Μια Ελλάδα που… δεν υπάρχει, περιγράφει η ενδιάμεση έκθεση για την παιδεία του Οργανισμού Οικονομικής Συγκρότησης και Ανάπτυξης για τη χώρα μας: αυτονομία στα σχολεία, οικονομική αποκέντρωση, αξιολόγηση, αξιοκρατικές εξελίξεις.

«Η εκπαίδευση είναι το κλειδί για ένα λαμπρότερο μέλλον» αναφέρεται στην έκθεση του ΟΟΣΑ, που διαπιστώνει ότι η αξιολόγηση στην Ελλάδα ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια, αλλά λίγο πριν αξιολογηθούν τα 3/5 των διευθυντών των σχολείων «πάγωσε».

Σχολική αυτονομία και αξιολόγηση είναι το δίπτυχο της νέας «μίνι εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ που παραδόθηκε στην ελληνική κυβέρνηση, ενώ αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα του Οργανισμού. Οι εκπρόσωποι του ΟΟΣΑ μάλιστα επισκέφθηκαν και την Ελλάδα στις αρχές του καλοκαιριού για να μελετήσουν τις προόδους της ελληνικής κυβέρνησης στα θέματα αυτά. Για να διαπιστώσουν όμως σύντομα ότι τους ζητείται να αξιολογήσουν μια πρώτη έκθεση που συντάχθηκε πριν από έξι χρόνια με εντολή της ελληνικής κυβέρνησης, αλλά ποτέ δεν εφαρμόστηκε.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας επιμένει στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων με παράλληλη αξιολόγηση μόνο των στελεχών της εκπαίδευσης και όχι των μάχιμων εκπαιδευτικών, που αρχίζει σύντομα στα σχολεία. Η πολιτική αυτή, βέβαια, κινείται εκτός των «γραμμών» του ΟΟΣΑ.

Διαμαρτύρονται τα ΤΕΙ

Τα παραπάνω απέχουν πολύ από την εικόνα της εκπαίδευσης που χαρακτηρίζει την ελληνική πραγματικότητα. Στα περί «πανεπιστημιοποίησης» των ΤΕΙ από το υπουργείο Παιδείας αντιδρούν τώρα τα ίδια τα μέλη των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων. Αύριο Πέμπτη 21 του μήνα το Τμήμα Γραφιστικής αναστέλλει (για τις 22 Σεπτεμβρίου) τις εξετάσεις του, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη συγχώνευσή του με το Τεχνολογικό Ιδρυμα του Πειραιά και τη δημιουργία του περίφημου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Κι αυτό γιατί οι εκπρόσωποι τμημάτων των δύο Ιδρυμάτων διαφωνούν με τη συγχώνευσή τους.