Σε συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με στόχο να σωθούν τα ντίζελ και να μην απαγορευτεί τουλάχιστον τα αμέσως επόμενα χρόνια η κυκλοφορία τους κατέληξαν χθες το Βερολίνο και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αλεξάντερ Ντόμπριντ.
Η Daimler που κατασκευάζει μεταξύ άλλων τα οχήματα Mercedes, η BMW και η Volkswagen συμφώνησαν να προχωρήσουν στην αναβάθμιση του λογισμικού των κινητήρων 5,3 εκατ. οχημάτων τους στη Γερμανία, προκειμένου να σταματήσει να βρίσκεται στο στόχαστρο η τεχνολογία των ντίζελ κινητήρων. Με την αναβάθμιση αυτή σκοπός είναι να μειωθούν οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου από 25% έως 30%. Επίσης οι εταιρείες θα δίνουν κίνητρα όπως εκπτώσεις για να ανταλλάξουν οι κάτοχοι παλιά οχήματα –άνω των 10 ετών –με καινούργια μοντέλα.
Στόχος των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να καταφέρουν να αφήσουν πίσω τα σκάνδαλα που έχουν ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα με τις αυξημένες εκπομπές ρύπων από πετρελαιοκίνητα οχήματα, που έχουν προκαλέσει αντιδράσεις από κυβερνήσεις και καταναλωτές.
Από τον Σεπτέμβριο του 2015 όταν ξέσπασε το σκάνδαλο στις ΗΠΑ με τις εκπομπές ρύπων πετρελαιοκίνητων οχημάτων της Volkswagen, η κυβέρνηση της Ανγκελα Μέρκελ δέχεται συνεχή κριτική και κατηγορείται ότι δεν έχει κάνει αρκετά για να πιέσεις τις πανίσχυρες αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τους ρύπους, όπως σημειώνει το Reuters. Η κυβέρνηση Μέρκελ έχει δεχτεί επίσης κριτική ότι ενδιαφέρεται να εξυπηρετεί πρωτίστως τα συμφέροντα των εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Αναβαθμίσεις λογισμικού. Η μείωση των εκπομπών ρύπων για τα 5,3 εκατ. οχήματα που κυκλοφορούν στη Γερμανία αναμένεται ότι θα επιτευχθεί με αναβαθμίσεις λογισμικού των κινητήρων τους και όχι με αλλαγή εξαρτημάτων των αυτοκινήτων αυτών. Πρόκειται για οχήματα με κινητήρες αντιρυπαντικής τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6, ενώ το κόστος θα το αναλάβουν οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Στον αριθμό των οχημάτων αυτών περιλαμβάνονται και οι ανακλήσεις που έχουν γίνει σε 2,5 εκατ. οχήματα της VW. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες γνωρίζουν ότι έχουν χάσει μεγάλο μέρος της εμπιστοσύνης. Πρέπει να εργαστούμε για να ανακτήσουμε ξανά την εμπιστοσύνη αυτή» σύμφωνα με την Ενωση Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών, τη VDA. Για να επιτευχθεί η συμφωνία χρειάστηκε να συγκληθεί χθες στο Βερολίνο έκτακτη συνάντηση των μελών της VDA και στελεχών της γερμανικής κυβέρνησης, με την ονομασία «σύνοδος Ντίζελ». Η θέση των αυτοκινητοβιομηχανιών και της γερμανικής κυβέρνησης είναι δύσκολη καθώς όλοι ανησυχούν ότι μπορεί να εκδηλωθούν μεγάλες αντιδράσεις από τους κατόχους που έχουν πληρώσει ακριβά τα οχήματά τους, τα οποία θα πρέπει τώρα να ανακληθούν. Πρόκειται για περίπου 15 εκατ. πετρελαιοκίνητα οχήματα. Σε περίπτωση που εκδηλωθεί κρίση στις αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία μπορεί να κινδυνεύσουν άμεσα πολλές από τις 800.000 θέσεις εργασίας του κλάδου. Από τις αυτοκινητοβιομηχανίες προέρχονται επίσης οι περισσότερες εξαγωγές της χώρας σε όλο τον κόσμο.