Έντονος προβληματισμός επικρατεί στην διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά και τον εκτροχιασμό το απόγευμα της Δευτέρας, εμπορικής αμαξοστοιχίας στην περιοχή μεταξύ Αμφίκλειας και Τιθορέας, για άγνωστους -μέχρι στιγμής- λόγους.
Πρόκειται για τον τέταρτο εκτροχιασμό τρένου μέσα στο τελευταίο διάστημα, ο οποίος μεγαλώνει τη λίστα των ατυχημάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λίγο μετά το μεσημέρι η εμπορική αμαξοστοιχία 80501 εκτροχιάστηκε αμέσως μετά την Αμφίκλεια, ενώ κατευθυνόταν προς την Τιθορέα. Συγκεκριμένα, εκτός γραμμών βρέθηκαν τα δύο τελευταία βαγόνια του εμπορικού τρένου, τα οποία ήταν κενά φορτίου.
Η σιδηροδρομική κυκλοφορία έχει διακοπεί μεταξύ Τιθορέας και Λιανοκλαδίου και οι μετακινήσεις των επιβατών στο τμήμα αυτό, γίνονται με μετεπιβίβαση σε λεωφορεία.
Στο τμήμα που συνέβη ο εκτροχιασμός της εμπορικής αμαξοστοιχίας, η γραμμή είναι μονή και διασχίζει δύσβατες ορεινές περιοχές. Στην περιοχή έχουν σπεύσει συνεργεία του ΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να αποκαταστήσουν την ομαλή λειτουργία της κυκλοφορίας. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για ζημιά που υπέστη η γραμμή, η οποία ωστόσο μένει να εκτιμηθεί από τους ειδικούς, ώστε να υπολογιστεί και ο χρόνος αποκατάστασής της.
Πάντως, τέσσερις εκτροχιασμοί μέσα σε ένα μήνα, μετά από ένα θανατηφόρο δυστύχημα τον περασμένο Μάϊο στο Άδενδρο (με τρεις νεκρούς και πολλούς τραυματίες) είναι επικίνδυνος δείκτης, τόνιζαν χαρακτηριστικά στελέχη του σιδηροδρόμου.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΟΣΕ, η παράδοση του νέου τμήματος της γραμμής, ανάμεσα σε Τιθορέα και Λιανοκλάδι, που τοποθετείται για τα μέσα Νοεμβρίου, αναμένεται να οδηγήσει στην μείωση της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατά μία ώρα, με το συνολικό χρόνο να υπολογίζεται σε τεσσεράμισι ώρες.
Επίσης, την άνοιξη του 2018, αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη.
Ακόμα, η αποκατάσταση της καθίζησης της σιδηροδρομικής γέφυρας στο Γαλλικό Ποταμό, θα οδηγήσει στην αύξηση της εμπορευματικής κίνησης από τη Θεσσαλονίκη προς την πΓΔΜ.
Τέλος, τα δρομολόγια των εμπορικών τρένων δεν θα διέρχονται από τον αστικό ιστό της Αθήνας- θα έχουν αφετηρία και τερματικό σταθμό απευθείας το Θριάσιο- γεγονός που επιτρέπει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσει τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνας έως το σταθμό Άνω Λιοσίων.