Αποστάσεις από το γνωστό δόγμα «ιδιωτικοποιούμε και κλαίμε» επιχείρησε να λάβει χθες ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης, προσπαθώντας να εξωραΐσει τις από εδώ και στο εξής ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ.

«Η παραχώρηση δραστηριοτήτων είναι η νέα πολιτική που θα ακολουθεί στο εξής η κυβέρνηση για την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας και όχι η πώληση» έσπευσε να δηλώσει ο Λαμπρίδης, εξηγώντας ότι σταματάει το μοντέλο της ιδιωτικοποίησης που επιλέχτηκε για την αξιοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Υποστήριξε μάλιστα ότι για τα δέκα λιμάνια που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ (Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Βόλου, Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας) και «αποτελούν την αιχμή του δόρατος της λιμενικής βιομηχανίας» μαζί με αυτά του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, η τελευταία απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), που ενέκρινε το πρόγραμμα δράσης του ΤΑΙΠΕΔ, ήταν σαφής: «Δεν προχωράμε πλέον σε πωλήσεις, παρά μόνο σε παραχωρήσεις δραστηριοτήτων».

Ο γενικός γραμματέας υποστήριξε ότι υπάρχουν λιμάνια, «στα οποία έχουμε σημαντικές υποδομές και στα οποία για πάρα πολλά χρόνια δεν υπήρχε η δυνατότητα να επενδύσουμε σε εξοπλισμούς και έτσι είναι ανεκμετάλλευτα». Σε αυτή την περίπτωση, πρόσθεσε, «μπορούμε σε ένα λιμάνι, έναν προβλήτα, να τον παραχωρήσουμε σε έναν ιδιώτη για κάποια χρόνια».
Προβλήτα – προβλήτα…

Ο ιδιώτης, συνέχισε ο Λαμπρίδης, «θα αναλάβει την υποχρέωση να εξοπλίσει τον προβλήτα, να τον λειτουργήσει, να φέρει μέσα από μια σύμβαση παραχώρησης, συγκεκριμένο αριθμό σε όγκο εμπορευμάτων και να τον εκμεταλλευτεί, αποδίδοντας στο ελληνικό Δημόσιο ενοίκια, αλλά και να εξασφαλίσει θέσεις εργασίας και γενικότερα να συμβάλει στην ενίσχυση της τοπικής και της εθνικής οικονομίας».

Σε αυτές τις περιπτώσεις, συμπλήρωσε, «μπορούμε για κάποια χρόνια να πάμε σε παραχωρήσεις, όχι όμως σε πωλήσεις λιμανιών».

Τι άλλο είπε ο γενικός; Οτι θα γίνει μελέτη από το ΤΑΙΠΕΔ, «η οποία θα δείξει ποια λιμάνια έχουν μια αναπτυξιακή προοπτική για να προχωρήσει η διαδικασία των παραχωρήσεων».

Το καλύτερο το φύλαγε για το τέλος: «Και τα δέκα λιμάνια, και αυτά στα οποία θα πάμε σε παραχωρήσεις και αυτά στα οποία δεν θα πάμε σε παραχωρήσεις, όλα θα περάσουν στο Υπερταμείο»! «Αυτό σημαίνει ότι τα λιμάνια δεν θα ιδιωτικοποιηθούν» απεφάνθη ο ίδιος για όσους δεν κατάλαβαν τι ακριβώς θα συμβεί.

Χρήσιμη διευκρίνιση: οι δηλώσεις αυτές του Λαμπρίδη έγιναν στον κομματικό ραδιοφωνικό σταθμό Στο Κόκκινο.