Τα χρέη της ανέρχονται σε 1,3 δισ. ευρώ και δεν μπορούν να καλυφθούν εύκολα επειδή τα έσοδα είναι μειωμένα, με αποτέλεσμα να έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται πλέον δυσκολίες ακόμη και στην καταβολή των μισθών. Περίπου οι 1.500 από τους 12.000 εργαζομένους δεν εμφανίζονται κάθε μέρα στη δουλειά τους για διάφορους λόγους. Πάνω από το 35% των λεωφορείων δεν βγαίνουν από τα γκαράζ επειδή είναι χαλασμένα ή επειδή είναι υπό επισκευή. Αρκετά από αυτά μάλιστα που χάλασαν κατά τη διάρκεια δρομολογίων έχουν μείνει παρατημένα στους δρόμους επειδή υπάρχουν οφειλές προς την ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει τη μεταφορά τους στα αμαξοστάσια. Αντίστοιχα προβλήματα καταγράφονται και στον στόλο των τραμ –μόνο που εκεί το ποσοστό των εκτός ενεργείας οχημάτων ξεπερνά το 50%.

Πρόκειται για την κρατική εταιρεία δημόσιων μεταφορών της Ρώμης, την ATAC, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με τις μεγάλες αυτές προκλήσεις προσπαθώντας να διασωθεί και να συνεχίσει προσφέρει υπηρεσίες μεταφορών στους κατοίκους της Αιώνιας Πόλης.

Η κρίση μάλιστα έχει λάβει το τελευταίο διάστημα και έντονα πολιτική χροιά, καθώς η δήμαρχος της πόλης Βιρτζίνια Ράτζι,

που είναι μέλος του Κινήματος των Πέντε Αστέρων και εξελέγη στη θέση αυτή μόλις πέρυσι με την υπόσχεση ότι θα λύσει τα χρόνια προβλήματα, δεν τα έχει καταφέρει πολύ καλύτερα από τους προκατόχους της. Από πέρυσι, που τα ηνία της πόλης πέρασαν στα χέρια του λαϊκιστικού Κινήματος των Πέντε Αστέρων, έχουν αποχωρήσει ή εκδιωχθεί περισσότεροι από δέκα ανώτατοι αξιωματούχοι της τοπικής αυτοδιοίκησης. Την ίδια ώρα οι υποδομές της πόλης και κυρίως ο τομέας των μεταφορών οδεύουν από το κακό στο χειρότερο.

Κίνδυνος χρεοκοπίας. Το τελευταίο επεισόδιο στο σίριαλ των προβλημάτων της κρατικής εταιρείας μεταφορών της Ρώμης αφορά την αναμενόμενη αποχώρηση του επικεφαλής της ATAC Μπρούνο Ρότα. Οι περγαμηνές του από τη διάσωση του συστήματος δημόσιων μεταφορών του Μιλάνου δεν στάθηκαν αρκετές για να τον κάνουν να παραμείνει στη θέση του. Υστερα από μόλις τρεις μήνες ως αφεντικό του δικτύου των λεωφορείων, του μετρό και του τραμ, ο Ρότα υπέρβαλε την παραίτησή του δηλώνοντας αδυναμία να σώσει την εταιρεία. Εκανε μάλιστα λόγο για πιθανό κίνδυνο χρεοκοπίας, εξέλιξη που θα μπορούσε να έχει σοβαρές νομικές συνέπειες για τον ίδιο και την εταιρεία, σύμφωνα με το Reuters.

Ο πυρετός ανέβηκε στην ATAC και στην τοπική αυτοδιοίκηση της Ρώμης έπειτα από συνέντευξη που παραχώρησε ο Ρότα στην ιταλική εφημερίδα «La Repubblica». Ο Ρότα έκανε λόγο για σκάνδαλο πολύ μεγάλων διαστάσεων, αναφέροντας στη στην εφημερίδα ότι η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη από αυτή που μπορεί να φανταστεί όποιος δεν έχει επαφή με την εταιρεία. Η Ράτζι, από την πλευρά της, με ανάρτηση στο facebook έκανε λόγο για προκλήσεις που σύντομα θα ξεπεραστούν.