Ανασφάλιστο εμπόρευμα από την εταιρεία ΣΕΚΑΠ βρισκόταν –και επιβεβαιωμένα, πλέον –στα αμπάρια του «τσιγαράδικου» που παρέμεινε δεμένο στην Παλαιόχωρα Χανίων για παραπάνω από επτά μήνες, όπως προκύπτει από την έρευνα που διαβιβάστηκε στη Βουλή έπειτα από ερώτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ανδρέα Λοβέρδου. H προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τελωνείων Αγγελική Ματσούκα παραδέχεται πως η όλη εικόνα της υπόθεσης «οδήγησε τους τελωνειακούς στην υποψία ότι το υπό εξέταση πλοίο μπορεί να είναι λαθρεμπορικό», ωστόσο νομικοτεχνικές προϋποθέσεις (το πλοίο δεν εντοπίστηκε σε ευρωπαϊκά ύδατα, «δεν είχε κάνει απόπειρα να προσορμίσει σε λιμάνι ή όρμο όπου δεν επιτρέπεται η προσέγγιση» και δεν μπορούσε να διαπιστωθεί σε ποια χώρα «επρόκειτο να τεθούν σε ανάλωση τα τσιγάρα») δεν κατέστησαν δυνατή τη στοιχειοθέτηση αντικειμενικής αλλά και υποκειμενικής υπόστασης λαθρεμπορίας. «Οι τελωνειακές Αρχές παρέχουν τη συνδρομή τους ιδιαίτερα όσον αφορά την έρευνα συνδρομής προϋποθέσεων για τη στοιχειοθέτηση της αντικειμενικής αλλά και της υποκειμενικής υπόστασης της λαθρεμπορίας», αναφέρει η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου.
«Πρόκειται για λαθρεμπόριο και μάλιστα με λάμδα κεφαλαίο» σχολίασε σε δήλωσή του ο Ανδρέας Λοβέρδος, σημειώνοντας πως «τον λόγο έχει η Δικαιοσύνη, η οποία θα φωτίσει τη σκοτεινή (…) αυτή υπόθεση. Για τα υπόλοιπα, το ραντεβού μας με τον υπουργό είναι στη Βουλή».
Παρά τις λεπτομέρειες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, δεν καθίσταται σαφές για ποιον λόγο το πλοίο έμεινε ακινητοποιημένο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα –οι τελωνειακές Αρχές, ωστόσο, διευκρινίζουν ότι δεν δέχτηκαν παρεμβάσεις στο έργο τους από «τη φυσική ή την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών».
Tο πλοίο «M/V RS300», με σημαία Ουκρανίας, ξεκίνησε από το Μαυροβούνιο με τελικό προορισμό τον Λίβανο. Το φορτίο του αποτελούταν από 2.047 χαρτοκιβώτια, τα οποία περιείχαν 50 κούτες τσιγάρα το καθένα, ενώ οι τελωνειακοί ανακάλυψαν και δύο σήματα τσιγάρων της εταιρείας ΣΕΚΑΠ, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη. Από τον έλεγχο που διεξήχθη «δεν προκύπτει αν το φορτίο του πλοίου είχε ασφαλιστεί». Το Τελωνείο Χανίων, ωστόσο, λόγω της προέλευσης των τσιγάρων, ζήτησε τη συνδρομή της αντίστοιχης υπηρεσίας στην Ξάνθη, η οποία έλεγξε το εμπόρευμα και την ημερομηνία παραγωγής, διαπιστώνοντας πως το δελτίο παραγωγής είχε καταχωριστεί και οριστικοποιηθεί στο ICISnet ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2014. Από τότε έως τις 30 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους πραγματοποιήθηκαν τρεις εξαγωγές με προορισμό το Μαυροβούνιο, ωστόσο σε κανένα σημείο του εγγράφου δεν διευκρινίζεται ποιος ήταν ο παραλήπτης αυτών των εξαγωγών.
Νέα δεδομένα. Τα στοιχεία για την εταιρεία αποστολής, ωστόσο, δημιουργούν νέα δεδομένα για την υπόθεση. Σύμφωνα με όσα κατατέθηκαν στη Βουλή, αποστολέας των λαθραίων τσιγάρων είναι η VELEX Europe Corporation Panama City, αγνώστων λοιπών στοιχείων –παράγοντας που, μαζί με την έδρα της, αυξάνει τις πιθανότητες να πρόκειται για οffshore. Η συγκεκριμένη εταιρεία αποστολής μέχρι σήμερα δεν έχει ασχοληθεί με το εμπόρευμα που δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του και, όπως αναφέρεται, «δεν έχει επικοινωνήσει με το τελωνείο». Από τις τελωνειακές Aρχές στο Μαυροβούνιο, βέβαια, επιβεβαιώνεται πως «τα έγγραφα και οι τελωνειακές σφραγίδες είναι αυθεντικά». Το τελωνείο στον Λίβανο, ωστόσο, παρότι επικύρωσε πως η παραλήπτρια εταιρεία με ονομασία Beirut For Transit SAL είναι υπαρκτή και ενεργή, επισήμανε πως αρνείται κάθε ανάμειξη στην υπόθεση, με τον διαχειριστή της να δηλώνει ότι η εταιρεία «δεν εμπλέκεται σε καμία συναλλαγή με την εταιρεία – αποστολέα».