Παίζει με τα νεύρα ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας αλλά και των χιλιάδων οικογενειών με μαθητές στα λύκεια ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Αφού παρουσίασε απροετοίμαστος μια «γρήγορη» πρόταση για το νέο εξεταστικό σύστημα με το βλέμμα στην 82η ΔΕΘ, τώρα αλλάζει κάθε μέρα τις προβλέψεις, επιτιθέμενος παράλληλα και στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της χώρας.

Χθες ο υπουργός Παιδείας δήλωσε και επίσημα ότι οι «μίνι» Πανελλαδικές του Ιανουαρίου που εξήγγειλε με το νέο σύστημά του θα είναι προαιρετικές, κάτι που φυσικά δημιουργεί τεράστια θέματα ανισότητας και ανοίγει θέματα αντισυνταγματικών διατάξεων. «Εγώ θα έλεγα να το πάρουν όλοι οι μαθητές. Αν τώρα κάποιοι μαθητές πουν “εγώ δεν το θέλω και θέλω να πάω κατευθείαν τον Ιούνιο”, θεωρώ ότι θα έχουν το δικαίωμα να το κάνουν» είπε χαρακτηριστικά χθες ο υπουργός Παιδείας μιλώντας στον Real FM.

«Με την ευθύνη του μαθητή, προφανώς μπορεί να είναι προαιρετική η συμμετοχή στις εξετάσεις του Ιανουαρίου» είπε. «Θέλω να είναι σαφές το εξής: Αυτά όλα έχουν μέσα τους και μια παιδαγωγική διάσταση. Αρα το θέμα είναι να πειστούν ο μαθητής, οι γονείς και κυρίως οι εκπαιδευτικοί ότι πρέπει να καλλιεργήσουμε την εκπαιδευτική διάσταση. Το προαιρετικό στην προκειμένη περίπτωση είναι εγγενές στοιχείο της πρότασής μας. Εμείς όμως λέμε ότι με το να πας έχεις πάρα πολλά θετικά. Εχεις όπλο για τον Ιούνιο».

Την πρότασή του αυτή την είχε ήδη πει στην υπεύθυνη του τομέα Παιδείας της ΝΔ Νίκη Κεραμέως και θα την επαναλάβει αύριο σε αντιπροσωπία του ΚΚΕ αποτελούμενη από τους Σοφιανό, Δελλή και Ιωαννίδη και στον βουλευτή του Ποταμιού Μαυρωτά.

Επί της ουσίας το υπουργείο Παιδείας εισηγείται εξετάσεις στη μέση της χρονιάς που θα προσμετρώνται για την εισαγωγή στα ανώτατα ιδρύματα τον Ιούνιο, δίνοντας στους μαθητές την επιλογή να μην τις επιλέξουν. Πόσοι όμως είναι εκείνοι που θα πουν όχι σε «δεύτερη ευκαιρία», ειδικά όταν άλλοι συμμαθητές τους την επιλέξουν;
Η αντιπαράθεση με την ΟΛΜΕ

Στα παραπάνω ο υπουργός Παιδείας πρόσθεσε χθες μια φραστική επίθεση στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Νίκο Παπαχρήστο, τον οποίο κάλεσε «να ανακαλέσει τις προσβλητικές δηλώσεις – προβλέψεις του για τους εκπαιδευτικούς που εκπροσωπεί».

«Δεν είναι δυνατόν ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ να υποστηρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί “θα λυγίσουν” στις πιέσεις γονέων και μαθητών για την προφορική βαθμολόγηση και ακόμη χειρότερα να προβλέπει ότι “μπορεί να βρεθεί μια μικρή μειοψηφία που να επιχειρήσει να κερδίσει”, υπονοώντας προφανώς οικονομικά ανταλλάγματα για τους συναδέλφους του» ανέφερε σε δήλωσή του. «Είναι απαράδεκτες δηλώσεις που προσβάλλουν το σύνολο των εκπαιδευτικών τους οποίους το υπουργείο Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων στηρίζει απόλυτα και εμπιστεύεται, αναβαθμίζοντας με το νέο σύστημα τον ρόλο τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο κ. Παπαχρήστος είναι έκθετος και οφείλει να απολογηθεί απέναντι στους συναδέλφους του».

«Εκθετος είναι ο υπουργός Παιδείας ο οποίος κάθε τέταρτο αλλάζει απόψεις» δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ. «Ο υπουργός Παιδείας επί σειρά ημερών μάς κοροιδεύει, παίζει με τα νεύρα μαθητών, καθηγητών και γονέων και δεν δικαιούται να εγκαλεί τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ που εκπροσωπεί τις θέσεις του κλάδου του».
Οπως εξηγεί ο Παπαχρήστος, η ΟΛΜΕ κρίνει ότι το λύκειο πρέπει να έχει αυτόνομο εκπαιδευτικό χαρακτήρα. «Είμαστε αντίθετοι σε οτιδήποτε διαταράσσει αυτόν τον χαρακτήρα, όπως η προφορική βαθμολογία» αναφέρει. «Μπορώ να δηλώνω ότι κρίνω σωστό και δεν είμαι υποχρεωμένος να πάρω την άδεια του υπουργείου Παιδείας για τις δηλώσεις που κάνω εκπροσωπώντας τον κλάδο μου» προσθέτει οργισμένος ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς

Το υπουργείο Παιδείας όμως έχει απέναντί του και μεγάλο μέρος της εκπαιδευτική κοινότητας της χώρας. Σε σκληρή ανακοίνωσή της, η Ενωση Ελλήνων Φυσικών ανέφερε ήδη ότι με το σχέδιο Γαβρόγλου «το λύκειο μετατρέπεται και επισήμως πλέον σε ένα εξουθενωτικό για τους μαθητές εξεταστικό κέντρο διαρκείας».

«Η αποδιοργάνωση του λυκείου για μία ή δύο εβδομάδες, αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, μάλλον δεν έχει μελετηθεί επαρκώς.Επιπλέον, η προσμέτρηση της σχολικής βαθμολογίας για την εισαγωγή στα ανώτατα ιδρύματα δημιουργεί πληθώρα προβλημάτων, μεταξύ των οποίων το αδιάβλητο, η ψυχολογική πίεση προς τους εκπαιδευτικούς για “χαριστικούς” βαθμούς ή/και το εμπόριό τους» τονίζουν οι φυσικοί. Υποθάθμιση της Χημείας αλλά και της Βιολογίας με το νέο εξεταστικό σύστημα του υπουργείου Παιδείας έχει καταγγείλει και η Ενωση Χημικών, που ζητά άμεση απόσυρση του σχεδίου και διάλογο από μηδενική βάση.