Παναγής Πάνδωρας. Ψυχίατρος, γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας που είναι μέσα στα «πράγματα» (με πατέρα καναλάρχη και ιδιοκτήτη εκδοτικού οίκου, παρακαλώ), ο οποίος σε μια κοινωνική εκδήλωση στο πολιτιστικό κέντρο του πατέρα του γνωρίζει μια νεαρή και φιλόδοξη απόφοιτο της σχολής του Εθνικού, την Τζωρτζίνα Τζελέπη (Φιόνα Γεωργιάδη), και ξεκινάει, κόντρα στα προγνωστικά, έναν «άνισο» έρωτα. Πίσω από την ιστορία αυτή κρύβεται ένας από τους νέους ρόλους του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στην επερχόμενη ταινία του Νίκου Περάκη «Success story» και επαναλαμβάνει το πείραμα της παραγωγικής παρουσίας σε κινηματογράφο και θέατρο. Το «Success story» (σε σενάριο της Κατερίνας Μπέη), με το οποίο ο Περράκης επιστρέφει στο σινεμά έξι χρόνια μετά το προηγούμενο φιλμ του («Λούφα και παραλλαγή: Σειρήνες στη στεριά») είναι ένα χρονικό προδοσίας, συνωμοσίας και ίντριγκας, μια «γκρίζα» κωμωδία στα πρώτα χρόνια της κρίσης και ένα σκοτεινό παιχνίδι με πανίσχυρους παίκτες. «Η ιστορία παρατηρεί τους ήρωές της ενώ η Ελλάδα γίνεται μια άλλη χώρα. Βλέπουμε μέσα από τους χαρακτήρες της υπόθεσης την Ελλάδα από το 2007 έως το 2014. Ο Πάνδωρας είναι ευνοημένο μέλος της κοινωνίας, με ικανότητα για το καλύτερο και το χειρότερο, όμως φτάνει στο χείλος της καταστροφής και για να βρει διέξοδο αποφασίζει να κατέβει στην πολιτική» περιγράφει το πλαίσιο και τον ήρωά του ο Μαρκουλάκης. ««Βλέπουμε», συνεχίζει, «στο κάδρο της ταινίας όλες τις παθογένειες του τρόπου μιας μεγάλης κοινωνικής ομάδας, πολύ αναγνωρίσιμης».
Στο μεταξύ, τον Οκτώβριο θα συστήσει, ως σκηνοθέτης, το –άπαιχτο στην Ελλάδα –έργο «The seafarer» του Ιρλανδού Κόνορ ΜακΦέρσον (βραβευμένο με Βραβείο Λόρενς Ολίβιε ως καλύτερο έργο της χρονιάς το 1995), σε μετάφραση Μιρέλλας Παπαοικονόμου, με τους Δημήτρη Καταλειφό και Λουκία Μιχαλοπούλου, στο Θέατρο Αθηνών και τον Ιανουάριο θα παρουσιάσει το «Skylight» του Βρετανού Ντέιβιντ Χέαρ στο θέατρο Εμπορικό, στο οποίο θα μοιράζεται τη σκηνή με τους Αιμίλιο Χειλάκη, Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, Νίκο Ψαρρά και Προμηθέα Αλειφερόπουλο –εξαιρετική διανομή –στους πέντε ρόλους του έργου.
Πολιτικά πού συναντιέστε με τον ήρωα Πάνδωρα, δεδομένου ότι στις ευρωεκλογές του 2009 ήσασταν υποψήφιος με τη Δράση του Στέφανου Μάνου και πρόσφατα στηρίξατε Το Ποτάμι;
Η πολιτική προσέγγιση του Πάνδωρα είναι ταυτόσημη έστω σε κάποια σημεία;
Οι σημερινοί πολιτικοί είναι Πάνδωρες;
Εποµένως το θέµα της πολιτικής έχει «κλείσει» για εσάς και τι θα σας έκανε να ασχοληθείτε πάλι;
Τα πολλά επαγγελµατικά σχέδια που αναλαµβάνετε καλύπτουν κάποιο είδος δημιουργικής ανάγκης;
Τα συγκεκριμένα είναι μάλλον λίγα. Πέρυσι, για παράδειγμα, ήταν μια φορτωμένη περίοδος. Εμείς που ασκούμε αυτή τη δουλειά βιοποριζόμαστε, αλλά ασκούμε και μια τέχνη. Διατρέχει τη ζωή μου και δεν τη διαχωρίζω σε ώρες εργασίας και ώρες σκόλης.
