Από πολύ μικρός είχε έφεση στα μαθηματικά. Στο σχολείο έγινε το αγαπημένο του μάθημα και πριν από περίπου τρία χρόνια εντόπισε στις πράξεις και στα προβλήματα κάτι που τον συναρπάζει. Σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που ξεκίνησε να διαγωνίζεται στα μαθηματικά με εκατοντάδες άλλα παιδιά σε εθνικό, βαλκανικό αλλά και διεθνές επίπεδο. Και μέχρι στιγμής έχει κρεμάσει στον λαιμό του αρκετά χρυσά μετάλλια.

Μόλις την περασμένη Δευτέρα επέστρεψε από το Ρίο ντε Ζανέιρο, όπου πραγματοποιήθηκε η 58η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα, από 12 έως 23 Ιουλίου 2017. Ο Βασίλης Γεωργιάδης ήταν ένας από τους έξι μαθητές της ελληνικής αποστολής που πήραν μέρος στο διαγωνισμό. Τα παιδιά, όλοι μαθητές λυκείου, επέστρεψαν με ένα μετάλλιο: Εκτός από τον… χρυσό Βασίλη, ο Δημήτρης Μελάς, ο Δημήτρης Λώλας, ο Ραφαήλ Τσιάμης και ο Δημήτρης Τσιντσιλίδας κατέκτησαν αργυρό μετάλλιο, ενώ ο Ραφαήλ Ψυρούκης χάλκινο.

Η ελληνική ομάδα, δε, ήταν από τις λίγες που πήραν μέρος στην Ολυμπιάδα και είδε όλα τα μέλη της να ανεβαίνουν στο βάθρο. Ηταν ακόμα η πρώτη φορά που η ελληνική αποστολή σημείωσε τέτοια επιτυχία: Κατέλαβε τη 12η θέση στον κόσμο, την 3η στην Ευρώπη και την 1η ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Σημειώνεται πως αρχηγός της αποστολής ήταν ο πρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, καθηγητής ΕΜΠ Ανάργυρος Φελλούρης, ενώ υπαρχηγός ο μαθηματικός Σιλουανός Μπραζιτίκος.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τη Μαθηματική Εταιρεία, «οι μαθητές αυτοί με όπλο το μεγάλο ταλέντο τους στα μαθηματικά συνέχισαν τη μεγάλη παράδοση των επιτυχιών των ελληνικών ομάδων στις Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες, πετυχαίνοντας την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προετοιμάζει και υποστηρίζει τις προσπάθειες αυτών των μαθητών, πάντα σε εθελοντική βάση, στο πλαίσιο των στόχων της που είναι η αναβάθμιση της μαθηματικής παιδείας και εκπαίδευσης στη χώρα μας».

Με ανακοίνωσή του ο υπουργός Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου συνεχάρη τα παιδιά για τις διακρίσεις. «Η επιτυχία των ελλήνων μαθητών αποτελεί μια πνοή ελπίδας ενάντια στα αρνητικά στερεότυπα που προβάλλονται για την εκπαίδευση στη χώρα μας. Αυτά τα θαυμάσια μυαλά συνέχισαν μια παράδοση χρόνων στις επιτυχίες των μαθητών μας σε τέτοιου τύπου επιστημονικές διοργανώσεις».

Για να κατανοήσουμε πόσο μεγάλη ήταν η επιτυχία που σημείωσαν τα παιδιά στη Βραζιλία, αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως άφησαν πίσω τους χώρες, όπως αρκετές βαλκανικές, οι οποίες προετοιμάζουν σε επαγγελματικό επίπεδο τα παιδιά για τέτοιου είδους διαγωνισμούς.

Σε μια μεγάλη και κατάμεστη αίθουσα στο Ρίο ντε Ζανέιρο, οι εθνικές ομάδες –κάθε αποστολή αποτελείται από έξι μαθητές –111 χωρών είχαν λάβει θέσεις. Το πρόγραμμα ήταν απαιτητικό: Το διαγωνιστικό κομμάτι για κάθε μαθητή διαρκούσε δύο ημέρες. Κάθε μέρα επί τεσσερσήμισι ώρες έλυναν ασκήσεις και τρία προβλήματα.

