Οι υπουργοί δεν είναι μαθητευόμενοι μάγοι. Δεν έχουν τον ρόλο να σκέπτονται φωναχτά και να διατυπώνουν γενικόλογες θεωρίες. Πολύ περισσότερο όταν το πεδίο άσκησης και εφαρμογής της πολιτικής τους αφορά το μέλλον της κοινωνίας, δηλαδή τη νεολαία. Τα αντίθετα δηλαδή από αυτά που κάνει και διακηρύττει με ασυνήθιστη συχνότητα ο σημερινός υπουργός Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων. Eχει βαλθεί κάθε εβδομάδα να καταργεί τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και να εκπονεί ένα μακρόπνοο σχέδιο για σχολεία και σχολές που όμως παραμένει στα όρια των ομολογουμένως πλούσιων φαντασιώσεών του.
Ο κύριος Κώστας Γαβρόγλου, τώρα με αφορμή την αντίδρασή του για όσα είπαν και κατέθεσαν σε εκδήλωση για την Παιδεία οι Μητσοτάκης και Θεοδωράκης, ξεδίπλωσε εκ νέου το σχέδιό του, σπέρνοντας όμως πάλι το χάος στη μέση ελληνική οικογένεια. Και μπορεί να επαναλαμβάνει σε όλους τους τόνους τις δήθεν κόκκινες γραμμές της πολιτικής του σε σχέση με τη σύνδεση παιδείας και αγοράς, για την ουσία όμως δεν μιλάει, αντίθετα αναπαράγει τις χαοτικές του ιδέες και προτάγματα.
Σήμερα βέβαια περισσότερο από ποτέ απαιτούνται θεσμικές μεταρρυθμίσεις και τομές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και όχι οπισθοδρόμηση. Σήμερα απαιτείται περισσότερο από ποτέ η ώσμωση και η διασύνδεση των πτυχίων των νέων με την αγορά εργασίας. Σήμερα έχουμε ανάγκη από ένα πολυδύναμο και εξωστρεφές σχολείο, προσαρμοσμένο στα ευρωπαϊκά και κοσμοπολίτικα ιδεώδη. Αλήθεια, είδατε ποτέ ώς σήμερα να μιλά και να πράττει για αυτά ο κύριος υπουργός; Μόνο λόγια και βερμπαλισμούς βλέπουμε.