Το «Bad romance» της Lady Gaga απογυμνώνεται από τα στοιχεία γερμανικής techno και house και κινείται στις μελωδίες της δεκαετίας του 1920 με υπόκρουση καστανιέτας. Το «Seven nation army» των White Stripes αφήνει το μπάσο και τα ντραμς για να αποκτήσει αργόσυρτο τζαζ ήχο με πινελιές πιάνου και σαξοφώνου. Το «All About That Bass» της Μέγκαν Τρέινορ ξεχνάει τη χιπ- χοπ και κάντρι προέλευσή του για να υιοθετήσει μπουρλέσκ τόνο που ενισχύει το βιολοντσέλο. Τραγούδια αυτά αγαπήθηκαν από το κοινό τώρα κάνουν δεύτερη καριέρα στο Διαδίκτυο ακολουθώντας μια πιο ρετρό διάθεση. Αιτία του φαινομένου είναι οι Postmodern Juke Box, η αμερικανική μπάντα που λειτουργεί σαν χρονομηχανή διασκευάζοντας σύγχρονες επιτυχίες και μπολιάζοντάς τες με μουσικές περασμένων δεκαετιών.

Το συγκρότημα έρχεται στην Ελλάδα για δύο διαφορετικές εμφανίσεις προκειμένου να παρουσιάσουν μερίδιο της δουλειάς τους που έχει 700 εκατομμύρια προβολές στο YouΤube και 2,7 εκατ. συνδρομητές. Σήμερα στην Τεχνόπολη στην Αθήνα κι αύριο στη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη θα ζωντανέψουν επί σκηνής εναλλακτικά ακούσματα που στολίζονται με εξαιρετικές ερμηνείες, πνευστά, βιολιά, περφόρμανς, χορό και κλακέτες. Και κάπως έτσι ποπ, ροκ και κάντρι επιτυχίες μετατρέπονται σε σουίνγκ, τζαζ, φοξ τροτ και σόουλ δημιουργίες με πιο νοσταλγική διάθεση. Κάποιες από τις διασκευές θα αφορούν κομμάτια τραγουδιστών και συγκροτημάτων όπως οι Μπιγιονσέ, Ριάνα, Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, Μπρίτνεϊ Σπίαρς, Γουίτνεϊ Χιούστον, Metallica, Wham, Beatles, Radiohead, Ντέιβιντ Μπάουι, Αντέλ, Τζορτζ Μάικλ, Nirvana, Green Day, Μαντόνα, Μπρους Σπρίνγκστιν και Μπρούνο Μαρς.

Ανάμεσα στους 12 καλλιτέχνες που θα εμφανιστούν τις δύο βραδιές υπάρχει και ένα ελληνικό στοιχείο. Η Αριάνα Σαβάλα, η μικρότερη κόρη του δικού μας Τέλι Σαβάλα, του θρυλικού Κότζακ, αποτελεί μόνιμο συνεργάτη του συγκροτήματος και θα έρθει στην Ελλάδα για να δώσει τζαζ διάσταση στις συνθέσεις που θα τραγουδήσει. Η ίδια οφείλει την ανατρεπτική αυτή πορεία στην καριέρα της στην ιδέα που είχε ο συνθέτης και πιανίστας Σκοτ Μπράντλι, ο εμπνευστής των Postmodern Juke Box. Εφαρμόζοντας τη φόρμουλα της ανατροπής των παραδοσιακών ήχων των καλύτερων 40 επιτυχιών που βρίσκονται στα charts για χάρη διασκευών με χρήση μουσικής του Μεσοπολέμου. Ο συγκεκριμένος επιλέγει κάθε φορά τα τραγούδια που θα πειραχτούν, γίνεται επικεφαλής της νέας ενορχήστρωσής τους ενώ διαλέγει και τους ερμηνευτές τους, χρησιμοποιώντας καταξιωμένους καλλιτέχνες ή ενίοτε νέα ταλέντα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περάσουν μέχρι σήμερα 70 και πλέον τραγουδιστές από τη σύσταση της μπάντας και 10 άλμπουμ που κάνουν ένα αρμονικό ταξίδι στη μουσική.

ΜΟΤΣΑΡΤ ΚΑΙ BREAKDANCE. Ενα άλλο καλλιτεχνικό εγχείρημα που δίνει τη μουσική αλλιώς είναι το Breakin’ Mozart που προέρχεται από το χώρο του σύγχρονου χορού. Η γερμανική ομάδα χορευτών DDC, που αναδείχτηκε νικήτρια στο παγκόσμιο πρωτάθλημα breakdance, θα δώσει δύο παραστάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κάνοντας εντυπωσιακές φιγούρες υπό τους ήχους κλασικών συνθέσεων του Μότσαρτ. Αύριο στην Τεχνόπολη και την Παρασκευή στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης θα πατήσουν τη σκηνή για να επιχειρήσουν μια χορογραφία με χαρακτηριστικές κινήσεις urban dance και ακροβατικές λεπτομέρειες. Εκεί η ελευθεριότητα της τέχνης του δρόμου θα συναντήσει την κλασική μουσική, δημιουργώντας μια παράξενη συνύπαρξη παρελθόντος και παρόντος.

Στο σόου θα ακουστούν πρωτότυπα έργα του Μότσαρτ παιγμένα ζωντανά στο πιάνο από τον Ναόκο Φουκουμότο με τη συνοδεία της σοπράνο Νταρλέν Αν Ντόμπις. Θα δέσουν όμως με ορχηστικές εκδοχές και μοντέρνες χιπ-χοπ διασκευές που χαρακτηρίζονται από δυνατά techno beats. Το θέαμα φέρνει την υπογραφή του μαέστρου και σκηνοθέτη Κριστόφ Χέιγκελ, που είχε την ιδέα να στήσει την εν λόγω παράσταση σαν συνέχεια των παραστάσεων «Flying Bach» όπου ο σύγχρονος χορός συναντούσε τις συνθέσεις του Μπαχ και τιμήθηκαν με βραβεία όπως το Echo.