Ενας από τους λόγους για τον οποίο οι συνομιλητές του Πρωθυπουργού υποστηρίζουν αυτή την εκδοχή είναι οι έριδες μεταξύ υπουργών και η κόπωση του κυβερνητικού σχήματος μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης. Η προοπτική έναρξης του νέου κύκλου διαπραγματεύσεων με τους δανειστές το φθινόπωρο και η πρόσφατη ψήφιση των κομβικών νομοσχεδίων για την παιδεία και την υγεία συνιστά για τους εν λόγω εισηγητές ορόσημο για τον ανασχηματισμό ούτως ώστε να δοθεί η εικόνα νέου ξεκινήματος χωρίς βάρη από το παρελθόν.
Παράλληλα, τόσο ο υπουργός Οικονομικών όσο και άλλα κυβερνητικά και κομματικά στελέχη έχουν κατά καιρούς διατυπώσει παράπονα για τον συντονισμό της κυβέρνησης ή για συγκεκριμένους συναδέλφους τους (Τόσκας, Μουζάλας κ.ά.). Ενοχλημένος από τα σχόλια περί ελλιπούς συντονισμού φέρεται πάντως ο Αλέκος Φλαμπουράρης, ενώ ο έτερος υπουργός Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης κρατάει το… μπλοκάκι του Πρωθυπουργού δεδομένου ότι από τον Μάιο έχει καταγράψει κατ’ εντολήν Τσίπρα τις προτεραιότητες του κυβερνητικού έργου ανά υπουργείο και προχωρεί στην αξιολόγηση των υπουργών.
Ο Τσακαλώτος στο παρελθόν υπήρξε επιφυλακτικός απέναντι στις κορόνες για «το τέλος της λιτότητας» και την παροχολογία με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό σε περίπτωση αντικατάστασής του. Την ώρα μάλιστα που η τρίτη αξιολόγηση είναι ante portas οι εκπρόσωποι των θεσμών φέρεται να δηλώνουν ικανοποιημένοι από την επαφή τους με τον νυν υπουργό Οικονομικών, συνδράμοντας έτσι το Μαξίμου απέναντι στους δανειστές.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΝΟΨΕΙ ΔΕΘ. Προς το παρόν, οι υπουργοί καλούνται να υποβάλουν τις προτάσεις τους ενόψει της ΔΕΘ και της κυβερνητικής πολιτικής εν γένει, με τον Τσίπρα να λαμβάνει τις αποφάσεις του αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο για όλα τα ανοιχτά θέματα, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών στο κυβερνητικό σχήμα.
ΤΑ ΣΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΗΝ. Κάθε επιλογή ασφαλώς έχει συν και πλην. Τα συν μιας αιφνιδιαστικής κίνησης πριν από τη ΔΕΘ είναι πως η κυβέρνηση θα ανηφορίσει στη Θεσσαλονίκη με νέο πρόσωπο. Τα πλην συνοψίζονται στο γεγονός ότι το Μαξίμου θα υπομείνει τη δυσαρέσκεια κυβερνητικών και κομματικών στελεχών ενώ στα υπουργεία όπου θα υπάρξουν αλλαγές το έργο ενδέχεται να παγώσει και να ξεκινήσει από την αρχή. Εάν μιλάμε δε για παραγωγικά υπουργεία αυτό μπορεί να συνιστά μειονέκτημα αλλά ταυτόχρονα και πλεονέκτημα εφόσον διανύουμε μια νεκρή πολιτικά περίοδο. Και αυτό αποτελεί αντεπιχείρημα όσων εισηγούνται στον Πρωθυπουργό να τρέξει τις αποφάσεις του εντός των επομένων ημερών.