Ο Βασίλης Γεωργιάδης με τις επιδόσεις του στη Διεθνή Ολυμπιάδα ανήκει στο 1/12 των μαθητών που κατέκτησαν το χρυσό μετάλλιο. Η αναλογία για το αργυρό μετάλλιο είναι 1/6 των μαθητών ενώ για το χάλκινο το 1/4.

Μέχρι την τελευταία τάξη του γυμνασίου, ο Βασίλης έβρισκε τα μαθηματικά -στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος –ένα πολύ εύκολο μάθημα. «Ηταν το αγαπημένο μου μάθημα. Και σε αυτή την αγάπη σίγουρα βοήθησε και το γεγονός ότι η μητέρα μου σπούδασε μαθηματικά» λέει στα «ΝΕΑ» ο 18χρονος.

Για πρώτη φορά, μαθητής ακόμη της Γ’ Γυμνασίου, αποφασίζει να συμμετάσχει στον πανελλήνιο διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας. Χωρίς κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία πήρε το χάλκινο μετάλλιο.

«Τότε ήταν που ξεκίνησα να το βλέπω σοβαρά. Την επόμενη χρονιά στον ίδιο διαγωνισμό κατέκτησα το χρυσό». Στα 17 του, ο Βασίλης συμμετέχει όχι μόνο στον πανελλήνιο διαγωνισμό, αλλά και στον αντίστοιχο βαλκανικό, καθώς και στη Διεθνή Ολυμπιάδα. Το αποτέλεσμα; Ενα χρυσό μετάλλιο, ένα χάλκινο και μια εύφημη μνεία. «Το είχα πάρει πολύ ζεστά. Διάβαζα 3-4 ώρες μαθηματικά. Παρακολουθούσα κάθε Κυριακή στο σχολείο μάθημα αφιερωμένο στους μαθηματικούς διαγωνισμούς. Μας έδιναν υλικό και μας καθοδηγούσαν. Παράλληλα, όμως, αφιέρωσα πολύ προσωπικό χρόνο διαβάζοντας και κάνοντας πρακτική πάνω σε παλαιότερα θέματα που είχαν πέσει σε προηγούμενους διαγωνισμούς». Ολος αυτός ο κόπος απέφερε καρπούς, αφού φέτος στις τρεις μαθηματικές διοργανώσεις κατέκτησε τρία χρυσά μετάλλια.

Πριν από περίπου έναν μήνα, ο Βασίλης έδωσε Πανελλαδικές Εξετάσεις. Εκθεση, Φυσική, Χημεία και Φυσικά Μαθηματικά τα μαθήματα στα οποία εξετάστηκε. Δεν είχε, όπως λέει, άγχος αφού λόγω των επιδόσεών του στους μαθηματικούς διαγωνισμούς είχε μάλλον πιο σίγουρη την είσοδό του στη σχολή προτίμησής του.

Και παρόλο που κανείς θα περίμενε να είναι κάποιο μαθηματικό τμήμα, ο 18χρονος επέλεξε τη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο ΑΠΘ. «Μου αρέσει να ασχοληθώ με την πληροφορική και να μην περιοριστώ στα μαθηματικά. Σκέφτομαι, επίσης, να κάνω αίτηση στο ΜΙΤ και ελπίζω να γίνω δεκτός του χρόνου» τονίζει στα «ΝΕΑ». Αυτή η μικρή στροφή στις σπουδές, ωστόσο, δεν σημαίνει πως θα παρατήσει τα μαθηματικά. «Πλέον, έχοντας τελειώσει το σχολείο, δεν μπορώ να παίρνω μέρος στις Διεθνείς Ολυμπιάδες ή τις Βαλκανιάδες Μαθηματικών, αφού απευθύνονται μόνο σε μαθητές. Υπάρχουν, όμως, αντίστοιχοι διαγωνισμοί για φοιτητές».