Μέσα σε δύο δεκαετίες το πολύ, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά. Αυτό προβλέπει η ολλανδική τράπεζα ING σε έρευνα που πραγματοποίησε για τον κλάδο, η οποία δείχνει πόσο πολύ θα αλλάξει ο χάρτης της αγοράς αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα χρόνια, κυρίως με την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η ING προβλέπει πλήρη κυριαρχία των ηλεκτρικών οχημάτων στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη έως το 2035.
Κινητήρια δύναμη πίσω από τις μεγάλες αυτές αλλαγές στην αγορά καινούργιων αυτοκινήτων θα είναι η μείωση του κόστους κατασκευής μπαταριών, η στήριξη που παρέχουν οι κυβερνήσεις στην τεχνολογία αυτή και η μεγάλη οικονομία κλίμακας που θα καταφέρουν να πετύχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω της μεγάλης αύξησης της παραγωγής. Επίσης, η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών κυρίως στις μπαταρίες θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα αυτά να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία πριν να χρειαστούν φόρτιση. Η χαμηλή αυτονομία και η υψηλή συγκριτικά τιμή είναι σήμερα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Πρόκειται για την πιο φιλόδοξη εκτίμηση υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκίνητων που έχει δημοσιευτεί μέχρι σήμερα, καθώς οι έως τώρα προβλέψεις έκαναν λόγο για επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων σε μεταγενέστερο χρονικό ορίζοντα, όπως αναφέρει η «Γκάρντιαν».
Είναι ενδεικτικό ότι η Γαλλία έχει ήδη ανακοινώσει ότι έως το 2040 προτίθεται να απαγορέψει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που θα κινούνται αποκλειστικά από κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Πριν από λίγες μέρες, εξάλλου, η Volvo έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο η οποία ανακοίνωσε ότι από το 2019 και μετά τα καινούργια της μοντέλα θα είναι όλα ηλεκτρικά ή υβριδικά.
Σύμφωνα με την ING, μέχρι τα τέλη της επόμενης δεκαετίας οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αρχίσουν να επικεντρώνουν αποκλειστικά την προσοχή τους σε ηλεκτρικά οχήματα. Μέχρι το 2020 αναμένεται να έχουν αντιμετωπιστεί οι ανησυχίες των καταναλωτών για την αυτονομία που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν να χρειαστούν ξανά φόρτιση, αναφέρεται ακόμη στην ίδια έκθεση που παρουσίασε η «Γκάρντιαν». Η απόσταση που θα μπορεί να κινηθεί ένα ηλεκτρικό όχημα πριν από τη φόρτιση αναμένεται ότι θα αυξηθεί από τα 250 χιλιόμετρα σήμερα σε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα την επόμενη δεκαετία.
Μεγάλη πρόκληση για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, πάντως, αναμένεται ότι θα προέλθει από την Ασία και την Αμερική. Ο λόγος είναι ότι στις ηπείρους αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ήδη πιο μπροστά στην ανάπτυξη τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης και κυρίως στην ανάπτυξη μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων. Ο οικονομολόγος του Πανεπιστημίου Στάνφορντ στις ΗΠΑ Τόνι Σίμπα εκτιμά, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, ότι έως το 2040 η συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη θα είναι ηλεκτρικά.