«Οι πληρωμές του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης από το 2015 έως και σήμερα είναι οι υψηλότερες της τελευταίας δεκαετίας» απαντάει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξής και Τροφίμων στην αναφορά του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη κατά τη συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ.
Ειδικότερα, με ανακοίνωσή του, το υπουργείο ενημερώνει πως το 2015 οι πληρωμές του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) έφτασαν τα 780 εκατ. ευρώ και το 2016 τα 657 εκατ. ευρώ δημόσια δαπάνη, αντίστοιχα.
Επισημαίνει πως η απορρόφηση της κοινοτικής συνδρομής στο νέο πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης με τις μέχρι σήμερα πληρωμές, έχει ξεπεράσει το 21% μαζί με τους πόρους της προκαταβολής που έχουν εισρεύσει στη χώρα, παρά την καθυστέρηση έγκρισής του κατά ένα χρόνο σε σχέση με τα προγράμματα των λοιπών κρατών-μελών, λόγω των προβλημάτων που είχε το υποβληθέν σχέδιο από την προηγούμενη κυβέρνηση.
«Πάνω από το 55% της δημόσιας δαπάνης»
Συνολικά, αναφέρει πως η δημόσια δαπάνη των μέτρων του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 που έχουν προκηρυχθεί ανέρχεται σε 1.765 εκατ. ευρώ και υπογραμμίζει πως οι προσκλήσεις νέων μέτρων 1.765 εκατ. ευρώ και οι ανειλημμένες υποχρεώσεις 1.246 εκατ. ευρώ, για την ίδια χρονική περίοδο, ανέρχονται σε 3.011 εκατ. ευρώ, «δηλαδή πάνω από το 55% της δημόσιας δαπάνης του προγράμματος σε μόλις 18 μήνες από την έγκρισή του».
Επίσης, σημειώνει πως «επί του αρχικά υποβληθέντος σχεδίου, από την προηγούμενη κυβέρνηση, τον Ιούλιο του 2014, οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διατύπωσαν 450 περίπου παρατηρήσεις για τις οποίες η διαβούλευση και οριστικοποίηση του νέου σχεδίου προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης διήρκεσε έως τον Δεκέμβριο του 2015, ήτοι ενάμιση έτος μετά την αρχική του υποβολή, οπότε και το πρόγραμμα εγκρίθηκε επίσημα από την ΕΕ».
Καταληκτικά, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης αναφέρει πως τόσο το πλήθος των παρατηρήσεων όσο και οι μακροχρόνιες, εντατικές και επίπονες διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταδεικνύουν ακριβώς ότι το ΠΑΑ όπως σήμερα ισχύει, έχει υποστεί σημαντικότατες αλλαγές, βελτιώσεις και τροποποιήσεις σε σχέση με το αρχικά υποβληθέν τον Ιούλιο του 2014, ενώ επιπρόσθετα έχει εγκριθεί από την Ε.Ε. και η 1η τροποποίηση του ΠΑΑ τον Ιούνιο 2017.