Στο «Seafarer» του Κόνορ ΜακΦέρσον τον προσέλκυσε το στοιχείο ότι πρόκειται για έργο χαρακτήρων, το γεγονός ότι δεν κατατάσσεται σε κάποια κατηγορία, αλλά και για την ντρίμπλα που βάζει ο συγγραφέας να κάνει η ζωή στον θάνατο. «Αν λέει κάτι το έργο, αυτό είναι ότι αν είσαι ζωντανός και έχεις επαφή με τους ανθρώπους, έχεις πάντα μια ευκαιρία. Δεν είναι πότε αργά για κανέναν. Είναι άλλωστε πεποίθησή μου και γι’ αυτό είμαι ενθουσιασμένος που μπορώ να τη διατυπώσω με αυτό το έργο».
Στο έργο το οποίο σκηνοθετεί συνεργάζεται με τέσσερις συναδέλφους του ίδιου εκτοπίσματος, όπως στον προπέρσινο «Πουπουλένιο» του (που σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστούσε με τους Νίκο Κουρή, Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και Γιώργο Πυρπασόπουλο). Στο αταξινόμητο, όπως χαρακτηρίζει το έργο του ΜακΦέρσον, θα μοιραστεί τη σκηνή με τους Αιμίλιο Χειλάκη –πρώτη φορά θα συνεργαστούν στο θέατρο, κάτι που ήθελαν χρόνια τώρα και διότι είναι καλοί φίλοι -, Προμηθέα Αλειφερόπουλο, Νίκο Ψαρρά και Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο. «Είναι ωραίο να μπορείς να αντλείς υλικά από την ίδια δεξαμενή» λέει.
Το «Skylight», από την άλλη, έχει ως επίκεντρό του δύο ανθρώπους που κάποτε ήταν ζευγάρι και προσπαθούν να συνυπάρξουν ξανά, ύστερα από πολλά χρόνια, αν και είναι αταίριαστοι. Η «Γκάρντιαν» το έχει περιγράψει ως θεατρικό έργο όπου η πολιτική και το πάθος είναι τόσο στενά συνυφασμένα, ώστε να μην μπορεί κάποιος να τα ξεχωρίσει. «Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια σύγκρουση χαρακτήρων, συναισθημάτων και αντιλήψεων, που όμως το έργο σε κάνει να συνταχθείς και με τους δύο. Διότι η πραγματικότητα είναι μεγαλύτερη από την αντίληψή μας και η αλήθεια υπεκφεύγει. Ποτέ δεν είναι στα χέρια ενός μόνο. Γι’ αυτό άλλωστε και όλες οι ιδεολογίες, μεταφυσικές ή πολιτικές, που διατηρούν για τον εαυτό τους το απόλυτο της αλήθειας πέφτουν έξω. Ολα τα δόγματα είναι προβληματικά διότι δεν υπολογίζουν ότι η αλήθεια μπορεί να είναι λίγο διαφορετική από ό,τι έχουν σκεφτεί». Σε αυτούς τους συγκρουσιακούς χαρακτήρες επέλεξε ο Μαρκουλάκης να δώσουν πνοή στη θεατρική σκηνή ο Δημήτρης Καταλειφός και η Λουκία Μιχαλοπούλου, θεωρώντας τιμητικό το «ναι» που πήρε και από τους δύο στην πρότασή του.
Στην πολιτική λέμε συνήθως ότι λείπει το πάθος για το κοινό καλό, αλλά αντίθετα αναδίδεται οσμή πτωμαΐνης. Εσείς τι λέτε;
Η συνεργασία µε τη Μιρέλλα Παπαοικονόµου είναι προάγγελμα ίσως και τηλεοπτικής επανένωσης;
Γιατί η τηλεόραση αποτελεί εξαίρεση για εσάς;
Με ένα «Survivor» στο ενεργητικό σας πώς αξιολογείτε τη νέα εκδοχή του;
Είναι ένα πολύ καλό προϊόν και διότι εμφανίζεται σε μια εποχή που δεν υπάρχει κάτι άλλο.