Μια νέα ψηφίδα προστέθηκε από χθες στο μωσαϊκό της λαθρεμπορίας καυσίμων που εκτιμάται ότι στερεί κάθε χρόνο από το Δημόσιο – εξαιτίας των διαφυγόντων κερδών – εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ…

Μία ημέρα μετά τις καταγγελίες στα «ΝΕΑ» για το πώς βυθίστηκε το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» με συνέπεια να προκληθεί η μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή των τελευταίων χρόνων στον Σαρωνικό, αποκαλύφθηκε πως στο δεξαμενόπλοιο «Lassea», στο οποίο κατέληγαν τα απαντλημένα καύσιμα από το βυθισμένο πλοίο, βρέθηκαν σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μειγμάτων χωρίς τα νόμιμα παραστατικά, με συνέπεια να συλληφθούν ο καπετάνιος και ο α’ μηχανικός.

Πριν από τη σύλληψή τους, προχθές το απόγευμα, σύμφωνα με πληροφορίες από το Τελωνείο, ζητήθηκε από το «Lassea» να ξεφορτώσει στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, από τα ΕΛΠΕ ζήτησαν να προσκομιστούν έγγραφα που να πιστοποιούν το είδος του φορτίου. Στη συνέχεια, πάνω στο πλοίο ανέβηκαν για έλεγχο λιμενικοί και τελωνειακοί.

Από τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι είχαν λήξει τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και πάρθηκαν δείγματα προς ανάλυση του φορτίου.

Σημειώνεται πως στην περίπτωση που ένα φορτίο χαρακτηριστεί «απόβλητο», τότε δεν μπορεί να ξεφορτωθεί στα ΕΛΠΕ, ενώ αν χαρακτηριστεί «επαναδιυλίσημο» μπορεί να ξεφορτωθεί, με εντολή όμως εισαγγελέα.

Στο μεταξύ, το δεξαμενόπλοιο παραμένει αρόδο σε απόσταση περίπου 200 μέτρων από τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο. Από τα ΕΛΠΕ έχει ήδη ζητηθεί η απομάκρυνσή του από το σημείο για λόγους ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.

Τα ερωτήματα που τίθενται πλέον είναι πολλά. Και επίσημες απαντήσεις δεν υπάρχουν. Υπάρχουν μόνο καταγγελίες, εικασίες και εκτιμήσεις.  Η όλη υπόθεση μοιάζει με λερναία ύδρα και κάθε μέρα «ξεπηδούν» καινούργια… κεφάλια.

Το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο έπλεε με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που είχαν πάρει δυο φορές παράταση, προχθές έληξαν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και του πλοίου που εκλήθη από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγία Ζώνη ΙΙ» να φορτώσει τα απαντλημένα καύσιμα και, επιπλέον, βρέθηκε με καύσιμα για τα οποία δεν υπήρχαν τα νόμιμα παραστατικά…

Στο μεταξύ, έχει προκληθεί εμπλοκή στην απάντληση των καυσίμων. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, το νέο πλοίο που θα πάρει τη θέση του «Lassea» επρόκειτο να φθάσει σήμερα το πρωί στην περιοχή του ναυαγίου. Μέχρι στιγμής, έχουν απαντληθει 1.550 κυβικά μέτρα φορτίο.

Τι λέει η εταιρεία. Από την πλευρά της, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγία Ζώνη ΙΙ» υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι είχαν ενημερώσει τις λιμενικές Αρχές πως τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του «Lassea» έληγαν στις 19 Σεπτεμβρίου και πως ζήτησε να εκφορτώσει το φορτίο πετρελαίου που είχε φορτώσει από το ναυάγιο. Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλει, το δεξαμενόπλοιο βρίσκεται από προχθές βράδυ στα ανοιχτά έμφορτο και ανασφάλιστο – εξαιτίας της αναξιοπλοΐας του – με ό,τι κινδύνους μπορεί αυτό να ελλοχεύει…

Επιπλέον, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγία Ζώνη II» κάνει λόγο για σενάρια περί λαθρεμπορίας, τα οποία, όπως ισχυρίζεται, «διοχέτευσαν στον Τύπο ειδήμονες», τους οποίους μάλιστα χαρακτηρίζει «υποκινούμενους που εκτελούν εντολές».