.
Επίσης μας ανησυχεί ότι η κατάργηση ή συγχώνευση τμημάτων θα απαιτεί πλέον απλή Υπουργική Απόφαση, ενώ μέχρι τώρα χρειαζόταν νομοθετική ρύθμιση και υπήρχε διαδικασία αξιολόγησης. Ακόμη οι ρυθμίσεις για την εκλογή των διοικήσεων οδηγούν σε φωτογραφικές τοποθετήσεις νέων προέδρων και πρυτάνεων», σημείωσε ο κ. Ζεχερλής.
«Ο υπουργός επιτίθεται δολοφονικά κατά της ακαδημαϊκής κοινότητας καταργώντας εκπαιδευτικές διαδικασίες και Διοικήσεις των Ιδρυμάτων. Περιφρονεί τις συνταγματικές διατάξεις, καταλύει δημοκρατικές δομές και υπονομεύει εσκεμμένα τη λειτουργία των ΤΕΙ», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Σπουδαστικών Συλλόγων.
Στο μεταξύ, σε ανακοίνωσή της, η Διοίκηση του ΑΤΕΙΘ εκφράζει την «παραίνεση για διατήρηση ήπιου κλίματος που θα συμβάλλει και στην καλύτερη ενημέρωση της κοινωνίας για τα δίκαια αιτήματά των φοιτητών και του ακαδημαϊκού προσωπικού». Οι διοικητικές υπηρεσίες του Ιδρύματος λειτουργούν και σήμερα κανονικά, καθώς η κατάληψη αφορά μόνο την αναστολή του εκπαιδευτικού προγράμματος.