«Λειτουργεί αυτό το πράγμα;». Με αυτή την ατάκα και ένα πλάνο στο γοητευτικό της πρόσωπο, όπου διακρίνονται τα χαρακτηριστικά της κόκκινα μάγουλα, ξεκίνησε το βράδυ της Κυριακής το ντοκιμαντέρ «Diana: In her own words», ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα προγράμματα της βρετανικής τηλεόρασης τα τελευταία χρόνια.
Η σειρά ντοκιμαντέρ που βγάζει στον αέρα το Channel 4 έχει ως πρωταγωνίστρια την πριγκίπισσα Νταϊάνα, ακριβώς δύο δεκαετίες μετά τον θάνατό της. Ολόκληρο το πρόγραμμα αποτελείται από ένα μείγμα μαγνητοσκοπημένων συζητήσεων της πρώτης συζύγου του πρίγκιπα Καρόλου με τον καθηγητή φωνητικής Πίτερ Σέτελεν από το 1992 και 1993, μαθήματα επί της ουσίας για να βελτιώσει τις δημόσιες ομιλίες της. Αλλά και ένα σύνολο αρχειακού υλικού από συνεντεύξεις της και παρουσίες της μπροστά στις κάμερες σε επισκέψεις της εκτός Μπάκιγχαμ.
Αν και το ντοκιμαντέρ είχε παιχτεί κατά το παρελθόν στις Ηνωμένες Πολιτείες, αυτή είναι η πρώτη φορά που μεταδίδεται στη Βρετανία. Και όπως ήταν αναμενόμενο, η πρεμιέρα του συνοδεύτηκε από πολλές διαφωνίες και τον αντίστοιχο θόρυβο στα μέσα ενημέρωσης.
Οι επικριτές του καταδικάζουν τον Σέτελεν για τη δημοσιοποίηση του υλικού από τις συνεδρίες του με την Νταϊάνα, αφού εμπεριέχει ευαίσθητες προσωπικές αφηγήσεις από τη ζωή της ως μέλλουσας βασίλισσας της χώρας. Αλλοι βέβαια θεωρούν το εν λόγω πρόγραμμα ως μια ευκαιρία να βγει προς τα έξω το πραγματικό πρόσωπο της «Πριγκίπισσας του λαού», όπως συνήθιζαν να την αποκαλούν τα ταμπλόιντ.
Τα πιο «ζουμερά» αποσπάσματα των συνομιλιών, όπως είναι φυσικό για τη βρετανική πραγματικότητα, το κοινό τα πληροφορήθηκε πρώτα όχι από τους τηλεοπτικούς του δέκτες αλλά από τον βρετανικό Τύπο. Τις μέρες πριν από το ντοκιμαντέρ προηγήθηκαν δεκάδες δημοσιεύματα σχετικά με τη σεξουαλική ζωή της Νταϊάνας με τον Κάρολο, τις συμβουλές γάμου που τους έδωσε η βασίλισσα Ελισάβετ, αλλά και την έλξη που υπήρξε με τον πρώην σωματοφύλακά της Μπάρι Μάνακι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι τηλεθεατές να πάθουν σοκ από τα μικροπράγματα της καθημερινότητάς της, όπως τα γέλια της με τον 10χρονο τότε γιο της Γουίλιαμ που διέκοπτε τις συνεδρίες της. Στιγμές σαν κι αυτές κάνουν τη Λέιντι Ντι να μοιάζει πιο ανθρώπινη και σαφώς πιο συμπαθητική απ’ ό,τι στις περισσότερες στημένες συνεντεύξεις της, στις οποίες το παλάτι υπαγόρευε τις περισσότερες απαντήσεις της. Σε αυτό συμβάλλει πολύ και το μοντάζ των εικόνων και το αντίστοιχο σπικάζ που ουσιαστικά εκβιάζει το συναίσθημα στους τηλεθεατές.