Μια ακόμη άποψη ακούσαμε χθες για το νέο εξεταστικό σύστημα, που το άνοιξαν ως συζήτηση ο Πρωθυπουργός και ο υπουργός Παιδείας αναζητώντας «εύκολες» υποσχέσεις, αλλά δεν ξέρουν τώρα πώς να το κλείσουν…
Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, βλέποντας ότι οι προτάσεις που έχει στα χέρια του δεν του δίνουν ένα στιβαρό σχέδιο για την υλοποίηση της περίφημης εξαγγελίας «ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ», στρέφει τώρα την κουβέντα στο λύκειο. «Τον Σεπτέμβρη θα έχω έτοιμο σχέδιο για το νέο λύκειο, αλλά δεν απαντάω στο αν έχω έτοιμο σχέδιο για το νέο εξεταστικό σύστημα», είπε χθες μετά την ολοκλήρωση κοινής συνέντευξης με τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά για τη μηνιαία επιδότηση όλων των πρωτοετών φοιτητών με 5 ευρώ για δώδεκα μήνες ώστε να μπορούν όλοι να έχουν σύνδεση Ιντερνετ.
Την πλάτη φαίνεται να γυρίζουν οι γιατροί στο νέο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ). Οι αρχικές εκτιμήσεις για τσουνάμι αιτήσεων για την πρόσληψη των νέων επιστημόνων στις Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤοΜΥ) φαίνεται να καταρρίπτονται μετά το μειωμένο ενδιαφέρον που καταγράφεται.
Μάλιστα, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών προειδοποιεί ότι το νέο σύστημα, που ο Πρωθυπουργός χαρακτήρισε ως «επαναστατική» και «εμβληματική» μεταρρύθμιση, θα μετατραπεί σε Βατερλώ για την ηγεσία του υπουργείου Υγείας.
«Είναι χαρακτηριστικό ότι για τις ΤοΜΥ στην Περιφέρεια Αθηνών έγιναν μόλις 53 αιτήσεις για την κάλυψη 195 θέσεων! Σύμφωνα με πληροφορίες ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, όπου οι αιτήσεις των υποψηφίων μετά βίας καλύπτουν το 1/3 των θέσεων», αναφέρει ο ΙΣΑ επικαλούμενος σχετικά στοιχεία.
Πάντως, το υπουργείο Υγείας περιγράφει μια διαφορετική εικόνα. Σε ανακοίνωση για την παράταση των αιτήσεων με στόχο την πλήρωση συνολικά 2.868 θέσεων (ιατροί, νοσηλευτές, διοικητικό προσωπικό κ.ά.) σημειώνει ότι η κίνηση αυτή ήταν «αναγκαία». Ο λόγος, σύμφωνα με τον συντάκτη της ανακοίνωσης, είναι «το αυξημένο ενδιαφέρον των επαγγελματιών υγείας εν μέσω θερινής περιόδου».
Να και κάτι καλό: ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής συνεχάρη τους κρατούμενους μαθητές από τα πέντε καταστήματα κράτησης, που εισήχθησαν σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και τους καθηγητές τους.
«Η ενίσχυση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης στους κρατούμενους και η υλοποίηση εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών, με στόχο την ομαλή επανένταξη, αποτελεί πάγια δέσμευση ενός σύγχρονου κοινωνικού κράτους για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Θα συνεχίσουμε άοκνα την προσπάθεια για βελτίωση των συνθηκών κράτησης, εκπαίδευση και δημιουργική απασχόληση, στο πλαίσιο άσκησης της αντεγκληματικής πολιτικής», υπογράμμισε ο υπουργός.