Μετέωρη παραμένει ακόμη η τοποθέτηση του γενικού διευθυντή στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρ’όλο που, όπως είχε δηλώσει τον περασμένο Μάιο στο «Νσυν» ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΟΜΜΑ Μίλτος Λογιάδης, «το πρόσωπο που πρόκειται να καλύψει τη θέση… είναι ο κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου», εννοώντας το στέλεχος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας. Στο ίδιο ρεπορτάζ, κύκλοι του υπουργείου Πολιτισμού είχαν αναφέρει τότε ότι «η ολοκλήρωση της διαδικασίας προσκρούει στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο», εννοώντας ότι δεν μπορούσε ο διευθυντής να προέρχεται από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Απευθυνθήκαμε εκ νέου στην υπουργό Λυδία Κονιόρδου αναζητώντας απάντηση στο ερώτημα γιατί δεν έχει προχωρήσει η τοποθέτηση του γενικού διευθυντή, ενώ η σχετική προκήρυξη, που μετράει ήδη έξι μήνες, αναφέρει ότι τη θέση μπορεί να καταλάβει και υπάλληλος του Δημοσίου, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. «Μετά την ψήφιση της τροπολογίας (σ.σ.: στο νομοσχέδιο για την ΑΕΠΙ) βρισκόμαστε στο στάδιο της διοικητικής διαδικασίας προκειμένου να ολοκληρωθεί η πρόσληψη μέσα στον Σεπτέμβριο».

Περισσότερες διευκρινίσεις δίνει ο πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Νίκος Θεοχαράκης. Με τον τρόπο που ήταν διατυπωμένος ο νόμος, επισημαίνει, επέτρεπε να προσληφθεί ένα άτομο από τον ιδιωτικό τομέα και όχι από τον δημόσιο. «Αυτό αποτελούσε πρόβλημα, διότι κάναμε έναν ανοιχτό διαγωνισμό τον Μάρτιο και από τα 20 βιογραφικά επιλέξαμε του Δημήτρη Παπαδημητρίου. Αυτό που μέτρησε ιδιαίτερα είναι ότι γνώριζε τις διαδικασίες του Δημοσίου, εκτός από τις πολύ καλές σπουδές και την προϋπηρεσία. Και ενώ θεωρήσαμε ότι λύσαμε το ζήτημα, διαπιστώσαμε ότι υπήρχε στον νόμο μια άστοχη παράγραφος, που έλεγε ότι μπορούμε να προσλαμβάνουμε –εκτός από τον ιδιωτικό τομέα –μόνο από εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου Πολιτισμού. Αρα χρειαζόμασταν μια νομοθετική ρύθμιση που θα αποκαθιστούσε την ισότητα των υποψηφίων. Στο Δημόσιο υπάρχουν πολλά άξια στελέχη που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν. Η νομοθετική ρύθμιση πέρασε μέσα στο νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα που ψηφίστηκε πριν από λίγες μέρες. Ευελπιστούμε ότι αφού παρακάμφθηκε και αυτό το εμπόδιο, η τοποθέτηση του κ. Παπαδημητρίου είναι θέμα ημερών». Το πέρασμα του Μεγάρου Μουσικής στο Δημόσιο επετράπη με τον νόμο 366/2016, ο οποίος προβλέπει την πρόσληψη έξι ατόμων ειδικών δεξιοτήτων και προσόντων με μισθό περίπου στο επίπεδο γενικού γραμματέα. Το ελληνικό Δημόσιο με τη σειρά του αναλαμβάνει τα χρέη του Μεγάρου προς την Εφορία.

ΧΡΕΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ. Ο πρόεδρος του ΟΜΜΑ εξηγεί ότι η πλήρωση της εν λόγω θέσης θα δώσει ώθηση σε διάφορα ζητήματα κυρίως οικονομικού περιεχομένου, αφού ο γενικός διευθυντής του Μεγάρου είναι υπεύθυνος για την οικονομική ανάπτυξη του Οργανισμού και την εξεύρεση χορηγιών, ενώ καταρτίζει τον προϋπολογισμό και τον ετήσιο προϋπολογισμό μαζί με τον καλλιτεχνικό διευθυντή. Ενα σημαντικό ζήτημα είναι η ρύθμιση των 50 εκατομμυρίων ευρώ που οφείλει το Μέγαρο στην Εφορία, γεγονός που του στερεί τη φορολογική ενημερότητα. Την έλλειψη ενημερότητας μάλιστα επικαλούνται μέχρι σήμερα οι αρμόδιοι φορείς για να «δικαιολογήσουν» την καθυστέρηση καλλιτεχνικού προγράμματος. «Λύση στο συγκεκριμένο θέμα μπορεί να δώσει μόνο ο υπουργός Οικονομικών σε συνεργασία με την υπουργό Πολιτισμού. Και αυτό είναι ανάγκη να λυθεί μέχρι το τέλος του χρόνου –ίσως και πιο σύντομα». Σε ό,τι αφορά την κρατική οικονομική ενίσχυση για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις που προκύπτουν ο Νίκος Θεοχαράκης εξηγεί ότι εκτός από την τακτική επιχορήγηση των 3 εκατ. ευρώ είναι απαραίτητα αλλά 3,5 εκατομμύρια.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΟΤΑΜΙΟΥ. Η υπουργός κλήθηκε να απαντήσει και στο γιατί δεν απαντήθηκε ποτέ η ερώτηση που υπέβαλαν πριν από τρεις μήνες οι βουλευτές του Ποταμιού Γρηγόρης Ψαριανός και Γιώργος Μαυρωτάς, με την οποία ζητούσαν ενημέρωση για τη διαδικασία αξιολόγησης των υποψηφίων για τη θέση του γενικού διευθυντή. Στο κείμενό τους τονιζόταν: «Καθώς το Μέγαρο Μουσικής διέρχεται τα τελευταία χρόνια βαθιά κρίση αντιμετωπίζοντας τεράστια οικονομικά προβλήματα, είναι ζωτικής σημασίας η ένταξη στο δυναμικό του ενός διακεκριμένου στελέχους ειδικών προσόντων που θα είναι κατάλληλος/η για τη θέση του γενικού διευθυντή. Και αυτό προκειμένου να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες του ΟΜΜΑ για την επιτυχή ολοκλήρωση των σκοπών του και να εξομαλυνθούν τα συσσωρευμένα προβλήματα ρευστότητας. Αλλωστε, η αλλαγή σελίδας στην πορεία του ΟΜΜΑ στην παρούσα χρονική στιγμή είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη και το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί σημαντικό». Η Λυδία Κονιόρδου φαίνεται με τον τρόπο της να ζητάει πίστωση (κι άλλου) χρόνου εξηγώντας στο «Νσυν»: «Επειδή το θέμα ήταν σε εξέλιξη λόγω του νόμου που ψηφιζόταν (σ.σ.: για τα πνευματικά δικαιώματα) κρίθηκε ότι θα ήταν καλύτερα να απαντήσουμε αργότερα με μεγαλύτερη ακρίβεια».