Μεγάλη συζήτηση άνοιξε η χθεσινή αποκάλυψή μου για τον «κακό πρωθυπουργό» που κόπηκε στις Πανελλαδικές, δηλαδή για την αλλοίωση του κειμένου του Γιώργου Θεοτοκά που έπεσε στις Εξετάσεις των ΕΠΑΛ ώστε να αντικατασταθεί μια αναφορά σε «κούφο πρύτανη ή κακό πρωθυπουργό» με «κακό επιστήμονα».
Αφού το θέμα σχολιάστηκε παντού, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων οδηγήθηκε σε μια ανακοίνωση που καμιά εξήγηση δεν δίνει: «Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την πανελλαδική εξέταση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας τα κείμενα που επιλέγονται μπορούν να διασκευάζονται για τις ανάγκες της εξέτασης, κάτι που συνιστά πάγια τακτική. Τα κείμενα προσαρμόζονται λεξιλογικά και δομικά, έτσι ώστε να διευκολύνουν τη διατύπωση κατάλληλων επιμέρους ερωτημάτων (περιεχομένου, οργάνωσης του κειμένου κ.λπ.) ώστε να ανταποκρίνονται στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του προγράμματος σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας. Συνεπώς, είναι εντελώς αβάσιμη η πληροφορία ότι συμβαίνει για πρώτη φορά διασκευή κειμένου».
Επικίνδυνοι συνειρμοί
Τι να πρωτοσχολιάσω τώρα; Πουθενά δεν έγραψα ότι αυτό συνέβη πρώτη φορά. Ούτε θα χαρακτήριζα «διασκευή» το να αλλάξεις μια φράση. Εγραψα ότι «δεν μας περνάει καν από το μυαλό δηλαδή ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων λογόκρινε η ίδια τον Θεοτοκά για να μη στενοχωρηθεί ο Τσίπρας. Και στη συνέχεια ζήτησε από τους μαθητές να σχολιάσουν την αλλοιωμένη φράση, θεωρώντας ότι δεν θα καταλάβει κανείς τη λαθροχειρία».
Να επαναλάβω λοιπόν την ερώτηση, εφόσον δεν απαντήθηκε: γιατί οι φιλόλογοι της ΚΕΕ διασκεύασαν ειδικά τη φράση «ένας άξιος μαραγκός που κατέχει καλά τη δουλειά του και πιστεύει σ’ αυτήν είναι πολύ πιο ολοκληρωμένος και αξιοσέβαστος άνθρωπος από έναν κούφο πρύτανη ή έναν κακό πρωθυπουργό»; Για να μη γίνει συνειρμός με τον άξιο Πρωθυπουργό μας; Επειδή ίσως και ορισμένοι από τους ίδιους είναι πανεπιστημιακοί, οπότε θεώρησαν… συναδελφική αλληλεγγύη να μη μιλήσουν για κούφο (σ.σ. αρχαία λέξη, σημαίνει ελαφρός, κενός, άδειος) πρύτανη; Αλλά, πάλι, αν φοβούνταν τη λέξη «κούφος», θα μπορούσαν απλώς να την επεξηγήσουν. Σε τι θα άλλαζαν τότε τα «προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα»;
Με τις απορίες θα μείνω, αλλά επειδή με διεγείρει το θέμα, σήμερα θα σας αποκαλύψω ακόμα κάτι. Το εν λόγω κείμενο του Θεοτοκά διδάσκεται στα ΕΠΑΛ –τουλάχιστον σε όσα το διαλέξουν για διδασκαλία. Το αστείο είναι ότι οι φωστήρες που έφτιαξαν το ανθολόγιο (δείτε το εδώ: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSEPAL-C104/604/3958,17658/) έκαναν τον πρύτανη… κουφό!
Ο Κουτσούμπας στη μειονότητα
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας ανεβαίνει βόρεια πραγματοποιώντας τριήμερη περιοδεία στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη από χθες και μέχρι αύριο, όπου θα δει και εκπροσώπους της μειονότητας. Ειδικότερα, χθες μίλησε στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης, ενώ σήμερα θα έχει συναντήσεις με τη δήμαρχο Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα, τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θόδωρο Μαρκόπουλο και με τον αγροτικό σύλλογο Ενωση Αγροτών Γιαλοχωρίων. Στις 20.00 θα μιλήσει σε συγκέντρωση, που διοργανώνει η ΤΟ Καβάλας του ΚΚΕ στο Πάρκο Φαλήρου.
Τα βρήκαν
Πολύς λόγος γίνεται για τα κινήματα στον χώρο του Κέντρου. Στο Ποτάμι, τα πάντα αρχίζουν και τελειώνουν στην λέξη «κίνημα», με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Δεν ξέρω αν αυτή η επιθυμία τους θα προχωρήσει πριν ή μετά το Συνέδριο της ΔΗΣΥ, αλλά τουλάχιστον στην Ευρώπη τα στελέχη τους τα έχουν βρει.