Τον «μαθηματικό τύπο» για τη σημαία καλούνται πλέον να λύσουν οι εκπαιδευτικοί των δημοτικών σχολείων της χώρας, καθώς έλαβαν χθες… αρμοδίως την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας περί «σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνων».
Οπως φαίνεται, λοιπόν, το υπουργείο Παιδείας δεν αρκέστηκε στον θόρυβο που προκάλεσε με την απόφασή του να αφαιρέσει από τους άριστους μαθητές τη δυνατότητα να κρατούν τη σημαία του σχολείου τους στις παρελάσεις, αλλά εξέδωσε και ειδική εγκύκλιο γι’ αυτή, για να προκαλέσει τώρα και νέο κύκλο συζητήσεων.
Ετσι σημαιοφόροι, παραστάτες, συνοδοί μπαίνουν όλοι στον «κλήρο» στα σχολεία της χώρας προκειμένου να αποφασίσει η… τύχη ποιος θα κρατάει τελικά τη σημαία: δύο σημαιοφόροι (ένας ανά εξάμηνο), δέκα μαθητές της Στ’ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε για το χρονικό διάστημα από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους, και δύο υπεύθυνοι (ανά εξάμηνο) κατάθεσης στεφάνου!
Τα προηγούμενα χρόνια τα παραπάνω ορίζονταν με βάση το προηγούμενο Προεδρικό Διάταγμα που ίσχυε για το θέμα, με βάση το οποίο βέβαια σημαιοφόροι ήταν απλά οι καλύτεροι μαθητές της τάξης.
Με το δεδομένο ωστόσο ότι εκδόθηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας νέο Προεδρικό Διάταγμα, στάλθηκε χθες στα σχολεία και νέα εγκύκλιος.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ. Οπως αναφέρεται στο κείμενο του υπουργείου Παιδείας για σχολικές μονάδες με τρία ή περισσότερα τμήματα στη Στ’ τάξη, ορίζονται δύο μαθητές της Στ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Ακόμη:
n Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε για το χρονικό διάστημα από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
n Υπεύθυνοι κατάθεσης στεφάνου ορίζονται δύο μαθητές, ένας επίσης για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ένας για το χρονικό διάστημα από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
«Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου σε αυτή την περίπτωση πραγματοποιείται με τη διαδικασία της κλήρωσης ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης και η τήρηση των προαναφερομένων είναι υποχρεωτική» αναφέρεται στην εγκύκλιο.
Στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία (1/θέσια, 2/θέσια, 3/θέσια) καθώς και στα σχολεία που έχουν αριθμό μαθητών στη Στ’ τάξη μικρότερο του αναγκαίου αριθμού για την επιλογή ενός σημαιοφόρου, πέντε παραστατών και ενός υπευθύνου κατάθεσης στεφάνου, οι θέσεις συμπληρώνονται με μαθητές της Ε’ και όταν δεν επαρκούν κι αυτοί, με μαθητές και των άλλων τάξεων κατά φθίνουσα σειρά (πρώτα της Δ’ τάξης κ.λπ.) με τη διαδικασία της κλήρωσης» εξηγούν οι συντάκτες του κειμένου.
Η ΚΛΗΡΩΣΗ. Πώς θα γίνει η κλήρωση; «Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της Στ’ τάξης και των υπεύθυνων εκπαιδευτικών των τμημάτων, ενώ στην περίπτωση των ολιγοθέσιων σχολείων η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της σχολικής μονάδας και του συλλόγου των εκπαιδευτικών, με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό συλλόγου διδασκόντων».