Οι Αυστριακοί βρίσκονται στην κορυφή του καταλόγου των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ενωσης που χρησιμοποιούν περισσότερο τα τρένα για τις μετακινήσεις τους, «διανύοντας» 1.427 χιλιόμετρα κατά κεφαλή ετησίως, όπως διαπιστώνει έρευνα της ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής για τους σιδηροδρόμους, Σινενκοντρόλ, ενώ ο μέσος όρος στις χώρες της ΕΕ είναι 937 χιλιόμετρα.
Στον κατάλογο, την Αυστρία ακολουθούν η Γαλλία με 1.387 χιλιόμετρα ανά πολίτη ετησίως και η Σουηδία με 1.293, ενώ η Γερμανία με 1.121 χιλιόμετρα κατά κεφαλή ετησίως, βρίσκεται στην έκτη θέση.
Λιγότερη σημασία για τις μετακινήσεις των πολιτών φαίνεται, σύμφωνα με την έρευνα, να έχει το τρένο στην Ελλάδα που βρίσκεται στην προτελευταία θέση του καταλόγου, με τον αριθμό των διανυόμενων χιλιομέτρων κατά κεφαλή ετησίως να είναι 78.
Τελευταίο το Κόσοβο
Τελευταίο στον κατάλογο είναι το Κόσοβο με τους πολίτες του να χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο για τις μετακινήσεις τους το τρένο για μόλις οκτώ χιλιόμετρα μέσα σε ένα χρόνο.
Στις χώρες της ΕΕ όπου διεξήχθη η έρευνα, το σιδηροδρομικό δίκτυο χρησιμοποιείται κατά 80% για τις μετακινήσεις προσώπων και κατά 20% για τις μεταφορές, οι οποίες στο αυστριακό σιδηροδρομικό δίκτυο αντιπροσωπεύουν το 31,1%, ποσοστό μεγαλύτερο από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, ενώ αντίστοιχα στο 68,9% βρίσκεται το ποσοστό των επιβατικών σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.
Στην Αυστρία, το συντριπτικό μερίδιο της αγοράς στους επιβατικούς σιδηροδρόμους, σε ποσοστό 88,1%, κατέχουν, μετά την απελευθέρωση της αγοράς των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, οι δημόσιοι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι, μόλις το 0,5% κατέχουν ξένες κρατικές σιδηροδρομικές εταιρείες, ενώ το 11,4% βρίσκεται σε άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως σε ειδικής μορφής τοπικά σιδηροδρομικά δίκτυα.