Το Arteon συνδυάζει τα σχεδιαστικά στοιχεία ενός κλασικού σπορ αυτοκινήτου με την κομψότητα και την παροχή χώρων ενός fastback ανέφερε ο αρχισχεδιαστής της Volkswagen στην πρώτη πανελλαδική παρουσίαση.
ι Γερμανοί πλασάρονται παντού: Στα ηλεκτρικά τους μοντέλα που αναμένεται να πιάσουν μια θέση σε κάθε κατηγορία, στα SUV που δείχνουν τα «δόντια» τους στον ανταγωνισμό, στις νέες γενιές, όπως αυτή του Polo που θα τρέχει στις εκθέσεις από τα τέλη του 2017 και στα μικρομεσαία, με το Golf να εμπλουτίζεται συνεχώς σε νέες εκδόσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των πιστών της καταναλωτών. Έλειπε ένα δυναμικό μοντέλο στην κατηγορία των λιμουζινών. Μπορεί το Passat να τράβηξε το «κουπί» των premium πελατών, όμως, η καθαρόαιμη πολυτελής πρόταση έλειπε.
Έως και πριν από ένα μήνα, αφού, πλέον η VW έχει εκπρόσωπο. Το νέο Arteon. Η γερμανική φίρμα να το αναφέρει ως πενταθέσιο Gran Turismo που τοποθετείται, όπως είναι φυσικό, πιο πάνω από το Passat. Έχει πληθωρικές διαστάσεις και αυτό διαφαίνεται και από το μήκος του μοντέλου που αγγίζει τα 4,8 μέτρα. Είναι ένα μοντέλο που μπορεί να συνδυάσει την σπορτίφ αισθητική με την άνεση μιας λιμουζίνας. Και το τελευταίο μαρτυρούν οι απλόχερες διαστάσεις του μοντέλου, με το μήκος να αγγίζει τα 4,8 μέτρα. Το νέο Arteon εισαγάγει, ένα νέο σχεδιαστικό «πρόσωπο» της Volkswagen. Στην πρώτη πανελλαδική παρουσίαση του νέου μοντέλου, ο Κλάους Μπίσκοφ, αρχισχεδιαστής της Volkswagen ανέφερε: «Το Arteon συνδυάζει τα σχεδιαστικά στοιχεία ενός κλασικού σπορ αυτοκινήτου με την κομψότητα και την παροχή χώρων ενός fastback. Ένα avant garde grand turismo της business class, το οποίο αγγίζει στον ίδιο βαθμό την καρδιά και το μυαλό.»
Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζει το μεγάλο καπό, οι προβολείς LED, τα φώτα ημέρας και τα φλας που ενσωματώνονται στις εγκάρσιες γρίλιες του ενώ ανάλογα σπορτίφ είναι και το πίσω μέρος του Arteon. Το Arteon αποτελεί μία νέα εναλλακτική για όσους προσανατολίζονται στην απόκτηση ενός σπορτίφ 5θυρου fastback. Αν και λιμουζίνα, ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι εξαιρετικά χαμηλός και παραπέμπει σε σπορ αυτοκίνητο. Ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι cw 0,265 , που εξασφαλίζει από την μία πλευρά χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και συνεπώς χαμηλές τιμές κατανάλωσης, και από την άλλη ένα υψηλό επίπεδο δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το “Active Info Display” , ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, αλλά και τα τελευταίας γενιάς συστήματα πλοήγησης και ψυχαγωγίας με ενιαία γυάλινη επιφάνεια 9,2 ιντσών που υπακούν στις εντολές του χρήστη ανέπαφα, αναγνωρίζοντας ακόμα και χειρονομίες.
Οι χώροι είναι υπεράνω κριτικής στο νέο μοντέλο. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά και οι Γερμανοί, ο όγκος του χώρου αποσκευών, από 563 έως 1.557 λίτρα, ξεπερνά τις δυνατότητες φόρτωσης ακόμη και ενός μεγάλου SUV. Εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος για τα πόδια, στον οποίο μπορούν ακόμη και οι μπασκεμπολίστες να καθίσουν σταυροπόδι. Στα συστήματα υποβοήθησης μας κέντρισε το ενδιαφέρον το νέας γενιάς σύστημα αυτόματου ελέγχου και διατήρησης της ταχύτητας και απόστασης από το προπορευόμενο όχημα (ACC – Adaptive Cruise Control), που πλέον λαμβάνει υπόψη παράγοντες, όπως τα όρια ταχύτητας, τις στροφές κ.α. το δεύτερης γενιά του αυτόνομου συστήματος Emergency Assist, όπου αν ο οδηγός χάσει τις αισθήσεις του εξαιτίας ενός προβλήματος υγείας, το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο του Arteon κ.α Το Arteon ξεκίνησε ήδη την εμπορική του καριέρα και στην ελληνική αγορά, αρχικά με turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού: ένα 2λτ βενζινοκινητήρα TSI ισχύος 280 ίππων και δύο 2λτ TDI (ντίζελ) με 150 και 240 ίππους.
Το φάσμα των κινητήρων θα ολοκληρωθεί από άλλα τρία μηχανικά σύνολα: τον νέο – που θα αποδειχθεί και ταλαντούχος – 1.5 TSI Evo με 150 ίππούς καθώς επίσης έναν 2λτ TSI και έναν 2λτ TDI με 190 ίππους. Όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7-σχέσεων. Μάλιστα, το DSG είναι στάνταρντ από τους 190 ίππους και πάνω. Επιπλέον, ο TSI των 280 ίππων και ο TDI των 240 ίππων συνδυάζονται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της Volkswagen. Το νέο Arteon προσφέρεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, τις “Elegance” και “R-Line”. Η πρώτη προβάλλει το πιο πολυτελές προφίλ του αυτοκινήτου, ενώ η δεύτερη τονίζει το σπορτίφ ύφος, χωρίς να χάνεται ο χλιδάτος προσανατολισμός του. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 39.900 ευρώ.