Με… τρακτέρ πήγαν πυροσβέστες να σβήσουν τη μεγάλη φωτιά η οποία μαινόταν σε δύσβατη περιοχή στους Αγίους Αποστόλους κοντά στο Ζευγολατιό Κορινθίας. Το τρακτέρ που «επιστράτευσαν» για να προσεγγίσουν την περιοχή ανατράπηκε, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ο οδηγός αγρότης και τρεις πυροσβέστες, εκ των οποίων ο ένας σοβαρά. Αν και ακόμα δεν έχουν διευκρινιστεί οι συνθήκες κάτω από τις οποίες η ομάδα των τεσσάρων πυροσβεστών αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει για τη μετακίνησή της αγροτικό τρακτέρ, από ποιον και αν τους δόθηκε τέτοια οδηγία ή ήταν δική τους πρωτοβουλία, αυτό καθαυτό το περιστατικό αναδεικνύει πόσο ανοχύρωτη είναι η χώρα στο μεγάλο ζήτημα της δασοπυρόσβεσης.
Οσο περνούν οι ημέρες της αντιπυρικής περιόδου και οι καιρικές συνθήκες ευνοούν την ανάπτυξη μεγάλων δασικών πυρκαγιών, αναδεικνύονται τα προβλήματα που δημιουργούν οι σοβαρές ελλείψεις σε εναέρια αλλά και επίγεια μέσα, σε εξοπλισμό, ακόμα και στο ανθρώπινο δυναμικό. Προβλήματα που, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, θα επιδεινώνονται στην αιχμή της αντιπυρικής περιόδου, καθώς θα επέρχεται κορεσμός και όλο και περισσότερα μέσα λόγω βλαβών θα αποσύρονται από την ενεργό δράση.
Η χθεσινή φωτιά στο Ζευγολατιό Κορινθίας ξέσπασε νωρίς το απόγευμα και παρά την άμεση κινητοποίηση έντεκα οχημάτων και δυο αεροσκαφών RZT πήρε διαστάσεις, με αποτέλεσμα να υποστεί μεγάλες ζημιές μια αγροικία.
Οι τέσσερις πυροσβέστες, σύμφωνα με πληροφορίες, στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν καλύτερη πρόσβαση σε δύσβατο ορεινό σημείο και να ενισχύσουν συναδέλφους τους ανέβηκαν σε ένα τρακτέρ με ρυμούλκα. Κάποιες άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σημείο ήταν τόσο δύσβατο, που δεν ήταν εύκολη η προσέγγισή του με πυροσβεστικό όχημα.
Το ατύχημα έγινε σε μια χαράδρα στην περιοχή Σουληνάρι, όταν το τρακτέρ και η ρυμούλκα ανατράπηκαν με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο αγρότης που τους μετέφερε και τρεις πυροσβέστες. Η κατάσταση ενός από αυτούς κρίθηκε σοβαρή και μεταφέρθηκε με Super Puma στο νοσοκομείο 251 της Αεροπορίας.
ΣΤΟΛΟΣ – ΑΝΤΙΚΑ. Με πυροσβεστικά αεροσκάφη που θα έπρεπε να είχαν «συνταξιοδοτηθεί» εδώ και χρόνια, με γερασμένα – καταπονημένα οχήματα, με ελλείψεις σε σύγχρονο εξοπλισμό, με μεγάλα κενά σε ανθρώπινο δυναμικό και με πετσοκομμένο για ακόμα μια φορά προϋπολογισμό άρχισε και φέτος η αντιπυρική περίοδος. Ενας συνδυασμός προβλημάτων στη δασοπυρόσβεση, όπως η μειωμένη επιχειρησιακή ετοιμότητα λόγω ελλείψεων σε εναέρια μέσα και εξοπλισμό, καθώς και μεγάλα κενά στη συντήρηση των ήδη γερασμένων οχημάτων βαραίνουν την κατάσταση στη δασοπυρόσβεση.
Συσσωρευμένα προβλήματα χρόνων, που σε κάθε αντιπυρική περίοδο επιβαρύνουν και επιδεινώνουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση καθώς ο χρόνος κυλά αντίστροφα. Δεν έχουν γίνει προμήθειες, ο στόλος δεν έχει ανανεωθεί και τα ήδη γερασμένα μέσα έχουν φορτωθεί ήδη άλλον ένα χρόνο καταπόνησης. Σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό, η ομάδα κρούσης των εναέριων μέσων που επιχειρούν φέτος είναι:
* Εννέα Α/Φ CL 215 και τέσσερα Α/Φ CL 415.
* Δεκαεπτά Pezetel και δύο διθέσια Α/Φ Pezetel για σκοπούς επιτήρησης.
* Τρία Ε/Π Chinook και τρία Ε/Π βαρέως τύπου.
Ο δε στόλος των οχημάτων αριθμεί 1.858 υδροφόρα πυροσβεστικά, 1.101 βοηθητικά και 230 ειδικά οχήματα. Ο αριθμός όμως αυτών των μέσων, ουσιαστικά, ως προς τις επιχειρησιακές δυνατότητες είναι πλασματικός λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Το 50% των οχημάτων, όπως έχει επισημανθεί από συνδικαλιστές, είναι ηλικίας άνω των δεκαπέντε χρόνων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται εξαιτίας και των φθορών που δέχονται λόγω των συνθηκών, ενώ αρκετά είναι παροπλισμένα.
Μεγάλα προβλήματα παρουσιάζουν και τα εναέρια μέσα, καθώς αρκετά από αυτά, ειδικά τα Καναντέρ CL-215 –που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για την κατάσβεση μιας φωτιάς –συμπληρώνουν ακόμα και 40 χρόνια επιχειρησιακής δράσης. Θεωρούνται τελείως γερασμένα και καθηλώνονται από συνεχείς βλάβες. Νεότερης ηλικίας είναι τα Pezetel, αλλά το μειονέκτημά τους είναι ότι μπορούν να εφοδιαστούν μόνο από αεροδρόμια, με αποτέλεσμα να σημειώνονται καθυστερήσεις και να χάνεται πολύτιμος χρόνος.