Η μόδα γίνεται καθρέφτης της τεχνολογικής πραγματικότητας. Η Google στο μεγάλο της πρόγραμμα πολιτισμού άνοιξε άλλον έναν χώρο για τη μόδα για να μετατρέψει σε ανάγκη τα εργαλεία της εικονικής πραγματικότητας. Ετσι ώστε τα νέα γκάτζετ, τα VR γυαλιά, να προσφέρουν την εμπειρία της λεπτομέρειας που προκύπτει από την εξονυχιστική παρατήρηση ενός αντικειμένου που το αγγίζουμε για να το αισθανθούμε ή το φέρνουμε κοντά στα μάτια μας για να ξεκλειδώσουμε τα μυστικά του.

Η Google παρουσιάζει το «We wear culture» (https://www.google.com/culturalinstitute/beta/project/fashion). Μια νέα πλατφόρμα στο Google Arts and Culture που φέρνει στο φως τις ιστορίες πίσω από τα ρούχα που φοράμε.

Περισσότερα από 180 μουσεία, ινστιτούτα μόδας, σχολές, αρχεία και άλλοι οργανισμοί του χώρου της μόδας από τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Τόκιο, το Σάο Πάολο συνεργάζονται και φέρνουν τρεις χιλιετίες της μόδας στο μενού του Google Arts and Culture. Ανάμεσα στο Costume Institute της Νέας Υόρκης, το λονδρέζικο Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου, το Μουσείο Salvatore Ferragamo στη Φλωρεντία η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό βρίσκεται στις ιστορίες που ανέβασε το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ιδρυμα για τους επισκέπτες του ειδικού ιστοτόπου. Η ιστορία της ελληνικής φορεσιάς του 19ου αιώνα αλλά και το αρχειακό υλικό από την έκθεση του ΠΛΙ «Νύφες», που είχε παρουσιαστεί στο Μουσείο Μπενάκη, είναι οι πληροφορίες που ενημερώνουν στα αγγλικά όσους ενδιαφέρονται για την ιστορία του ενδύματος.

Στον κόσμο της μόδας τα μεγαλύτερα μυστικά και οι καλύτερες ιστορίες κρύβονται κάτω από το ύφασμα. Επαγγελματίες που δημιουργούν καπέλα, παπούτσια, στολές, πουκάμισα, κοσμήματα, δαντέλες, σχεδιάζουν γραβάτες, τσάντες, κατασκευάζουν κούκλες βιτρίνας, συνεχίζουν να δημιουργούν, να μετατρέπουν σχέδια και πατρόν σε ρούχα που μπορούν να φορεθούν, μεταφέροντας την τέχνη τους από γενιά σε γενιά. Μέσα από την Art Camera της Google μπορείτε να κάνετε ζουμ σε εικόνες υπερυψηλής ανάλυσης και να δείτε το έργο τους με κάθε λεπτομέρεια, όπως το διάσημο σουρεαλιστικό παλτό της Elsa Schiaparelli. Οι ιστορίες που προσφέρονται είναι ένα ταξίδι στον σύγχρονο κόσμο της βιομηχανίας της μόδας. Η πρόσβαση είναι εφικτή ακόμη και για το τμήμα συντήρησης της μεγαλύτερης συλλογής ενδυμάτων παγκοσμίως, στο Metropolitan Museum of Art’s Costume Institute Conservation Laboratory, μέσα από ένα βίντεο 360 μοιρών.

Αν μόδα είναι η «επανάληψη του καινούργιου», το τελευταίο γρήγορα φθείρεται από την επανάληψη αυτή, απαξιώνεται και αντικαθίσταται από κάτι άλλο,εξίσου καινούργιο και εξίσου προσωρινό, έχει υπογραμμίσει ο γερμανός φιλόσοφος και θεωρητικός Βάλτερ Μπένγιαμιν στο μεγάλο του ημιτελές έργο «Σχέδιο εργασίας περί στοών». Τότε που «ξανακοίταξε» τις εγκαταλειμμένες εμπορικές στοές του Παρισιού που είχαν προαναγγείλει στα τέλη του 19ου αιώνα τον ερχομό της νεωτερικότητας. Στην εποχή της γρήγορης μόδας, της ραγδαίας αντικατάστασης του άφθαρτου ρούχου με το αμέσως επόμενο, το ντιζάιν δεν έχει χρονικά περιθώρια για να δοκιμαστεί και να παραμείνει σε χρήση. Η σημασία του δεν είναι προσδιορισμένη με όρους επιτυχίας και διάρκειας για να αποκτήσει αξία. Οπως ήταν άλλοτε το μικρό μαύρο φόρεμα της Coco Chanel, τα πανκ ρούχα της Vivienne Westwood, που δείχνει αυτή η εφαρμογή στις οθόνες του υπολογιστή ή των έξυπνων κινητών. Στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας η υπεροχή της δραστηριότητας του βλέμματος αναπροσαρμόζεται, καθώς η εικόνα της επιθυμίας αποκτά και ήχο. Ετσι ώστε η καινούργια εμπειρία να μετατρέπει τον στατικό χρήστη της τεχνολογίας σε πλάνητα του νέου σύμπαντος ουτοπικών ονείρων.