Για καλά προετοιμασμένους μαθητές ήταν τα θέματα των Μαθηματικών και των Αρχαίων Ελληνικών που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των γενικών Λυκείων.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του φροντιστηρίου Ομόκεντρο Αντώνη Φλωρόπουλο, τα θέματα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Δόθηκε κείμενο από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα. Η ερώτηση εισαγωγής ήταν κλειστού τύπου γεγονός που διευκόλυνε τους μαθητές ενώ η δεύτερη λεξιλογική παρουσίαζε το στοιχείο της πρωτοτυπίας καθώς οι υποψήφιοι έπρεπε να γράψουν προτάσεις στα νέα ελληνικά με διαφορετική όμως σημασία λέξεων της αρχαίας ελληνικής.Το αδίδακτο κείμενο ήταν εύκολα προσεγγίσιμο και οι ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού αρκετά απλές. Στο συντακτικό δε ζητήθηκαν μετατροπές παρά μόνο αναγνώριση συντακτικών όρων της πρότασης .

Σύμφωνα εξάλλου με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων τα ερωτήματα που συνοδεύουν το διδαγμένο κείμενο (Πλάτωνος Πρωταγόρας 322d- 323c) είναι σαφή και κατανοητά. Η αναμενόμενη – όπως και κάθε χρόνο -επιλογή του διδαγμένου επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα ανανέωσης της ύλης.

Στο αδίδακτο κείμενο (Ισοκράτους, Φίλιππος, 26-27) διατυπώνεται η άποψη ότι ο ρητορικός λόγος έχει αξία όταν εκφέρεται προφορικά από τον ίδιο τον ρήτορα – δημιουργό, ώστε να διαθέτει αμεσότητα και ανταπόκριση στις επικαιρικές ανάγκες. Σε διαφορετική περίπτωση ο λόγος, όταν αναγιγνώσκεται απλώς και όχι μετ ́ήθους, φαίνεται φαύλος (=ασήμαντος, μηδαμινός, ευτελής, ανάξιος λόγου).

Μαθηματικά Προσανατολισμού

Τα θέματα, κατά τον Αντώνη Φλωρόπουλο, είναι απαιτητικά, και δυσκολότερα από τα περυσινά. Απαιτούν καλή γνώση της ύλης προηγούμενων ετών και ειδικότερα της τριγωνομετρίας από τη Β Λυκείου.Χρειάζονται πολλοί υπολογισμοί και απαιτείται πολύς χρόνος για τη λύση.

Εξάλλου, σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία με τα θέματα καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της.

-Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο πουαναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις.

-Ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχήδιαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί ταενδιάμεσα αποτελέσματα

-Η διάρθρωση των ερωτημάτων δεν είχε την απαιτούμενη κλιμάκωση στο θέμα Γ.

-Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν πολύ καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών τωνπροηγούμενων τάξεων.

-Τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Τanea.gr σε συνεργασία με ταφροντιστήρια Ομόκεντρο Φλωρόπουλουμεταδίδουν τις απαντήσεις στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Τα θέματα στα Μαθηματικά και οι απαντήσεις

Τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικάκαι οι απαντήσεις