Καταναλώνεται ευχάριστα αυτό το ψαροκόκαλο. Ασε που δεν γίνεται να μην το δεις, αν μάλιστα βρίσκεσαι (ή ετοιμάζεσαι να βρεθείς άμεσα) στη Σίφνο.
Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, ύστερα από την περσινή γιορτή για την πρώτη δεκαετία του στην Αθήνα, επιλέγει ξανά το ωραιότερο αρχιπέλαγος της Μεσογείου για την 11η διοργάνωσή του κάνοντας απόβαση στο νησί των Δυτικών Κυκλάδων και σαν σπονδή στον Αίολο θα πραγματοποιήσει διήμερο με ταυτόχρονες προβολές στην Τήνο. Ανάμεσα στην πληθώρα συμμετοχών είναι το «Νηπενθές» του Γιάννη Συμβώνη, το οποίο πραγματεύεται την απουσία πόνου λόγω θανάτου. Εστιάζει στα πρόσωπα ηλικιωμένων ενός παρηκμασμένου κοινοβίου που συνοδεύουν στην τελευταία κατοικία του ένα μέλος του. Πρόσωπα βουβά, που φέρνουν επάνω τους χαραγμένα όλα τα βάσανα και τον πόνο της ζωής. Την πρώτη μέρα στη δουλειά ενός νέου χωροφύλακα που όμως παίρνει αναπάντεχη τροπή, στη διχασμένη Ελλάδα του ’50, περιγράφει στο «Young fish» (ή αλλιώς «Ι.Χ.Θ.Υ.Σ.») ο Χρύσανθος Μαργώνης. Ο νεαρός παίρνει μετάθεση σε ένα νησί χωρίς καμία εντολή και αρχίζει την αναζήτηση διεξόδου διαφυγής. Είναι ένα σχόλιο του σκηνοθέτη στα απολυταρχικά καθεστώτα, όπου το παράλογο κυριαρχεί.
Το «Hiwa» της Ζακλίν Λέντζου περιγράφεται ως το όνειρο ενός ανθρώπου από τις Φιλιππίνες που περιπλανιέται στην Αθήνα, χωρίς να έχει έρθει ποτέ στη χώρα, ένα όνειρο που τελικά γίνεται εφιάλτης.
Την έλλειψη αυτοπεποίθησης εξαιτίας περφεξιονισμού βάζει στο κάδρο της η Στέλλα – Νικολέτα Δρόσσα με το «Alphabet sup» –που έχει κάνει φεστιβαλική καριέρα και ως «Buchstapensuppe». Η ηρωίδα της συμμετέχει σε εξετάσεις ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος του εξωτερικού. Φοβάται την αποτυχία και τελικά αποφεύγει την πρόκληση. Αλλά δεν συνειδητοποιεί ότι θα χάσει την ευκαιρία που της δίνεται.
Η«Εθνοφοβία»του Γιάννη Ζιόγκα μιλά για τον ρατσισμό αποκλειστικάμε χαρακτήρες από πηλό και πλαστελίνη. Παρότι φαίνεται επίκαιρη όσο ποτέ, η αριστουργηματική ταινία ξεκίνησε περίπου μία δεκαετία πριν το θέμα των προσφύγων γίνει καθημερινότητα, κυρίως διότι η τεχνική stop motion σε ταινία animation απαιτεί χρόνο και κόπο.
Ενδιαφέρον είναι και το «Mandelion» του Αχιλλέα Γατσόπουλου, ο οποίος έχει χαρακτηρίσει το φιλμ του ως νεοβουκολικό θρίλερ, η πλοκή του οποίου βασίζεται σε θρύλους για νεράιδες.
Οι παράλληλες εκδηλώσεις του φεστιβάλ αρχίζουν σήμερα, θα διαρκέσουν έως τις 31 Ιουλίου, οι προβολές θα γίνουν στο παλαιό σχολείο Κάστρου, στο Πολιτιστικό Κέντρο Σίφνου «Μαριάνθη Σίμου» στον Αρτεμώνα και κάποιες θα πραγματοποιηθούν ταυτόχρονα στην Τήνο στις 27 και 28 Ιουλίου.
Εκτός από το διαγωνιστικό με αποκλειστικά ελληνικές παραγωγές, το διεθνές διαγωνιστικό, αξιοσημείωτο είναι το διαγωνιστικό με φιλμ αρχιτεκτονικής θεματολογίας με τέσσερις βραβευμένες ταινίες από το Κατάρ, τις Φιλιππίνες, την Ιταλία και την Κίνα, αλλά και το μικρό αφιέρωμα στον σύγχρονο ισραηλινό κινηματογράφο.
26-31 Ιουλίου στη Σίφνο (με ταυτόχρονες προβολές στις 27 και 28/7 στην Τήνο). Πληροφορίες στο http://psarokokalo.eu