Την αγορά της Ολλανδίας έχει βάλει στο στόχαστρο της η γαλακτοβιομηχανία Κρι-Κρι η οποία προχώρησε στη διεύρυνση της συνεργασίας της με την μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας την Albert Heijn.
Aν και η συνεργασία της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας με την ολλανδική αλυσίδα δεν είναι σημερινή αλλά μέτρα ήδη μια πενταετία ,η επέκταση που συμφωνήθηκε για το λανσάρισμα της σειράς λειτουργικών γιαουρτιών Super Spoon εντός τους 2017 ανοίγει νέους δρόμους.
Συγκεκριμένα η συμφωνία προβλέπει τη διάθεση των γιαουρτιών μέσα από τα 600 καταστήματα της Albert Heijn. Μάλιστα στο πλαίσιο ενίσχυσης της συνεργασίας ανάμεσα στην Κρι Κρι και την Albert Heijn, 80 στελέχη της Ολλανδικής αλυσίδας επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις της Κρι Κρι στις Σέρρες, ξεναγήθηκαν στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της εταιρείας.
Σήμερα η εξαγωγική δραστηριότητα της Κρι Κρι έχει επεκταθεί πλέον σε 24 χώρες.
Μάλιστα οι εξαγωγές της εταιρείας σημείωσαν αύξηση κατά 44% το πρώτο πεντάμηνο του 2017 σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ για το σύνολο του έτους, το ποσοστό των εξαγωγών αναμένεται να ξεπεράσει το 25% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.
Για το 2016 ο κύκλος εργασιών της βιομηχανία γάλακτος Κρι Κρι διαμορφώθηκε στα 66,41 εκ. ευρώ παρουσιάζοντας οριακή μείωση κατά 0,5%.
Μάλιστα στην τρέχουσα χρήση, η εταιρεία προχώρησε σε διαγραφή απαίτησης 3,03 εκ ευρώ ., βάσει των όρων της συμφωνίας εξυγίανσης των εταιρειών του ομίλου ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ. Από αυτή, ποσό 1,53 εκ. ευρώ
επιβάρυνε τα αποτελέσματα της χρήσης 2016, ενώ το υπόλοιπο 1,50 εκ. ευρώ επιβάρυνε τα αποτελέσματα της προηγούμενης χρήσης 2015. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 10,99 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση. έναντι 7,31 εκ. ευρώ το 2015 ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε 6,24 εκατ. .ευρώ, έναντι 3,84 εκ. ευρώ το 2015.
Την χρονιά που πέρασε η εταιρεία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των πωλήσεων των επώνυμων (branded) προϊόντων στην εσωτερική αγορά αντισταθμίζοντας με τον τρόπο αυτό μέρος της απώλειας πωλήσεων που επέφερε η διακοπή της συνεργασίας παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με τις εταιρείες του ομίλου ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ.
Έτσι παρά το γεγονός ότι στην ελληνική αγορά παγωτού, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία της NIELSEN παρουσίασε πτώση 11,0%, η ΚΡΙ-ΚΡΙ πέτυχε αύξηση στις πωλήσεις των τυποποιημένων επώνυμων προϊόντων κατά 10,1% και ανέβασε το μερίδιο της σε 13,0%.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού η οποία εμφανίζεται και αυτή πτωτική 8,2% (στοιχεία IRI σε όγκο για τα γιαούρτια «ευρωπαϊκού τύπου»), η ΚΡΙ-ΚΡΙ κατάφερε να έχει αύξηση 11,4% στις πωλήσεις επώνυμου γιαουρτιού και πλέον σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία (IRI σε όγκο, 2016) κατατάσσεται στην στη 2η θέση με μερίδιο 14,2%. Θεαματική ήταν και η είσοδος στην κατηγορία των «λειτουργικών γιαουρτιών».
Τα SUPER SPOON, η νέα καινοτόμα σειρά γιαουρτιών με υψηλές πρωτεΐνες και super φρούτα, το Δεκέμβριο 2016 κατέλαβαν μερίδιο αγοράς 15%, μέσα σε λίγους μήνες παρουσίας τους στα ράφια και σύντομα θα βρίσκονται και στα ψυγεία των καταστημάτων της ολλανδικής αλυσίδας Albert Heijn.
Μάλιστα στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν να παρουσιάζουν ανάπτυξη (34%) καθώς νέες συνεργασίες, αλλά και η αξιοποίηση της δυναμικής που έχει το ελληνικό γιαούρτι στις χώρες της Δυτ. Ευρώπης έφεραν αποτελέσματα
Τέλος, η εταιρεία υλοποιεί τριετές επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του εργοστασίου γιαουρτιού και τον εκσυγχρονισμό συγκεκριμένων γραμμών παραγωγής παγωτού.