Η προσπάθεια να καλυφθούν τα ίχνη από ενδεχόμενο λαθρεμπόριο καυσίμων στάθηκε η αιτία να βυθιστεί το δεξαμενόπλοιο «Αγ. Ζώνη ΙΙ»!
Αυτό καταγγέλλει στα «ΝΕΑ» ειδικός εμπειρογνώμονας. Σύμφωνα με τον ίδιο, που θέλει να διατηρήσει για ευνόητους λόγους την ανωνυμία του, όλα δείχνουν ότι –άγνωστο πώς –άνοιξαν οι βάνες εισρόφησης (το πλοίο διαθέτει περισσότερες από δύο) προκειμένου να μπει νερό και να καλυφθεί με αυτόν τον τρόπο το κενό που υπήρχε στην ποσότητα του φορτίου, το οποίο κανείς δεν ξέρει πού ακριβώς διοχετεύθηκε.
Ωστόσο, φαίνεται πως μία ή περισσότερες από τις βάνες της μιας πλευράς (μπάντας, όπως ελέχθη χαρακτηριστικά) μπλοκάρισε, με συνέπεια το δεξαμενόπλοιο να φορτώνει μονόμπαντα, να πάρει κλίση και να βυθιστεί μέσα σε λίγο χρόνο. Τα λιγοστά μέλη του πληρώματος δεν μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν εγκαίρως το πρόβλημα της εν λόγω βλάβης και κάπως έτσι δεν αποφεύχθηκε το μοιραίο.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες από τα ΕΛΠΕ, το πλοίο φόρτωσε το Σάββατο 1.818 μετρικούς τόνους καύσιμα, ενώ μετά το ναυάγιο ανακοινώθηκε πως ήταν φορτωμένο με 2.200 τόνους καύσιμο πετρέλαιο (fuel oil) και 370 μετρικούς τόνους ναυτιλιακό (marine gas oil). Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγ. Ζώνη ΙΙ» είχε ελεγχθεί για υπόθεση λαθρεμπορίας το 2012 και το 2013 και, σύμφωνα με τον αρχηγό του Λιμενικού Σταμάτη Ράπτη, τελικώς απηλλάγη με βούλευμα.
Με τα νέα στοιχεία που παρουσιάζει στα «ΝΕΑ» ο ειδικός εμπειρογνώμονας, θα μπορούσε να εξηγηθεί το γιατί δεν πρόλαβαν να εκπέμψουν σήμα κινδύνου τα μέλη του πληρώματος… Παράλληλα, ερωτηματικά προκαλεί και το γεγονός ότι την ώρα του ναυαγίου, στο δεξαμενόπλοιο επέβαιναν δύο από τα έντεκα μέλη του πληρώματος, ενώ, σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα έπρεπε να βρίσκονται τα 2/3 του συνόλου των μελών τού πληρώματος. Για κύκλωμα λαθρεμπόρων καυσίμων έκανε προχθές λόγο και η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού που ζητά να μπει χρονοδιάγραμμα απόσυρσης των υπερήλικων –στην πλειονότητά τους –δεξαμενόπλοιων που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν καύσιμα.
Εμπλοκή στην απάντληση. Στο μεταξύ, σταμάτησε χθες η απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο, μετά την εμπλοκή που δημιουργήθηκε με τη λήξη (χθες) των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του δεξαμενόπλοιου που εκλήθη από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του βυθισμένου πλοίου να περισυλλέξει τα καύσιμα.
Ο πλοιοκτήτης του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» διαβεβαίωσε χθες τους λιμενικούς ότι σήμερα νέο πλοίο πρόκειται να συνεχίσει τις εργασίες απάντλησης.
Ετσι, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, στο υπουργείο Ναυτιλίας κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα, μιας και το τελευταίο πράγμα που θα ήθελαν αυτήν την ώρα είναι μια ενδεχόμενη καθυστέρηση στην επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε από το υπουργείο, έχουν απαντληθεί 1.550 κυβικά μέτρα φορτίο.
Στη Βουλή η καταστροφή. Η οικολογική καταστροφή από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» θα συζητηθεί σήμερα στη Βουλή με τη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος.
Παράλληλα, σήμερα –ή το αργότερο αύριο –αναμένεται να βγουν και τα αποτελέσματα από τη δειγματοληψία που διενήργησε το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών για τη διερεύνηση των επιπτώσεων της πετρελαιοκηλίδας. Χθες, ομάδα εμπειρογνωμόνων από το Ρότερνταμ –που βρίσκεται στην Αθήνα –ενημέρωσε τους δημάρχους Αλίμου, Ελληνικού – Αργυρούπολης στην Α’ Πλαζ Αλίμου, παρουσία του δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη, για τη διαχείριση της ρύπανσης. Οπως δήλωσε ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας των Ολλανδών Ερικ Λάνερ, «θα μπορούσε η συγκεκριμένη παραλία με πολλή δουλειά να καθαρίσει σε μισή μέρα».