Στην ψηφιακή εποχή εισέρχονται οι οδικές μεταφορές στην Ελλάδα με την πιλοτική εφαρμογή της ψηφιακής φορτωτικής (e-CMR) να ξεκινά άμεσα και με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (διεθνείς μεταφορές).

Η επίσημη παρουσίαση της εφαρμογής θα γίνει από την ΟΦΑΕ την ερχόμενη Πέμπτη 22 Ιουνίου, στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο διημερίδας για τις μεταφορές παρουσία εκπροσώπων από τη Διεθνή Ενωση Οδικών Μεταφορών (IRU) και απεσταλμένων από φορείς βαλκανικών χωρών.

Με την ανάπτυξη του e-CMR, οι μεταφορείς θα μπορούν να εισάγουν και να αποθηκεύουν ηλεκτρονικά τις πληροφορίες διακίνησης των εμπορευμάτων και να ανταλλάσσουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο με τη χρήση κινητού τηλεφώνου ή tablet. Η έγκαιρη καταγραφή των δεδομένων θα παρέχει τη δυνατότητα στα  πρακτορεία να λαμβάνουν άμεσα τις πληροφορίες για τα μεταφερόμενα εμπορεύματα, ενώ κάθε απαιτούμενη ενέργεια θα λαμβάνεται ταχύτερα και με σημαντικά χαμηλότερο κόστος.

 Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι κάθε χάρτινη φορτωτική σήμερα κοστίζει συνολικά περίπου 6,23 ευρώ (σε υλικά και κόστος διαχείρισης), ενώ το κόστος του νέου ηλεκτρονικού ισοδύναμου (e-CMR) δεν ξεπερνά το 1,69 ευρώ (περίπου 3 έως 4 φορές φθηνότερο). 

Τα ψηφιακά έγγραφα φορτωτικής (e-CMR) χρησιμοποιούνται σήμερα σε 54 χώρες παγκοσμίως, κυρίως για διασυνοριακές μεταφορές εμπορευμάτων.

Ηδη, Αυστρία, Βέλγιο, Φινλανδία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Νορβηγία, Σουηδία και Ελβετία έχουν υπογράψει από το 2008 το σχετικό πρωτόκολλο για μετάβαση σε ψηφιακά συνοδευτικά έγγραφα φορτωτικής, ενώ στη συνέχεια προσχώρησαν σε αυτό επιπλέον 7 ευρωπαϊκές χώρες: Βουλγαρία, Τσεχία, Δανία, Γαλλία, Σλοβακία, Ισπανία και Εσθονία. Κάποιες από τις προαναφερθείσες έχουν ήδη προχωρήσει στην πλήρη εφαρμογή του e-CMR (π.χ. Ολλανδία), άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει τα πιλοτικά προγράμματα, ενώ μεταξύ αυτών υπάρχουν και χώρες που δεν έχουν προβεί σε καμία ενέργεια μετά την υπογραφή του πρόσθετου πρωτοκόλλου (π.χ. Βουλγαρία). Αντίστοιχα, χώρες όπως η Ελλάδα επέλεξαν πρώτα την πιλοτική εφαρμογή του e-CMR πριν προσχωρήσουν επισήμως στο πρωτόκολλο.