Τις προϋποθέσεις για συγχωνεύσεις, εξαγορές και μετοχικές συνεργασίες στις αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργεί η στροφή στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οχημάτων που θα μπορούν να κινούνται αυτόνομα. Ολο και περισσότερες εταιρείες αρχίζουν να παίρνουν μεγαλύτερες αποστάσεις από τα οχήματα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα και ιδιαίτερα με πετρέλαιο.

Κορυφαίοι όμιλοι από όλο τον κόσμο βρίσκονται αυτό το διάστημα σε συνομιλίες ή ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν συζητήσεις για ντιλ με ανταγωνιστές τους για να πετύχουν έναν τριπλό στόχο. Να μειώσουν το λειτουργικό κόστος, να αποκτήσουν τεχνογνωσία σε νέες τεχνολογίες και να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στην αγορά αυξάνοντας τα μερίδια κυρίως σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Τελευταίο παράδειγμα της κινητικότητας που υπάρχει είναι η προσέγγιση της κινεζικής Great Wall Motor για μετοχική συνεργασία ή ακόμη και για εξαγορά τμήματος της Fiat Chrysler. Οι συνομιλίες δεν φαίνεται να έχουν προχωρήσει αλλά οι δηλώσεις του επικεφαλής της Fiat Chrysler Σέρτζιο Μαρτσιόνε το προηγούμενο διάστημα είναι ενδεικτικές του κλίματος στην αγορά. Ο Μαρτσιόνε έχει εκφράσει ανοικτά την εκτίμηση ότι οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες θα δυσκολευτούν πολύ να βγουν αλώβητες κατά τη μετάβαση στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την κατασκευή οχημάτων με συμβατικούς κινητήρες στην οποία ειδικεύονται σήμερα. Για τον λόγο αυτό ο ίδιος επιθυμεί συνεργασία μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Εάν το σχέδιό του δεν προχωρήσει τον επόμενο ενάμιση χρόνο τότε η διοίκηση της Fiat Chrysler μπορεί να χρειαστεί να προχωρήσει σε πωλήσεις θυγατρικών και εμπορικών σημάτων. Ο Μαρτσιόνε θα ήθελε μια μεγάλη συνεργασία με εταιρείες όπως η General Motors, ξεπερνώντας σε πωλήσεις την Toyota ή την Volkswagen. Ακόμη θα ενδιαφερόταν και για ντιλ με τη Volkswagen αλλά προς το παρόν κανένα από τα σχέδια αυτά δεν έχει προχωρήσει.

Την ίδια στιγμή αυξάνεται ο αριθμός των αυτοκινητοβιομηχανιών που προχωρούν σε ντιλ για να ενισχύσουν τη δική τους θέση στην αγορά. Πριν από λίγες μόνο ημέρες η Toyota ανακοίνωσε συμμαχία με τη Mazda με στόχο να κατασκευαστεί νέο εργοστάσιο αξίας 1,6 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ. Οι ιαπωνικές εταιρείες θέλουν να μπουν ακόμη πιο δυναμικά στην αγορά οχημάτων που κινούνται με νέες τεχνολογίες και γι’ αυτό θα κατασκευάσουν το εργοστάσιο όπου θα δημιουργηθούν 4.000 θέσεις εργασίας. Παράλληλα, παραδοσιακές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων όπως η Tesla ετοιμάζονται τώρα να παρουσιάσουν μοντέλα που θα χρησιμοποιούνται και για τη μεταφορά εμπορευμάτων.

Η Nissan από την πλευρά της προχώρησε πέρσι στην εξαγορά ποσοστού στη Mitsubishi ενισχύοντας τη συμμαχία που έχει ήδη με τη γαλλική Renault. Επίσης η General Motors πούλησε τη θυγατρική της Opel στον όμιλο Peugeot Citroen για να επικεντρώσει τις δραστηριότητές της στην αμερικανική αγορά.