Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έγινε διάσημος σε όλο τον κόσμο, πριν γίνει γνωστός στην πατρίδα του, την Ελλάδα! Ο άσος των Μπακς, ο πιο βελτιωμένος παίκτης του ΝΒΑ για τη σεζόν που πέρασε, μολονότι εισέπραξε ελάχιστα από το ελληνικό κράτος, επιστρέφει στην Ελλάδα πολλά και ολοένα περισσότερα.
Στις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο που θαυμάζει τα ασύλληπτα προσόντα του 22χρονου σταρ του Μιλγουόκι, τον αποδέχτηκαν ως Ελληνα πριν το κάνει η πατρίδα του, ωστόσο ο Γιάννης συνεχίζει να διαφημίζει την Ελλάδα με εντυπωσιακό ζήλο. Η διάδοση του Ελληνισμού, της ομορφιάς της χώρας, και η καταπολέμηση του ρατσισμού ήταν τα δύο βασικά κριτήριά του για την επιλογή των δραστηριοτήτων που παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα.
«Υπήρχαν προτάσεις από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα· δύο εξ αυτών είναι σπουδαίες, οι οποίες είχαν συγκεκριμένες ιδέες και ήθελαν να επενδύσουν στη δημοφιλία του Γιάννη» επισημαίνει ο εκπρόσωπός του Γιώργος Πάνου, ο οποίος τονίζει ότι ο Αντετοκούνμπο δεν μπήκε καν στη διαδικασία να εξετάσει από οικονομικής πλευράς τις προτάσεις.
«Συζητήσαμε τον Δεκέμβριο το θέμα και καταλήξαμε σε ένα πλάνο που είχε κεντρικό άξονα την Ελλάδα και την καταπολέμηση του ρατσισμού. Ο Γιάννης δεν έχει ταυτιστεί, από οποιαδήποτε πλευρά, με κάτι οπαδικό. Δεν έχει χρωματιστεί σε τίποτα. Ούτε κομματικό ούτε συλλογικό. Κι αυτό είναι σημαντικό, ενδεχομένως μοναδικό» εξηγεί ακόμη ο Γιώργος Πάνου, περιγράφοντας το σκεπτικό και τα κριτήρια που οδήγησαν τον Greek Freak να αποδεχτεί την πρόταση του ΕΟΤ, τη συνεργία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και το διαφημιστικό σποτ με την Aegean. «Ολα περιστρέφονται γύρω από την Ελλάδα και τον ρατσισμό. Ολα είναι κομμάτια ενός παζλ, που ο Γιάννης θέλει να παρουσιάζει. Δεν έγιναν τυχαία οι επιλογές των συνεργασιών. Ακόμη και για το προϊόν του Ομίλου Σαράντη που διαφημίζει ο Γιάννης, η απόφαση ελήφθη γιατί αφορά μια εταιρεία που εδρεύει στην Ελλάδα και εξάγεται. Επιθυμία της εταιρείας είναι να ανοίξει αγορές παγκοσμίως, και αυτό ήταν χαρά του να το στηρίξει» υπογραμμίζει ο εκπρόσωπος του Γιάννη Αντετοκούνμπο, ο οποίος ενθουσιάστηκε όταν οι υπεύθυνοι του Ιδρύματος Ωνάση τού πρότειναν την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών για να παρουσιαστεί μια νέα υποτροφία που θέσπισε το Ιδρυμα για παιδιά που είναι Ελληνες, όπως ο Γιάννης, αλλά (από κάποιους) δεν θεωρούνται Ελληνες.
Η πρόταση του Ιδρύματος Ωνάση, όπως και της υπουργού Τουρισμού Ελενας Κουντουρά, ενθουσίασε τον άσο των Μιλγουόκι Μπακς, ο οποίος χωρίς καμία (χρηματική ή υλική) ανταμοιβή την αποδέχτηκε δίχως δεύτερη σκέψη. Στο πλαίσιο της εκπροσώπησης του ΕΟΤ, ως πρεσβευτή του, η εικόνα του και υλικό από την παραγωγή του διαφημιστικού σποτ θα προβάλλονται σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού στο εξωτερικό, στο περίπτερο του ΕΟΤ.
Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι το πιο εύστοχο από όσα παρουσίασε ο Γιάννης Αντετοκούνμπο αυτές τις ημέρες ήταν η επιλογή των στίχων στη διαφήμιση της Aegean. Πού να φανταζόταν, το 1985, η Μαριανίνα Κριεζή ότι τα λόγια που έγραψε για τα «Ησυχα βράδια» θα ταίριαζαν γάντι σε όσα κάνει ο πιο αναγνωρίσιμος ανά τον κόσμο Ελληνας, που διαπρέπει εκτός Ελλάδας και μακριά της αγαπήθηκε περισσότερο από ό,τι πριν φύγει:
«Ακόμα κι αν φύγεις,
για τον γύρο του κόσμου
θα ‘σαι πάντα δικός μου
θα είμαστε πάντα μαζί»