Σε «Βαβέλ» θα μετατραπούν τα σχολεία της χώρας τη φετινή σχολική χρονιά που αρχίζει σήμερα για χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες. Κι αυτό γιατί τουλάχιστον στο θέμα των ξένων γλωσσών οι νέοι και οι νέες των σχολείων μας θα πρέπει να ξεχάσουν όσα διδάσκονταν τα προηγούμενα χρόνια και να… προσαρμόσουν τις διαθέσεις τους σε όσα προσφέρει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Οπως λένε καθηγητές ξένων γλωσσών που μίλησαν στα «ΝΕΑ», εκτός του ότι οι ίδιοι είναι πιθανότατο να διδάσκουν φέτος… Ιστορία με τη μέθοδο των τρίτων αναθέσεων διδασκαλίας μαθημάτων (διδασκαλία σε συναφές αντικείμενο με αυτό που έχει σπουδάσει ο εκπαιδευτικός), ταυτόχρονα πολλοί μαθητές τους, που ολοκλήρωσαν πέρυσι το δημοτικό διδασκόμενοι π.χ. τα γαλλικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα, θα αναγκαστούν φέτος να την αλλάξουν αν δεν σχηματιστούν στα σχολεία τους τα κατάλληλα τμήματα.

Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ. Συγκεκριμένα φέτος, με εγκύκλιο που έστειλε το υπουργείο Παιδείας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας, υποχρεώνονται τα σχολεία να μην σχηματίζουν τμήματα ξένων γλωσσών περισσότερα από τα τμήματα γενικής παιδείας.

Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος, στη διδασκαλία των Αγγλικών να μη γίνεται διαχωρισμός σε αρχάριους και προχωρημένους στα μικρά γυμνάσια της χώρας. Παράλληλα, στα μεγαλύτερα γυμνάσια που σχηματίζουν μονό αριθμό τμημάτων (ένα, τρία, πέντε και εξής), στο μονό τμήμα να καθορίζεται το επίπεδο σύμφωνα με την πλειοψηφία των μαθητών του τμήματος, γεγονός παιδαγωγικά ανορθόδοξο. Και, τέλος, στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας πολλά παιδιά να υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν μαθήματα ξένης γλώσσας διαφορετικής από αυτήν που διδάχτηκαν στο δημοτικό.

Ο Νίκος Παπαχρήστος αναφέρεται στο παράδειγμα της Α’ τάξης του Γυμνασίου Μουζακίου Καρδίτσας που έχει 51 μαθητές. «Από αυτούς, οι 31 επιθυμούν να παρακολουθήσουν μαθήματα γερμανικής γλώσσας, όπως έκαναν και στο δημοτικό, και 20 μαθητές επιθυμούν να συνεχίσουν την παρακολούθηση της γαλλικής γλώσσας» αναφέρει. «Υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να δημιουργηθούν 2 τμήματα γερμανικής γλώσσας και ένα γαλλικής γλώσσας. Επειδή όμως υπάρχει απαγόρευση να δημιουργηθεί τρίτο τμήμα γλώσσας, αφού τα τμήματα γενικής παιδείας είναι δύο, συμβαίνει το εξής παράδοξο: δημιουργούνται δύο τμήματα γερμανικής γλώσσας, επειδή οι μαθητές είναι πάνω από 28, και κανένα τμήμα γαλλικής γλώσσας γιατί οι μαθητές δεν είναι 25. Σύμφωνα με την πρακτική του υπουργείου Παιδείας, σχεδόν το 40% των μαθητών αναγκάζεται να αλλάξει ξένη γλώσσα προς δόξαν της λογικής των μνημονιακών περικοπών. Το παράδειγμα του Γυμνασίου Μουζακίου Καρδίτσας δεν είναι μοναδικό, αλλά αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν πάμπολλα σχολεία στην επικράτεια» συνεχίζει.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ μάλιστα θέτει το αυτονόητο αίτημα να διδαχθεί στα σχολεία η δεύτερη ξένη γλώσσα (γαλλική ή γερμανική) ανάλογα με τις επιθυμίες των μαθητών και να μην υποχρεώνονται οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου να αλλάξουν επιλογή ξένης γλώσσας.

Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ. Το πρώτο κουδούνι της χρονιάς θα χτυπήσει σήμερα το πρωί σε όλα τα σχολεία της χώρας για 1.076.744 μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων και σχεδόν 150.000 δασκάλους και καθηγητές.

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου θα επισκεφθεί για τον αγιασμό το Δημοτικό Σχολείο Πέρδικας στην Αίγινα.Ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης, από την πλευρά του, θα πάει στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών, το σχολείο στο οποίο άφησε τη τελευταία του πνοή ο Μάριος, ο οποίος κατά τη διάρκεια σχολικής γιορτής είχε δεχτεί «αδέσποτη» σφαίρα. Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος θα παραστεί στον αγιασμό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίων Αναργύρων.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ. Το υπουργείο Παιδείας έκανε την περασμένη Παρασκευή προσλήψεις 15.371 αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική εκπαίδευση, οπότε δεν αναμένεται να διαπιστωθούν σοβαρά προβλήματα με κενά στα σχολεία της χώρας.

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της χώρας ωστόσο (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) αναφέρουν ότι, παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών, θα λείπουνσήμερα από τα σχολεία περίπου 4.500 εκπαιδευτικοί που δεν έχουν προσληφθεί ακόμη.Με κύριο το πρόβλημα στα δημοτικά σχολεία καθώςη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος κάνει λόγο για 4.000 κενά, ενώ στα γυμνάσια και λύκεια τα κενά αναμένεται, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, να είναι γύρω στα 1.000 πανελλαδικά.