Ριζικά θέλει η Amazon να αλλάξει τον τρόπο, όπως όλα δείχνουν, με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν τρόφιμα καθώς τώρα μπαίνει δυναμικά και στην αγορά αυτή. Η αμερικανική εταιρεία διαδικτυακού εμπορίου φαίνεται ότι είναι πλέον έτοιμη να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις στον τομέα αυτό τα παραδοσιακά σουπερμάρκετ, πρώτα στις ΗΠΑ και μετά και στην Ευρώπη, φιλοδοξώντας να αλλάξει το εμπόριο με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο η αλυσίδα άλλαξε στο παρελθόν την αγορά βιβλίων και ηλεκτρονικών ειδών.

Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού της, η Amazon προχώρησε στην εξαγορά της αμερικανικής Whole Foods Market έναντι 13,7 δισ. δολαρίων. Αμεσος στόχος της είναι να ανταγωνιστεί ευθέως στην αμερικανική αγορά την αλυσίδα κολοσσό Wal-Mart, αλλά και τις Aldi και Lidl που μπαίνουν τώρα δυναμικά και στην αγορά των ΗΠΑ. Η Whole Foods έχει περισσότερα από 400 καταστήματα και εκατομμύρια πελάτες, ενώ ειδικεύεται στις πωλήσεις φρέσκων τροφίμων.

Πρόκειται για μεγάλο στοίχημα του επικεφαλής της Amazon Τζεφ Μπέζος, ο οποίος θέλει να κερδίσει μερίδιο από την πίτα του κλάδου. Η πίτα αυτή εκτιμάται ότι μόνο στις ΗΠΑ ξεπερνά τα 700 δισ. δολάρια. Η Amazon είχε προσπαθήσει επί σειρά ετών να μπει στην αγορά πώλησης φρέσκων τροφίμων και τώρα, όπως όλα δείχνουν, κάνει το μεγάλο βήμα. Το 2007 η εταιρεία είχε δημιουργήσει στις ΗΠΑ το δικό της πρόγραμμα παράδοσης τροφίμων κατ’ οίκον με την ονομασία AmazonFresh.

Οι διαδικτυακές πωλήσεις τροφίμων υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε μόλις 1% του συνόλου. Υπάρχει βεβαίως η προοπτική να φτάσουν το 6% του συνόλου τα επόμενα πέντε χρόνια. Αυτό αναμένεται να συμβεί επειδή οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές δείχνουν πιο διατεθειμένοι να αγοράσουν τρόφιμα μέσω του Διαδικτύου σε σύγκριση με μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές, σύμφωνα με αναλυτές που επικαλείται το Bloomberg.

Η είσοδος της Amazon στην αγορά τροφίμων αυτή τη στιγμή αφορά κυρίως την αμερικανική αγορά, αλλά όπως έχει αποδείξει στο παρελθόν η εταιρεία που έχει μαζική παρουσία στον χώρο των πωλήσεων, τίποτε δεν αποκλείεται για τη συνέχεια και στις αγορές της Ευρώπης.

Το στοίχημα για την Amazon βέβαια είναι μεγάλο επειδή οι πωλήσεις τροφίμων και μάλιστα φρέσκων είναι διαφορετικές από τις πωλήσεις άλλων καταναλωτικών ειδών. Οι περισσότεροι καταναλωτές θέλουν να δουν ή ακόμη και να πιάσουν στα χέρια τα τρόφιμα πριν τα αγοράσουν. Πολλά από αυτά τα τρόφιμα επίσης πρέπει να βρίσκονται διαρκώς σε ψυγεία ή να είναι κατεψυγμένα και να παραδοθούν πολύ σύντομα στους αγοραστές τους.