Το ενδιαφέρον της συνάντησης Τσίπρα – Τζεντιλόνι είναι ότι άλλη μια δημόσια επιχείρηση ευρωπαϊκού κράτους, η ιταλική Ferrovie di Stato, αγόρασε μια ελληνική δημόσια επιχείρηση, την TΡAINOΣE. Το ίδιο συνέβη με τις γερμανικές δημόσιες επιχειρήσεις Deutsche Telekom και Fraport που αγόρασαν τον ΟΤΕ και τα ελληνικά αεροδρόμια. Φυσικά το ίδιο με την κινέζικη COSCO και το λιμάνι του Πειραιά. Ο ιδιωτικός τομέας για τον οποίο γίνεται τόσο λόγος βαρυγκομά στις Σκουριές, στο Ελληνικό κι αλλού. Σημαίνει κάτι αυτό; Οτι υπάρχουν ξένες δημόσιες επιχειρήσεις, έστω συμβαλλόμενες με ιδιωτικές, που δουλεύουν με επιτυχία κι αποτελεσματικότητα και ότι ο ιδιωτικός τομέας προκαλεί αλλεργία στους κυβερνώντες. Το ανάποδο συμβαίνει με τη ΝΔ. Περιστρεφόμαστε γύρω από τις ιδεοληψίες της μιας ή της άλλης πλευράς μένοντας ανίκανοι κι αναποτελεσματικοί σε όλα! Αρα γιατί να μη μας αγοράσουν ολοσούμπιτους αυτοί που ξέρουν να δουλεύουν με σύστημα, δημόσιο και ιδιωτικό;
Τσίπρας και Τζεντιλόνι (ο τέταρτος κατά σειρά ιταλός πρωθυπουργός που δεν έχει εκλεγεί από τον λαό για πρωθυπουργός!) μίλησαν με ενθουσιασμό για τις αλλαγές στην ΕΕ που συζητούνται από την στιγμή που εξελέγη ο Μακρόν στη Γαλλία. Κανείς δεν μας λέει πως η ΕΕ, ενώ πήγαινε καλά επί προεδρίας Ντελόρ την εποχή Κολ – Μιτεράν (για να αρκεστούμε σε αυτούς), μετά ακολούθησε ο ευρωπαϊκός κατήφορος που χρήζει σήμερα επεμβάσεων για να διασωθεί ακόμα κι αυτή η ιδέα της Ενωμένης Ευρώπης!
Μήπως τα πάντα κινούνται στον αστερισμό ενός άτακτου και διευρυμένων ανισοτήτων νεοφιλελευθερισμού που δεν συνάδει ακριβώς με τις θεμελιώδεις αρχές της ΕΕ;
Η Ελλάδα, ως τελευταίος τροχός της αμάξης, ακολουθεί ασθμαίνουσα τον δρόμο που της έχει απομείνει, του κράτους-μέλους υπό αυστηρή κηδεμονία και με έξωθεν αποφάσεις. Αυτός πλέον είναι ο μονόδρομος και των ελλήνων πολιτικών αρχηγών για τα πολλά επόμενα χρονιά, ό,τι και να λένε στη ΔΕΘ!
Δημοκρατία θα υπάρχει, ευτυχώς, αλλά θα προσαρμόζεται στον ρόλο των πρωταγωνιστών της, ρόλο διεκπεραιωτή και τροχονόμου μεταξύ οικονομίας και παραοικονομίας!
Με την ευκαιρία, το λαθρεμπόριο πετρελαίου έχει ελεγχθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ; Δεν ακούγεται τίποτα! Εν τω μεταξύ, οι ωραίες ακτές της Αττικής πνίγηκαν στο μαζούτ! Πέρα από το κολύμπι, το οικοσύστημα του βυθού θα πάρει τουλάχιστον μια εικοσαετία για να αποκατασταθεί!
Ο Τηλέμαχος Χυτήρης είναι πρώην υπουργός