Τουρισμός, εστίαση και αλιεία είναι οι τομείς που πλήττονται άμεσα από την περιβαλλοντική επιβάρυνση του Σαρωνικού.

Οι επιπτώσεις της ρύπανσης δεν περιορίζονται μόνο στη θάλασσα και στο οικοσύστημα, επεκτείνονται σε πολλούς παραγωγικούς κλάδους με συνέπεια την οικονομική καταστροφή για πολλούς επαγγελματίες και το χάσιμο θέσεων εργασίας.

«Το γιότινγκ επλήγη ιδιαίτερα από την οικολογική καταστροφή που υπέστη ο Σαρωνικός», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά Νίκος Μανεσιώτης. «Υπάρχουν σκάφη που μαύρισαν από την πετρελαιοκηλίδα με αποτέλεσμα να μην εκτελέσουν τα προγραμματισμένα τους ταξίδια. Κι αυτό έχει επίπτωση σε μια σειρά από επαγγέλματα που αφορούν την τροφοδοσία τους».

ΔΥΣΦΗΜΗΣΗ. Σύμφωνα με τον Νίκο Μανεσιώτη, αυτήν την περίοδο έως και τον Οκτώβριο στον Πειραιά δένουν πολλά κρουαζιερόπλοια. «Κάποτε κάναμε αγώνα για να βγαίνουν οι τουρίστες στο παράκτιο μέτωπο. Τώρα φοβόμαστε μήπως η εικόνα που θα αντικρίσουν θα αποτελέσει δυσφήμηση για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας».

Και συμπληρώνει: «Σε αυτή τη φάση άμεσα έχουν πληγεί παραλιακά εστιατόρια και καφέ της πόλης. Η μυρωδιά από τη ρύπανση είναι έντονη και λειτουργεί αποτρεπτικά για τον κόσμο».

Ιδια εικόνα και στη Σαλαμίνα. «Το νησί αποτελεί έναν κοντινό προορισμό Σαββατοκύριακου για πολλούς Αθηναίους. Τώρα όμως υπάρχει πρόβλημα αφού απαγορεύεται το κολύμπι. Και επιπλέον, όταν ο κόσμος φοβάται να φάει ψάρια, αυτό έχει επιπτώσεις και στη δουλειά των εστιατορίων της περιοχής», επισημαίνει μεταξύ άλλων η δήμαρχος του νησιού Ισιδώρα Νάνου.

ΧΑΘΗΚΕ ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ. Οπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Βασίλης Κορκίδης, «οι ξενοδόχοι του παραλιακού μετώπου έχασαν τουλάχιστον ένα μήνα κρατήσεων λόγω της έντονης οσμής του μαζούτ και κυρίως της αδυναμίας κολύμβησης στη θάλασσα της αποκαλούμενης Αθηναϊκής Ριβιέρας». Και προσθέτει ότι «αυτό το κόστος δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να εκτιμηθεί, αλλά δυστυχώς ούτε πρόκειται ποτέ και να αποζημιωθεί».

Για τους επιχειρηματίες της εστίασης στην Πειραϊκή τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα καθώς πέραν των άλλων προβλημάτων η έντονη δυσοσμία αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τον κόσμο που θέλει να επισκεφθεί την περιοχή.

Στο μεταξύ, στα πρόθυρα νευρικής κρίσης βρίσκονται οι επαγγελματίες ψαράδες της περιοχής. Από τη μια οι ζημιές στα δίχτυα και τα αλιευτικά σκάφη από το μαζούτ και από την άλλη ο φόβος του κόσμου, παράλληλα με τις συστάσεις των ειδικών, να καταναλώσει ψάρια από τον Αργοσαρωνικό. Κι αυτό μέχρι να γίνουν οι οριστικές μετρήσεις και να αποφανθούν οι ειδικοί για την επικινδυνότητά τους ή όχι.

ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ. Το σίγουρο πάντως είναι, σύμφωνα με ειδικούς, ότι θα επηρεαστεί το πλαγκτόν από την ρύπανση. Και εδώ φυσικά αρχίζει το πρόβλημα με τη μεταφορά της ρύπανσης στη διατροφική αλυσίδα αφού τα ψάρια τρέφονται από αυτό.

Σύμφωνα με τον Βασίλη Κορκίδη, ένα από τα διδάγματα από αυτήν οικολογική καταστροφή είναι πως πρέπει να γίνει προς τα κάτω η κλιμάκωση των μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος «μια και το πλοίο θα μπορούσε να ήταν αλλοδαπής σημαίας και να μην είχε καμία σχέση με την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων».