Βάσει πολυάριθμων στατιστικών που αφορούν και τη χώρα μας, οι νέοι οδηγοί διατρέχουν 2 με 3 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να εμπλακούν σε θανατηφόρο ή άλλο δυστύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς. Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν στην Ημερίδα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος YEARS για την ασφάλεια των νέων στο δρόμο. Την εκδήλωση διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) και ο στρατηγικός εταίρος του στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», στο Αμφιθέατρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου.
Επίσης, μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δοθεί συγκεκριμένα στην προστασία των εφήβων και νεαρών ανδρών που, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αντιπροσωπεύουν το 72% και 82% αντίστοιχα των θυμάτων από τροχαίο συμβάν σε αυτές τις ηλικίες. Σύμφωνα με στοιχεία, μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν επίσης οι έφηβοι και νεαροί οδηγοί και επιβάτες που κινούνται με δίκυκλα, σε επαρχιακές οδούς.
Σύμφωνα και με σχετική έκθεση που δημοσίευσε το ETSC, η χώρα μας διατηρεί την πρωτιά και στις συγκρούσεις με μόνο ένα όχημα (single-vehicle collisions) με κύρια αίτια την υπερβολική ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και το αλκοόλ, με θύματα κυρίως νέους οδηγούς και επιβάτες.
Τα στοιχεία που αφορούν στην Οδική Ασφάλεια των νέων στην Ελλάδα επιβεβαίωσε στην κεντρική εισήγησή της η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ., Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, τονίζοντας την ανησυχία της για τις θλιβερές πρωτιές που καταγράφει πανευρωπαϊκά η χώρα μας στα τροχαία δυστυχήματα όπου εμπλέκονται νέοι ηλικίας 15 – 24. Προτείνοντας λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η κυρία Μυλωνά παρουσίασε στοιχεία για την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων ευαισθητοποίησης των νέων που σχεδιάζει και υλοποιεί το Ινστιτούτο «Πάνος Μυλωνάς», βάσει διεθνώς βέλτιστων πρακτικών και σε συνεργασία με κορυφαίους ευρωπαϊκούς οργανισμούς για την Οδική Ασφάλεια.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC, Antonio Avenoso, στην εισήγησή του κάλεσε όλους τους φορείς στην Ελλάδα να εστιάσουν στην προστασία των νέων και των ευάλωτων χρηστών στους δρόμους επενδύοντας στην εκπαίδευση από μικρή ηλικία και σε στοχευμένες καμπάνιες ενημέρωσης. «Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν από μικρά πως το να κινούνται ως πεζοί ή ποδηλάτες στους δρόμους είναι ένα από τα πιο επικίνδυνα πράγματα που κάνουν στη ζωή τους» είπε ο κ. Avenoso, τονίζοντας ωστόσο πως «η εκπαίδευση από μόνη της δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε καμία περίπτωση την αποτελεσματικότητα της συστηματικής αστυνόμευσης και άλλων μέτρων για την πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων».