Μπήκαν στον χώρο με τον αέρα –ποιου άλλου; –του ροκ σταρ. Ο ένας χαλαρός και με όρεξη για πειράγματα, ο άλλος με μαύρα γυαλιά και λεοπάρ βερμούδα. Ακόμα και η πρώτη ερώτηση που τους τέθηκε, θα ακουγόταν ανορθόδοξη σε κάποιον τρίτο: ναι, τους πείραξε η απομάκρυνση του Ρενιέρι από τον πάγκο της Λέστερ και επειδή όλα στο ποδόσφαιρο συμβαίνουν για κάποιο λόγο, καλύτερα να μην κοιτάμε πίσω.
Αυτοί είναι όμως οι Kasabian και ειδικά ο φρόντμαν Τομ Μέιγκαν και ο κιθαρίστας Σερτζ Πιτσόρνο, οι οποίοι χθες σε ξενοδοχείο των νοτίων προαστίων παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου: μια μπάντα που συνδυάζοντας την κιθαριστική αυτοπεποίθηση των Oasis, τη χορευτική διάθεση των Primal Scream και τις ηλεκτρονικές πινελιές του DJ Shadow, κατάφερε να κυκλοφορήσει τόσα ραδιοφωνικά σουξέ («Fire», «Days are forgotten», «L.S.F.», «Eez-eh») ώστε πλέον να μπορεί να μιλάει άνετα κι ωραία, ακόμα και για την αγαπημένη της ομάδα.
Οχι ότι πλέον, 13 χρόνια από το ντεμπούτο τους, βαριούνται να μιλούν για μουσική. Το πρώτο live που τους έκανε να συνειδητοποιήσουν ότι άλλαξαν επίπεδο, ότι «τώρα είμαστε ροκ σταρ», το θυμούνται μέχρι τώρα –ήταν στο Alexandra Palace του Λονδίνου, το 2005. Τον πυρετό που προκαλούν κάποιες συναυλίες, είτε από την πρώτη νότα είτε αφού ζεσταθεί το κοινό, τον αποζητούν και με το παραπάνω.
Ακόμα και σήμερα που το έβδομο άλμπουμ τους, το «For Crying Out Loud» είναι εδώ και λίγους μήνες γεγονός, η αγαπημένη τους μέθοδος ηχογράφησης βασίζεται στον αυθορμητισμό: το άλμπουμ ολοκληρώθηκε μάλλον σύντομα, «αυτός όμως είναι απλώς άλλος ένας τρόπος να το κάνεις» εξηγούσε ο Πιτσόρνο. «Οταν κάτι σε εμπνέει, κινητοποιείσαι αμέσως γιατί το πιστεύεις. Μπαίνεις σε ένα στούντιο με μια κιθάρα και μια φωνή και αφήνεις τον εαυτό σου να δημιουργήσει».
Ο ΔΙΣΚΟΣ. Εν προκειμένω, να ηχογραφήσει ένα σύνολο τραγουδιών που θυμίζουν τις πατροπαράδοτες αρετές της μπάντας, το φεστιβαλικό ίντι-ροκ με τα ξεσηκωτικά ρεφρέν, όπως του «Ill Ray» ή του «You’re in Love with a Psycho». Κι ας φέρνει το τελευταίο κομμάτι, το «Put your life on it», σε κάτι από Beatles. «Οι επιρροές μας ξεκινούν από πολύ παλιά, από τον Τζέρι Λι Λιούις ή τον Ελβις» έλεγε ο Μέιγκαν. «Ακόμα και από τον Μότσαρτ. Αυτοί οι τύποι, με τις άσπρες περούκες ήξεραν να παρτάρουν».
Το μόνο που φαίνεται να δυσαρεστεί τους Kasabian από τη σύγχρονη μουσική σκηνή είναι η εμμονή ορισμένων σύγχρονων συγκροτημάτων με τα social media. «Υπάρχει ένα μυστήριο που περιβάλλει μια μπάντα, το οποίο αξίζει να το διαφυλάσσεις. Οι ζωές μας είναι δικές μας, για αυτό δεν έχουμε προσωπικούς λογαριασμούς. Σήμερα αρκετοί μετανιώνουν για την πολλή δημοσιότητα των social media. Τα πάντα είναι διαθέσιμα, οι στίχοι, οι εικόνες, όλα. Κι έτσι χάνεται λίγο ο ρομαντισμός» παρατηρούσε ο Μέιγκαν.
«Οταν ξεκινούσαμε εμείς, το Ιντερνετ δεν υπήρχε πουθενά. Τώρα είναι παντού. Είναι χρήσιμο αν είσαι στο ξεκίνημα, πρέπει όμως να φανερώνεις πολλά. Θα ήταν εφιάλτης αν ασχολούμασταν με κάτι τέτοια στα πρώτα μας βήματα. Τελικά απλώς τα αποδέχεσαι, χωρίς να σου τρώνε τη ζωή. Οι καινούργιες μπάντες είναι πιο συνειδητοποιημένες στο θέμα των κοινωνικών δικτύων» πρόσθετε ο Πιτσόρνο.
ΤΑ ΑΛΛΑ ΓΚΡΟΥΠ. Οι ίδιοι έμοιαζαν να αισθάνονται πιο παραδοσιακοί, σχεδόν όπως και κάποια από τα συγκροτήματα που απόψε θα ανοίξουν το EJEKT. Οι Jesus and Mary Chain λ.χ., που με το θρυλικό άλμπουμ τους «Psychocandy» του 1985, έστρωσαν τον δρόμο για το εναλλακτικό ροκ και για το shoegaze. Ή ο εμβληματικός μπασίστας Πίτερ Χουκ, ιδρυτικό μέλος των Joy Division και των New Order, που μαζί με τους The Light θα παίξει ολόκληρο το Unknown Pleasures. Η νέα γενιά δεν θα λείπει: πριν από όλους, στην Πλατεία Νερού θα ακουστεί η πειραματική ποπ των Of Montreal αλλά και το γεμάτο αδρεναλίνη ροκ των Black Hat Bones.